|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prematurmamma
|
![]() Å sy barneklær. For dummiesMin mor har tilbudt meg å låne symaskinen hennes. Hun bruker den aldri, og siden jeg har lyst til å prøve meg på barneklær, evt. MTer, så kunne jeg få låne den av henne. Men hva trenger jeg, sånn bortsett fra stoff og tråd? Hvor finner jeg mønster? Er det mulig å lage mønster selv? Drømmen er jo å sy en penkjole til meg selv, som sitter som støpt på meg.
![]() |
![]() |
#2 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å sy barneklær - For dummiesDe har en del bøker på biblioteket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Å sy barneklær - For dummiesHvilke stoff er best å sy barneklær i? Frotte? Velour? Det koster vel litt, kan jeg tenke meg.
![]() |
![]() |
#4 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å sy barneklær - For dummiesJeg har brukt mikrofiben en gang, det var ikke spesielt enkelt å sy med. Men var veldig mykt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Å sy barneklær - For dummiesDu finner maasse billig og ok stoff på www.stoffogstil.no |
![]() |
![]() |
#7 |
blant fjord og fossevell
|
![]() Sv: Å sy barneklær - For dummiesJeg begynte med å sy dukkeklær til babyborndukken, da fikk jeg inn en del elementære teknikker og brukte ikke så mye penger på de små stoffbitene. Jeg fikk også trening i å lese mønster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kykkeliky !
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
![]() Sv: Å sy barneklær - For dummiesDet beste er å begynne med stødige stoff, evnt halvstødig som feks fleece. Stretchvelur og jersey lever mye og kan bli vanskelig.
![]() |
![]() |
#9 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
![]() Sv: Å sy barneklær - For dummiesHva menes med stødige stoff? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Å sy barneklær. For dummiesStarterprosjekt bør ikke være i elastisk stoff tenker jeg. Med mindre at maskina er god på nettopp dette.
![]() |
|
|