Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvorfor legger rogalendinger om dialekten sin på TV?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-08, 12:00   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor legger rogalendinger om dialekten sin på TV?

Ofte legger rogalendinger helt om dialekten sin når de er på TV. De begynner å snakke "penslig" og høres ut som østlendinger med skarre-r.
Jeg skjønner jo at de tenker at de skal snakke forståelig for andre, men er dialekten vår så forbasket vanskelig å forstå da? Hvorfor er det bare rogalendinger som gjør dette? For jeg har inntrykk av at det helst er vår dialekt som er "utsatt" for dette. Jeg synes det høres helt fjernt ut.

Jeg og mannen diskuterte dette da vi så torsdagens utgave av Hellstrøm, der han var på Jans mat og vinhus i Stavanger. Daglig leder pratet ordentlig "penslig", og jeg mistenker at hun la om hele dialekten pga. tv, uten at jeg vet om det virkelig er sånn hun prater.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:16.