Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Billig og bra bilsete til barn (9 kg. +)

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-06, 21:45   #1
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Billig og bra bilsete til barn (9 kg. +)

Jeg lurer på om jeg skal gå til anskaffelse av et ekstra bilsete å ha hos pappa når vi er på besøk der. Det hender rett som det er at vi reiser dit med fly stedet for å kjøre, og i stedet for at pappa skal leie et sete hver gang (et sete som jeg som oftest blir nervøs av å se på), så lurer jeg da på å skaffe et godt men billig sete å ha der. Vi er der som regel en 2-3 ganger uten vår egen bil, i året, og da er det greit å ha et bilsete.

Kriterier:
- helst bakovervendt (men også med mulighet for å snu)
- må kunne brukes av poden (3 år i feb.) og etterhvert fetteren hans, som nå er 1 år og 4 mnd. Poden er kun 13-14 kg. enda.
- ikke for dyrt
- lett å montere

Noen som har noen gode råd, gjerne med ca.priser?

Pappa snakket om at OBS selger bilseter. Noen som kjenner til dem og har erfaring med dem?

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 22:05   #2
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billig og bra bilsete til barn (9 kg. +)

Styr unna Obssetet. Det er en billig beltestol som er godkjent fra 9kg.

Britax Two-Way er et billig og godt sete. Fullpris er ganske dyr men det er ofte på tilbud. Enkelt å montere, lang rygg og kan brukes bakovervendt til 25kg. Så din gutt kan sikkert bruke setet 1-2 år til. Setet kan brukes framovervendt også, men når den tid kommer så er det jo like greit å kjøpe en billig beltestol. De er jo ikke så dyre og er også stadig på tilbud.

Som startstol nå så er Britax grei. Hvor den er billigst i Norge akkurat nå vet jeg ikke. Babyproffsen har den på tilbud til 1699sek ihvertfall, hvis han bor i nærheten av grensen.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 22:06   #3
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billig og bra bilsete til barn (9 kg. +)

Hva er galt med OBS-stolen, da?

Akkurat noe slikt er jeg også på utkikk etter, håper det kommer flere gode svar!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 22:09   #4
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billig og bra bilsete til barn (9 kg. +)

Du er en bilstol-guru, Stikka!

Jeg så litt på Britax-setet, og det er et alternativ. Vil sjekke angående andre også så skal jeg se om jeg får pappa til å bli med å spleise på et sete

Ser at Babyproffsen har Akta Graco Duoflex Xtp på tilbud til 1995,- nå. Det er jo ikke så allverdens pris. Vi ha jo en Cosmic XTP i bilen vår og det ser ut som om det ligner litt på det? Noen med erfaring med det?

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 22:52   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billig og bra bilsete til barn (9 kg. +)

Opprinnelig lagt inn av Bequita, her.

Hva er galt med OBS-stolen, da?

For det første er det en spinkel beltstol godkjent fra 9kg. Noe skurrer veldig her i mine ører. Det finnes andre beltestoler som er godkjent fra 9kg men de er av et helt annet kaliber. Recaro Start f.eks har jo en ekstra magepute til bruk for de minste.

Til de større barna. Kanskje. Men jeg hadde nok lagt et par hundrelapper ekstra og fått en stol fra et kjent merke.

Opprinnelig lagt inn av Jenna

Ser at Babyproffsen har Akta Graco Duoflex Xtp på tilbud til 1995,- nå. Det er jo ikke så allverdens pris. Vi ha jo en Cosmic XTP i bilen vår og det ser ut som om det ligner litt på det? Noen med erfaring med det?

Duoflex kan kun brukes bakovervendt opp til 18kg. Vil også tro at ryggen er ca like lang som Cosmic. Er jo en strippet versjon av Cosmic. Til det formålet dere trenger stolen så er en med høy vektgrense og lang rygg, så stolen kan brukes lenge, det beste høres det ut som.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 23:07   #6
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billig og bra bilsete til barn (9 kg. +)

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

For det første er det en spinkel beltstol godkjent fra 9kg. Noe skurrer veldig her i mine ører. Det finnes andre beltestoler som er godkjent fra 9kg men de er av et helt annet kaliber. Recaro Start f.eks har jo en ekstra magepute til bruk for de minste.

Til de større barna. Kanskje. Men jeg hadde nok lagt et par hundrelapper ekstra og fått en stol fra et kjent merke.

Takk for tips!

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 06:38   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig og bra bilsete til barn (9 kg. +)

Jeg har nå sett en stol på obs som ikke er beltestol og.. ikke at jeg vet om den er noe god heller.. men de har 2 typer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 07:39   #8
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig og bra bilsete til barn (9 kg. +)

Vi har OBS-Beltestolen, til dattera vår på 14,5 kilo. Hun er såpass høy at den fungerer utmerket. Jeg ville aldri brukt den til et barn på 9 kilo (Det er jo forovervendt også), men de fleste nyfødt-seter går jo opp til 13 kilo.

Vi har ikke bil selv, så setet sitter i bilen til svigerfar og ett i bilen til svigermor. Blir brukt maks. to ganger i måneden, og jeg synes til dette bruket er det absolutt å anbefale.

Hvis det er to - tre ganger i året så hadde jeg ikke vært i tvil altså.

Det viktigste med det setet er at du ser an hvor høy barnet er, sånn at selen ikke ligger over halsen til barnet, noe som kan skje hvis barnet ikke er høy nok.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 22:19   #9
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig og bra bilsete til barn (9 kg. +)

Britax-stolen er vervepremie i bokklubbens barn, så dere kan jo ordne ververing om det er flere som er interesserte?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no