Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Kaldheve skillingsboller - går det an?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-08, 11:25   #1
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Kaldheve skillingsboller - går det an?

Jeg baker en rundstykkedeig som skal kaldheve i 8-10 timer i kjøleskap. Denne setter jeg på kvelden, også steker jeg dem i helgene, morgenen etter. Så har vi helt nystekte rundstykker til frokost.

Går dette an med skillingsboller/kanelboller? Så kan jeg steke dem når vi får besøk torsdag formiddag?

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 11:41   #2
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kaldheve skillingsboller - går det an?

Ja, det burde gå like fint med alle gjærdeiger. Søte deiger hever gjerne fortere enn brød da, ettersom det er mere sukker i deigen.

Gammel 18-11-08, 11:57   #3
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Da tror jeg jammen jeg skal prøve det.

Gammel 18-11-08, 12:11   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke noe problem. På den skolen jeg jobbet tidligere så har de bedrift hvor de bla selger skolebrød, der går det i kaldhevede deiger.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-08, 12:51   #5
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Når man kaldhever, er væsken iskald eller kald/lunken? Hørtes utrolig smart ut.

Gammel 03-12-08, 14:41   #6
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Jeg tar melka rett fra kjøleskapet og putter gjæren oppi.
Har ikke prøvd ut dette ennå, men tenkte å prøve til helga.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:32.