|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
*_*
|
Stor historieJeg er ekstremt fascinert av store historier om små øyeblikk. For eksempel av den enorme fortellingen et enkelt fotograf kan romme. Eller de siste sekundene i et menneskes liv.
|
|
|
|
#2 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stor historieMeget bra.
|
|
|
#5 |
|
*_*
|
Sv: Stor historie
Det kan jo hende, det. Men i og med at temaet ble bannlyst over hele landet, og bilder eller filmer av folk som hoppet ble sensurert, så ligger det jo noe mer bak.
Mitt inntrykk er at "problemet" med å innse at sin kjære hoppet er at det er den enkleste utveien. At det er feigere å gi seg over og hoppe, fremfor å kjempe seg ut av bygningen og komme hjem. Det er det som slår meg som så merkelig, i så fall. Arrogant på en måte.
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Jeg vil helst velge å tro at min kjære ikke hoppet i døden av egen vilje den dagen. For min sorg har det vært nødvending på en måte å bare vite at han ble drept der. |
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
En meget ekkel tanke synes jeg, for min egen del så kan jeg med hånden på hjertet si at det ikke var slik for meg. |
|
|
|
#8 |
|
*_*
|
Så du mistet en den dagen? Det visste jeg ikke.
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Jeg er meget norsk jeg, født og oppvokst her så jeg kan ikke beskyldes for å være amerikansk av natur. Når man tenker litt over det så er det vel nærliggende å tro at vi ikke ønsker å tro at våre kjære valgte å ta sitt eget liv fremfor å kjempe for å se oss igjen. |
|
|
|
#10 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Stor historieJeg er ikke personlig involvert i hendelsene som utspilte seg den dagen. Jeg synes artikkelen var interessant og leste den ikke som grafsing, men andre kan selvsagt oppleve den annerledes.
|
|
|
#11 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Stor historieJeg synes det ikke er noen "stor historie", bare en stor tragedie, som vi bør la ligge og sårene heles. Stakkars dem som var i situasjonen, og stakkars pårørende. Jeg klarer egentlig ikke å tenke på annet i dette. |
|
|
|
![]() |
|
|