|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Hvilke og hvor mange slag julekaker?Jeg skal invitere til juleaften for første gang i år. Det blir startet nye tradisjoner, og jeg har tenkt å bake også. Det blir fornyelse fra mammas fem-seks-syv tradisjonelle sorter, pepperkaker videreføres nok som den eneste. Jeg har altså carte blanche og vil gjerne høre hvilke dere baker? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Jeg er nok ikke den rette å spørre. Jeg synes svært få julekaker er gode, og i allefall ikke de tørre. I gamle dager bakte de vel sånne tørre kaker fordi de holdt seg lenger, antar jeg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Krumkaker pleier å bli spist og går fort å bake. Sist redigert av Slettet bruker : 06-12-08 kl 13:03. Årsak: Ny kunnskap om kjøkkengjøremål. |
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Jeg liker nesten ingen julekaker, så vår liste er kort og inneholder vel mest konfekt...
|
|
|
|
#5 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Her blir det pepperkaker, krumkaker (eller strull, vet ikke helt enda) og kransekakestenger, tror jeg. Moderat kakeomsetning i jula. Hadde vi hatt mer besøk skulle jeg lagd Sara Bernhard også.
|
|
|
#6 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Her har vi bakt kransekakestenger, brune pinner, serinakaker, pepperkaker, kakemenn og havredrømmer. Skal kanskje prøve meg på krumkaker også, men vet ikke hvordan de blir på melkefritt smør.
|
|
|
#7 |
|
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Marsipan regnes vel som julekake.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Sjokoladekjeks (cookies) og havreflarn. Finnes gode oppskrifter på begge her inne på forumet et sted (*lat*) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Vi baker som regel lite til jul, det går lite kaker. Pepperkaker lager vi alltid, ellers baker vi gjerne en vanlig sjokoladekake eller noe sånt. Nå som vi har takke blir det sikkert også tykklefse med sånn deilig smør- og meliskrem inni. Ja, også hender det mamma tar med seg krumkakejernet og røre, også lager vi krumkaker sammen.
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?For noen år siden bakte jeg alltid masse forskjellige sorter med julekaker. Bare gode selvfølgelig, ikke de triste tørre. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Her blir det pepperkaker, havreflarn, risboller og marsipankuler dyppet i sjokolade. Muligens det blir kakemenn, men det blir bare noen få i så fall.
|
|
|
#13 |
|
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Vi baker:
|
|
|
#14 |
|
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Har funnet ut at det går veldig lite kaker på julaften. For første gang skal vi bare ha glutenfrie og melkefrie kaker. Har en femåring på diett og siden han som oftest må ha med eget tenkte jeg det ville være en god opplevelse for ham å kunne velge fritt for en gangs skyld |
|
|
|
|
|
#15 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Her blir det:
|
|
|
#16 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?I år skal me ha peparkaker, risbollar, peppermyntestenger og marsipanfigurar av ferdig marsipan med nonstop, nøtter, seigemenn, konditorifarge etc.
|
|
|
#17 |
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Jeg baker peppernøtter, berlinerkranser og brune stenger sammen min mor. Barna og jeg drar til henne, så baker vi og så avslutter vi med at pappaen min lager middag på kvelden. Superkoselig tradisjon som innebærer at jeg slipper å lage deiger. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Jeg liker ikke julekaker så godt. Det vil si - jeg spiser dem i bøtter og spann, men jeg griner litt på nesa mens jeg tygger. Så jeg lurer på om jeg skal lage noe godt i stedet i år. Jeg funderer på muffins med sjokolade og appelsin, og kanskje en honningkake. Det kan vel kanskje havne innunder kategorien moderne julekaker, kan de ikke? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Jeg lager alltid berlinerkranser til jul. Det er min yndlingssort, så den sikrer jeg bestandig. Ellers blir det pepperkakehus i år, og så kunne jeg tenke meg å lage Sarah Bernad (eller hvordan det nå skrives). |
|
|
|
|
|
#20 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Hvilke og hvor mange slag julekaker?Første ånklie hjemmejul hos oss selv. Det fordrer bakst.
|
![]() |
|
|