Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff: Barnefordeling ved en evt skilsmisse

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem synes du i ditt ekte-, samboerskap er mest egnet til å ta vare på barna
Kvinnen 19 12,03%
Mannen 9 5,70%
Begge to like mye 123 77,85%
Dustepoll 7 4,43%
Deltakere: 158. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-08, 14:24   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Spinoff: Barnefordeling ved en evt skilsmisse

Det krever nesten en poll.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 14:27   #2
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Barnefordeling ved en evt skilsmisse

Med tanke på trådene om "kvinne, en risikosport" og andre tråder nå, så lurer jeg på hva dine tanker er om barnefordeling dersom (gud forby) ditt ekte- eller samboerskap skulle gå i oppløsning.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 14:27   #3
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Begge to like mye.

Mannen reiser en del i jobben, så skulle vi gå fra hverandre vil det kreve at vi klarer å samarbeide og kommunisere godt. Har allerede fått til det med en eks så jeg håper det ville gått greit om alt skulle gå så galt en gang til.

(Men heldigvis blir det veldig hypotetisk, for vi har ingen intensjoner om å gå fra hverandre.)

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 14:30   #4
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg mener vi er likt stilt her. Om det skulle skje, så tror jeg vi ville ha vært like interesserte i å se barna mest mulig. Og barna ville hatt det like godt om de var hos den ene eller den andre etter mitt syn.

Gammel 29-11-08, 14:47   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt klar på at vi begge to er like egnet.

Hvis vi skulle gå fra hverandre, er jeg allikevel ganske sikker på at jeg kommer til å ha barna mest. Dette fordi jeg mener at 50/50 ikke er noen god løsning (basert på egne erfaringer fra dette i barndommen). Jeg tror nemlig at jeg rett og slett kommer til å ha mest lyst til å ha barna, og at jeg kommer til å vinne den kampen som vil komme.

For meg personlig ville nok en 50/50-ordning vært best. Men jeg tror ikke det er best for barna.

Gammel 29-11-08, 14:55   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge to like mye. Utvilsomt.
Som foreldre utfyller vi hverandre på en utmerket måte, og jeg håper inderlig at vi aldri må fungere på hvert vårt sted.

Gammel 29-11-08, 15:01   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg er helt klar på at vi begge to er like egnet.

Hvis vi skulle gå fra hverandre, er jeg allikevel ganske sikker på at jeg kommer til å ha barna mest. Dette fordi jeg mener at 50/50 ikke er noen god løsning (basert på egne erfaringer fra dette i barndommen). Jeg tror nemlig at jeg rett og slett kommer til å ha mest lyst til å ha barna, og at jeg kommer til å vinne den kampen som vil komme.

For meg personlig ville nok en 50/50-ordning vært best. Men jeg tror ikke det er best for barna.

Jeg er helt enig med deg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 15:07   #8
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Begge er like godt egnet. Jeg mener at vi utfyller hverandre på en sånn måte at barna ikke kunne unnvært noen av oss i det daglige. Vi har derfor inget annet valg enn å holde sammen .

Gammel 29-11-08, 15:08   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen.

:duger ikke som alenemor:

Gammel 29-11-08, 15:09   #10
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Stemte begge to, men det er ikke til å komme unna at det hadde krevd mye mer omstilling for far i huset. Han bruker 3 timer hver dag på å pendle til jobb, og slik det er i per. i dag kunne han hverken levert eller hentet i barnehage.

Gammel 29-11-08, 15:09   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Mannen.

:duger ikke som alenemor:

Jeg egner meg nok ikke som alenemor jeg heller.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 15:40   #12
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Her er vi nok uenige vi to, mannen ville ha sagt at jeg var det, men jeg er uenig.

MEN jeg tvierl på at delt omsorg ville blitt løsningen for oss ved et samlivsbrudd.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 16:14   #13
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde nok forsøkt delt omsorg, siden barna hele tiden har vært vant til at mamma og pappa har vært omtrent like mye på banen. Om det ikke hadde fungert måtte vi ha funnet en annen løsning. Eldste hadde nok kanskje ønsket å bo hos pappa, minsten er mer mammadalt enda. Men å dele søsken, hvor heldig er det?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 16:18   #14
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg svarte begge to selv om jeg er separert. (ble det i sommer)
Nå vil ikke min eks ha de mere en minstesamvær da.

Gammel 29-11-08, 16:32   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Begge to, like mye, men om vi hadde gått fra hverandre nå hadde det nok vært jeg som hadde hatt hovedomsorgen.

Gammel 29-11-08, 16:34   #16
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da jeg ble gravid første gang for ti år siden ville mannen diskutere dette. Han ville da ha meg med på å ha en kjøreregel om at det ble 50/50 hvis vårt forhold endte med brudd. Jeg ser at dette er det beste for de voksne, men det avhenger jo at man kan samarbeide og bo i gåavstand. (synes jeg) Jeg håper aldri det blir et valg jeg må ta stilling til.

Vi er forøvrig begge egnet til å ha barna mest.

Gammel 29-11-08, 16:37   #17
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Begge, men om det skulle skje så tror jeg kanskje det ville være best for ungen å bo hos meg pga de andre søsknene hans.

Skal jeg svare for eksen så blir svaret helt klart at jeg er mest egnet og det er også jeg som har hovedomsorgen for våre barn.

Gammel 29-11-08, 16:46   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heldigvis er både mannen min og eksmannen min egnet til å ta seg av barn, og jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 16:59   #19
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Begge to. Vi utfyller hverandre godt. Men jeg håper aldri jeg havner i en slik situasjon at jeg må tenke på det.
Det å være alenemor tror jeg hadde blitt forferdelig tøft, og det å ikke se barnet hver dag er enda verre.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 17:03   #20
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg egentlig synes. 50/50 er ikke best for barna tror jeg. Mener i utgangspunktet at de har best av å ha et sted de kaller hjemme. Men dette kan variere fra barn til barn. Min jente (som er skilsmissebarn) er veldig mammajente og faren er veldig upålitelig og hadde følt at hun var mer til stress enn noe annet. Han hadde ikke passet til å måtte tenke på barnevakt når han impulsivt finner ut at han skal ut på byen eller noe.
Men nåværende ektemann kan passe bedre til å ha 50/50, men er ikke helt sikker på at jeg ville blitt med på det likevel. Jeg prøver å tenke på barnas beste først. Men vet ikke om de skulle bodd hos meg eller faren sin...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.