Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Ei god venninne

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-08, 13:11   #1
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ei god venninne

I dag vil jeg erklære min kjærlighet til ei god venninne.


Ei grepa dame, et sterkt og skikkelig stykke kvinnfolk, en varm og kjærlig venn.
En som er proppfull av livserfaring og mer enn gjerne deler den med meg.
Hun er nesten 30 år eldre enn meg, men vi har likevel ting å snakke om, mange felles referansepunkter og mange fine diskusjoner over ei flaske vin eller tre.
Senest nå på fredag, da klokka plutselig ble halv tre på natta uten at vi helt skjønte hvordan det hadde gått til.
Våre herlige skravlekvelder har heldigvis blitt flere etter at hun har blitt nærmeste nabo (les: vegg-i-vegg!), og jeg kommer alltid ut på andre siden av disse som ett nytt og sterkere menneske med massevis av nyvunnen energi.


Hun er med oss når vi gleder oss over store og små ting i livene våre, og hun stiller opp når det kniper.
I går, da jeg hadde sklidd på matta i gangen og var fullstendig satt ut av spill (og Drømmemannen var på den lokale Scootermessa for å selge billetter til festivalen), kom hun og ga meg mat og smertestillende, hun kledde på lillegutt og tok ham med seg ut på eventyr, og leverte fra seg en oppglødd og lykkelig treåring først halv syv på kvelden.
Han forguder henne, og hun på sin side elsker ham ubetinget.
Samspillet mellom de to er skjønnhet i sin reneste form.


Hun stiller opp som barnevakt når hverdagslogistikken går i stå, eller når hun mener at jeg og Drømmemannen trenger en kveld alene.
Hun tar med seg hundene våre ut på tur, fordi hun mener at både hun og de har godt av det.
Hun kjenner Drømmemannen nesten bedre enn jeg gjør, så hun lytter gjerne når ting ikke går som det skal i parforholdet, og kommer med gode råd om hvordan situasjonen kan takles og løses.
Hun låner oss penger når vi trenger det, vel vitende om at hun får dem igjen og at vi aldri ville drømme om å utnytte hennes velgjørenhet, da vi har enorm respekt for henne.


Respekt er forresten et nøkkelord, jeg har til dags dato ikke møtt en eneste som ikke har respekt for henne.
Hun er myndig uten å være dominant, kunnskapsrik uten å være belærende, hun har en slags naturlig autoritet uten å være skrekkinngytende.


Jeg har et bedre og nærere forhold til henne enn jeg har til min egen mor, og selv har hun uttalt at jeg er som den datteren hun selv aldri fikk.
Med hånden på hjertet kan jeg si at jeg ikke vet hva jeg skulle gjort uten henne i livet mitt.


I dag vil jeg erklære min kjærlighet til verdens aller beste svigermor - måtte alle få en som henne.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 13:15   #2
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ei god venninne

Du er heldig du... og så høres det ut som hun har vært heldig med svigerdatter og .

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 13:22   #3
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ei god venninne

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Du er heldig du... og så høres det ut som hun har vært heldig med svigerdatter og .

Ja, vi har blitt enige om at vi er heldige som har hverandre.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 13:34   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.852
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ei god venninne

Så flott, Enhjørning! Det må være fantastisk å bo vegg i vegg med et slikt menneske.

...og ikke minst var det godt å lese noe annet enn den sedvanlige sytinga over svigermor, til en forandring.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 13:42   #5
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ei god venninne

Så fantastisk å ha en slik god venn. Ta godt vare på henne (og sønnen hennes )

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 13:47   #6
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Ei god venninne

Så godt å høre at dere har ett så godt forhold til hverandre
Er ikke alle svigermødre som er monstre iallefall

Ta godt vare på hverandre, og den felles mannen i deres liv

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 13:48   #7
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ei god venninne

Jeg ble litt rørt, jeg nå Så heldig du er Enhjørning som har en så flott svigermor, og hun er nok heldig hun også, som har fått en super svigerdatter som setter sånn pris på henne.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 14:05   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ei god venninne

Så koselig.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 14:18   #9
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ei god venninne

Utrolig flott skrevet, heldige deg som har en slik svigermor.

  Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 14:40   #10
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ei god venninne

Så utrolig heldig dere er! Veldig flott skrevet.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 14:49   #11
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ei god venninne

Så nydelig lesning!
Ble rent glad i dere begge to, jeg!

  Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 16:54   #12
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ei god venninne

Ta vare på hverandre
Har også en utrolig svigermor, som jeg er veldig veldig glad i. Og jeg gleder meg stort til vi skal flytte litt nærmere dem til sommeren

  Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 17:13   #13
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ei god venninne

Nå sipper jeg nesten her.

Så heldig du er som har et så flott forhold til din svigermor.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 17:15   #14
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ei god venninne

Så utrolig flott beskrevet og så heldige dere er som har hverandre.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 17:15   #15
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ei god venninne

Så heldig du (og hun) er!

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 17:16   #16
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ei god venninne

Ble helt rørt jeg ! Dere er heldige begge to tror nok jeg.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 19:53   #17
Silence
٩(●̮̮̃●̃)۶ ٩(●̮̮̃●̃)۶
 
Silence sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.639
Silence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smartSilence imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ei god venninne

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Så utrolig flott beskrevet og så heldige dere er som har hverandre.

Enig!

(Ble ganske rørt her nå. )

Men hvorfor ligger denne under Spikerhjørnet?

Silence er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 20:01   #18
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ei god venninne

Opprinnelig lagt inn av Jill, her.

Men hvorfor ligger denne under Spikerhjørnet?


Rett og slett fordi jeg ikke ante hvor jeg skulle legge den.
Moderatorer: Føl dere fri til å flytte den til et mer egnet sted!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 21:00   #19
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ei god venninne

Den lesingen fremkalte tårer hos meg - nå sipper jeg, og er rørt over å lese at det går ann å ha en så flott svigermor. Så heldig du er!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 21:06   #20
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ei god venninne

For en fin følelse det er å klare å røre mennesker.
Tusen takk, alle sammen.
Og hun er virkelig unik.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no