Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Packard Bell laptop - Hot or not?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-08, 17:02   #1
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Packard Bell laptop - Hot or not?

Jeg snuser litt på denne. Prisen er bra, stor harddisk, god skjerm, og den ser ut som en PC jeg kunne klart å jobbe med. (Numerisk tastatur. )

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...ductTabcontent

Men siden jeg er temmelig grønn når det gjelder laptoper, så aner jeg ikke om PB er gode maskiner.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 17:06   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Packard Bell laptop - Hot or not?

Packard Bell er veldig gode nybegynner maskiner, og de er slett ikke dårlige.

Jeg er kanskje inhabil, ettersom jeg har jobbet for PB tidligere.

Men altså; de har laget maskiner i en årrekke, det er ikke noe problem å få tak i deler til dem og de har hatt et greit support-tilbud tidligere i hvert fall.

Gammel 29-11-08, 17:07   #3
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Men er det en sånn maskin som går til helvete etter et halvt år?

Skal brukes mest til surfing, photoshop, og msn. Og kanskje litt musikk her og der. Og en film eller to.
Ja, og sims 3 når det kommer.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 17:08   #4
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er ekstremt dårlig. Men det handler nok mye om at de som driver service på pcer for de fleste utsalgene i Oslo (Infocare)er taltentløse. De klarte jo aldri reparere den (de kan knapt ha sett på den) og den kortsluttet gang på gang... vifta røyk, hd laget skrapelyder og hovedkortet.. ja.. u name it.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-08, 17:09   #5
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Skal brukes mest til surfing, photoshop, og msn. Og kanskje litt musikk her og der. Og en film eller to.

Ja.

Gammel 29-11-08, 17:09   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De går ikke til helvete etter et halvt år.
Tidligere så var NEC og PB delvis adskilt, NEC-maskiner var business-maskiner og PB for hjemmebruk, men de siste årene har de bygget PB-maskinene etter NEC-standard, og det er ingen dårlig ide.

Det er ganske problemfrie maskiner, de var i hvert fall det før og jeg har ingen tro på at det har blitt så himla mye verre.

At Infocare er dårlige på reparere dem er ikke så himla rart, de har nemlig ikke akkurat hatt for vane å høre på dem som virkelig kunne pc-ene.

Gammel 29-11-08, 17:12   #7
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

At Infocare er dårlige på reparere dem er ikke så himla rart, de har nemlig ikke akkurat hatt for vane å høre på dem som virkelig kunne pc-ene.

Nei jeg sa jeg HØRTE at det var noe galt og at det sannsynligvis var lalala (jeg påpekte problemet). Fikk den tilbake med "HD-byttet", hvilket er flott det, men de fikset jo ikke det som sannsynligvis var hovedproblemet.

Jeg hadde ekstremt mye tull med min PB, men Infocare bidro nok mye til min frustrasjon.

Gammel 29-11-08, 18:24   #8
Left
Passiv

Standard

Mutter har hatt PB, den har funket som bare det i mange år, så det er vel med disse som alle andre - det finnes mandagsmaskiner om man kan kalle det det.

Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 00:47   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Min erfaring med Packard Bell er middels. De har noen greie maskiner, og mange dårlige, og har vel ennå tilgode å komme over noen virkelig gode maskiner fra dem.

Packard Bell satser veldig på å holde prisen nede.

Hvis det er slik at du trenger det nummeriske tastaturet av og til, finnes det løse små USB-nummeriske tastatur som man kobler på i tillegg. På en del 15,4"-maskiner med nummerisk tastatur har produsenten i basis "ødelagt" det vanlige tastaturet pga. smalere taster, omplassering av taster o.l.

Maskinen virker jo ellers til å ha en ok pris i forhold til en del av de spesifikasjonsmessig elementene.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 01:35   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Skal du ha PC, vil jeg anbefale å kjøpe Dell. Mye for pengene og ekstremt solide maskiner, om du ikke går for de billigste variantene.

Jeg har gått over til mac. Dyrt, men deilig.

Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 11:12   #11
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Hos meg er pokker bell ganske NOT.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 11:21   #12
Guffen
Hvor er hengekøyen!?

Guffen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Er vel helt kurant den maskinen der.

Hyggelig pris var det også.

Gammel 30-11-08, 11:38   #13
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Jeg har hatt en PB laptop i to år og er ikke fornøyd. Den har vært på reperasjon flere ganger og nå faller den ifra hverandre også utvendig. Dags for ny maskin her snart, i alla fall.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-08, 14:10   #14
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Har hatt min i tre år nå. Den er fortsatt så god som ny.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.