Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Grosvold og Ingrid Betancourt?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-08, 15:15   #1
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Grosvold og Ingrid Betancourt?

Det har visst dukket opp sterke reaksjoner på Grosvolds intervju av Ingrid Betancourt ser jeg.

Jeg tenker slik: Hvis det var avtalt på forhånd at Betancourt ikke ville snakke om tiden i jungelen, så var det dårlig gjort å presse henne til det. Men siden det ikke har kommet frem i kritikken fra forleggeren så kan det kanskje tyde på at så ikke var avtalt.

Hvis Grosvold fikk beskjed på forhånd om at jungel var ikke-tema er det jo ikke sikkert hun ville intervjuet Betancourt i det hele tatt?

Og Betancourt er jo der selvsagt for å promotere sin bok, men må vel regne med i et intervju om en bok hun har skrevet etter å ha vært gissel i jungelen - at det spørres om tiden som gissel i jungelen?

Er jeg helt på villspor her nå? Rettled meg vennligst

  Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 15:22   #2
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg reagerte på intervjuet. Det jeg reagerte på var ikke at Grosvold spurte om tiden i jungelen, men at hun presset Betancourt til å svare etter at Betancourt hadde sagt at hun ikke ville svare. Jeg som seer opplevde det som ubehagelig. Jeg innser at jeg ikke vet om det var avtalt spill mellom Grosvold og Betancourt, men jeg opplevde det altså uansett som ubehagelig. "Skal hun presse henne til å gråte nå", var min umiddelbare reaksjon. En reaksjonen man må i sammenheng med Grosvold sine tidligere "prestasjoner" i dette programmet.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 15:32   #3
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Eg reagerte Grosvold. Synes ikkje ho helt klarer å ta nei for eit nei, eller helt ser kor grensene går. Og den tåplige kommentaren om at ho kunne fint grine framfor ho, det skulle ho tåle. Hallo? Kven spurte om kva ho kunne tålte, poenget var jo at Ingrid ikkje ville gråte på tv foran alle. Då meiner eg at en god programleder gir seg der i staden for å gi full gass.

Synes ho ofte er litt for pågaande. Blir jo nesten ille berørt av å sjå på ho.

  Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 15:35   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg reagerte også.

Som om det liksom var Betancourts problem at Grosvold ville bli berørt om hun gråt? Dette var ikke en privat samtale de to imellom. Hun skulle ha respektert hennes ønske om ikke å snakke om det. Vil man ikke gråte foran flere hundre tusen tv-seere, må man da få slippe.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 15:38   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg må nok tilføye at jeg ikke har sett et eneste av de foregående programmene, med unntak av et glimt av Cherie Blair som hadde hatt sex hos dronningen. Så jeg kjenner ikke stilen hennes her da.

Men Betancourt må da ha sagt fra på forhånd at hun ikke vil snakke om jungelen hvis hun ikke vil det? Det er jo det som gjør henne aktuell som intervjuobjekt vil jeg tro - ihvertfall i et slikt program, om enn ikke i Bokbadet?

  Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 15:38   #6
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg tenkte det samme som dere (ElinM, tiril, Hattifnatten og allium) da jeg så programmet. Og det stemmer godt overens med det inntrykket jeg hadde av programmet fra før.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 15:41   #7
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg så bare deler av intervjuet, og syntes Grosvold gikk over streken. Det var respektløst å presse fram svar som gikk på svært følelsesladde ting. Grosvold er journalist, ikke psykolog.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 15:45   #8
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg er jo enig i at det må ha vært ubehagelig å bli intervjuet om dette, men var det ikke det hun var der om?

Mulig jeg er helt ignorant her nå, men jeg vet ikke at hun er aktuell som intervjuobjekt for noe annet enn det at hun har vært gissel? Jeg hadde skjønt godt om hun ikke ville intervjues i det hele tatt, men når hun skal dit så blir det jo nesten det temaet intervjuet dreier seg om?

Ellers mener jeg vel at det var en elendig fredagsunderholdning da... Styrer unna Grosvold i kveld mellom Nærum og Hunter ja...

  Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 16:24   #9
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Sitat:

Jeg er jo enig i at det må ha vært ubehagelig å bli intervjuet om dette, men var det ikke det hun var der om?

Mulig jeg er helt ignorant her nå, men jeg vet ikke at hun er aktuell som intervjuobjekt for noe annet enn det at hun har vært gissel? Jeg hadde skjønt godt om hun ikke ville intervjues i det hele tatt, men når hun skal dit så blir det jo nesten det temaet intervjuet dreier seg om?

Jeg er litt som smilefjes her.
Selv ser jeg Grosvold hver fredag og synes hun stort sett gjør en god jobb.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 16:34   #10
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Det er jo mulig å stille spmål om andre ting enn akkuratt kva som skjedde i jungelen. Går utifra at akkuratt det står i boka. Ville spurt om kva ho gjorde før ho vart tatt til fange, er jo en grunn til at akkuratt ho vart kidnappa. Kunne og tenkt meg å få vite kva planar ho har for framtida. Ho er jo ei ganske så ambasiøs dame.

  Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 16:40   #11
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Den godeste Grosvold fornekter seg ikke.
Jeg reagerte kraftig på måten hun presset Betancourt til å fortelle noe hun i utgangspunktet ikke ville snakke om. Jeg mener at hun meget godt kunne fortelle om boka si uten å utbrodere grufulle detaljer fra livet i fangenskap. Om generell prat rundt det å være frarøvet sin frihet og det å bli satt fri igjen ikke var nok for den godeste fru Grosvold, kunne hun heller finne en gjest som liker å greie ut om alle detaljer.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 19:49   #12
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Den godeste Grosvold fornekter seg ikke.
Jeg reagerte kraftig på måten hun presset Betancourt til å fortelle noe hun i utgangspunktet ikke ville snakke om. Jeg mener at hun meget godt kunne fortelle om boka si uten å utbrodere grufulle detaljer fra livet i fangenskap. Om generell prat rundt det å være frarøvet sin frihet og det å bli satt fri igjen ikke var nok for den godeste fru Grosvold, kunne hun heller finne en gjest som liker å greie ut om alle detaljer.

Helt enig. Synes forøvrig at Grosvold er ganske uspiselig.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 19:58   #13
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg så det og syntes det var ubehagelig å se på.
Jeg er ganske enig med Sissel her:

Sitat:

Det er feil å tro at en programleder eier empati og respekt fordi de stiller personlige føleri-spørsmål. Den virkelige lakmustesten ligger i stemningen de klarer å skape sammen med gjestene. Der hvor man senser at grensene respekteres samtidig som man får et glimt av personen som sitter vis a vis, hvem er de, hva tenker de og hva føler de. Men disse glimtene får man ikke nødvendigvis gjennom direkte konfronterende spørsmål som besvares tåredryppende, de ser man når gjesten har tatt valget om at han/henne vil dele. Kanskje tas beslutningen om å dele/ikke dele dagen før, kanskje måneden før, men den kan også tas i programmet fordi det kjennes riktig der og da. Det er derfor stemningen er så viktig.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 20:04   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Da tror jeg at jeg tar sjansen på å oppsummere.

Det er ingen tvil om at programmet hadde temperatur og at det var varme representert. Men det er forskjell på følelsen av å se et program som varmes av hjertevarme kontra en grill.

Det blir uansett ikke Grosvold i kveld - jeg har sett to intervjuer hun har gjort de siste ukene. Det ene var om sexlivet til Tony Blair....

Jeg synes ikke noe om at hun presset Betancourt hvis det var sagt fra på forhånd hva hun ikke ville spørres om, men synes det er rart hvis det ikke ble sagt fra på forhånd om det var slik at hun ikke ville snakke om en såpass sentral del av sin mediaperson for tiden.

Altså vet jeg ikke helt hva jeg synes om resultatet - men jeg vet at jeg er for planlegging

  Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 20:24   #15
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg synstes også det var ekkelt - husker jeg så på mannen og vi reagerte begge to. Men nå erdet oppsummert så.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 20:49   #16
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg synes Grosvold var ufin uansett hva som var avtalt på forhånd. Ingrid Betancourt framstod som et usedvanlig sympatisk og tappert menneske i kontrast til Grosvold relativt usympatiske måte (som jeg forøvrig alltid har likt før), og hun kunne godt ha endt opp med å si omtrent det samme uten slikt press fra Grosvold. Det endte jo ikke opp med at hun fortalte i noe særlig detalj fra tiden i fangenskap. Jeg ser sjeldent på slike programmer, men var interessert i akkurat henne, men fikk forsåvidt bekreftet hvorfor jeg ikke liker å se på disse programmene.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 21:01   #17
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Uansett hva som var avklart på forhånd, synes jeg Grosvold var ubehagelig. Nei vel, så hadde kanskje Betancourt ombestemt seg, kjipt nok - men ikke vanskelig å oppfatte og respektere. Det var særlig kommentaren om å at Grosvold skulle takle at Betancourt gråt som vippet meg helt av pinnen, jeg kjente jeg faktisk ble sint.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 21:04   #18
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg liker vanligvis Grosvold men her gikk hun for langt og ja jeg reagerte der og da da jeg så på. Ingrid Betancourt bevarte verdig fatningen til tross.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 21:22   #19
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

Jeg liker ikke Grosvold noe særlig, og reagerte også på intervjumåten her. Synes Betancourt ga uttrykk for ubehag, og G bare pressa på. Jeg synes det virker som om Grosvold mangler litt sosiale antenner.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-08, 21:49   #20
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Grosvold og Ingrid Betancourt?

ååå jeg vil gjerner vite hva intervju dere snakker om???!!

jeg like ikke Betancurt! jeg er glad av hun er i live, med familie sin, men hun viste at hun skulle ikke har reiset til jungel for 6 år siden. Den boken er en privat brev fra dattere til mor, men hunnes mor bestamte for å gjore det ofentlig i tru at det skulle hjelpe sin dattera.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no