Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skummel tekstmelding (gd.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-06, 13:46   #1
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skummel tekstmelding (gd.no)

Leste om denne saken i Dagsavisen i dag, forstår godt at noen barn blir redde og sender den videre.

http://www.gd.no/nyheter/lokalt/article2433909.ece

Takke meg til kjedebrev med viskelær eller tyggis.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 14:14   #2
Butterfly
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Bor i Lier
Innlegg: 382
Butterfly er litt kul
Standard

Sv: Skummel tekstmelding

Hvem er det som gjør noe slikt? Er det et barn som har sendt det, hva skal de oppnå med å sende dette?

Butterfly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 14:15   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skummel tekstmelding

En fæl sak synes jeg.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 14:32   #4
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skummel tekstmelding

Opprinnelig lagt inn av Butterfly, her.

Hvem er det som gjør noe slikt? Er det et barn som har sendt det, hva skal de oppnå med å sende dette?

I følge artikelen så er det en sms som har gått hele skandinavia rundt, den stammer fra et dansk nummer. Hvis jeg hadde fått en sånn tekstmelding da jeg var 11 hadde jeg nok blitt rimelig redd, haddeikke synes noe om det i dag heller, foressten.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 18:21   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skummel tekstmelding (gd.no)

Forferdelig dårlig humor å lage en slik melding..

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 20:20   #6
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skummel tekstmelding (gd.no)

Sender ikke kjedebrev videre, hverken på SMS eller på nett.
Uansett premie eller trussel ser jeg ikke nytten i det.
Å sende en slik melding til barn er hårreisende!

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 20:22   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.807
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skummel tekstmelding (gd.no)

Lever denne ennå?

Jeg skjønner at barn kan bli redd av den - og jeg syns det er ekstremt dårlig humor uansett!
Liker ikke kjedebrev, hverken i form av epost, sms eller vanlig post for den saks skyld.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 21:02   #8
Dragonfly
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skummel tekstmelding (gd.no)

Leste den saken i avisen og synes det er forferdelig gjort å lage noe slikt og sende det videre så barn som er lettskremte får det og tør ikke gjøre annet enn å sende det videre.
Jeg sletter slikt kjedebrev på mail og sms , aldri likt det.

  Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 21:11   #9
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Skummel tekstmelding (gd.no)

Jeg fikk den der selv i sommer. Syns den var skikkelig guffen. :grøss:

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 12:54   #10
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skummel tekstmelding (gd.no)

Jeg fikk også denne i sommer. En ting er at barn får den, blir redde og sender den videre. Det som irriterer meg mest er at voksne sender den videre! Jeg hater kjedemail og sender de aldri videre!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 12:57   #11
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skummel tekstmelding (gd.no)

Opprinnelig lagt inn av Nynne, her.

Jeg fikk også denne i sommer. En ting er at barn får den, blir redde og sender den videre. Det som irriterer meg mest er at voksne sender den videre! Jeg hater kjedemail og sender de aldri videre!

Ikke jeg heller.

Men noen ganger, hvis det er sånn, en-venn-setter-pris-på-deg-greie, så sender jeg den tilbake der den kom fra (så ikke den personen tror at jeg ikke er en venn. ).

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 13:39   #12
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Skummel tekstmelding (gd.no)

Jeg hater alle slike kjedemail/sms'er. Denne var jo skikkelig guffen

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-06, 14:49   #13
Nynne
Erfaren
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.159
Nynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smartNynne imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skummel tekstmelding (gd.no)

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Ikke jeg heller.

Men noen ganger, hvis det er sånn, en-venn-setter-pris-på-deg-greie, så sender jeg den tilbake der den kom fra (så ikke den personen tror at jeg ikke er en venn. ).

Ja akkurat den ene formen for kjedemail som du beskriver her, sender jeg også videre!

__________________
~ The most dangerous place on earth is to be between a mother and her children
Nynne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no