Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-08, 15:58   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Vi sendte etter bryllupet, men etter dåpen denne gangen fikk jeg noen tilbakemeldinger på at noen av gjestene helst ikke ville ha takkekort fordi de fikk så mange og det bare samlet seg opp. Jeg skjønner det jo, og jeg er jo forsåvidt enig. Det er jo en fin gest, men jeg har jo aldri takkekort stående fremme noe sted, de legges i en eske og ligger der.
Så vi valgte å ikke sende ut takkekort, og ingen har etterlyst noen heller (det er 4 mndr siden dåpen). Er vi fæle som har droppet dette? Vi har jo takket hver gjest innstendig i dåpen.

Gammel 02-12-08, 16:01   #2
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere alltid takkekort etter bryllup og dåp?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Vi sendte etter bryllupet, men etter dåpen denne gangen fikk jeg noen tilbakemeldinger på at noen av gjestene helst ikke ville ha takkekort fordi de fikk så mange og det bare samlet seg opp.

Hæ? Det var en merkelig ting å si, synes jeg. Én ting er om de vil la folk slippe stresset med kortene, men å ikke ville ha for egen del, er vel nesten på grensa til frekt..?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 16:02   #3
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil heller ikke ha. Ei heller julekort med bilder av unger og sånt på. Det er uinteressant og kjedelig. Livet mitt ble mye bedre etter jeg sluttet med sånt tull.

Gammel 02-12-08, 16:02   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke fått laget takkekort etter dåpen til knerten. Planen var at vi skulle gjøre det, men vi har aldri kommet så langt. Nå er det et halvt år siden, så jeg tror vi har konkludert med at det utgår.

Vi har rotet oss til å få laget julekort, så vi er egentlig fornøyd i år.

Gammel 02-12-08, 16:03   #5
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Fæle er dere absolutt ikke! Det er vel forskjellig hva man gjør, som med alt annet. Jeg liker takkekort, både å gi og få. Ser likevel at det er flere som ikke sender ut takkekort og har tilgode å bli snurt for det.

Gammel 02-12-08, 16:04   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Hæ? Det var en merkelig ting å si, synes jeg. Én ting er om de vil la folk slippe stresset med kortene, men å ikke ville ha for egen del, er vel nesten på grensa til frekt..?

Jeg ser at det kan oppfattes sånn, men de sa det ikke på en måte jeg oppfattet som frekt. Det var mer sånn "du trenger ikke å stresse med takkekort til oss, altså".

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg vil heller ikke ha. Ei heller julekort med bilder av unger og sånt på. Det er uinteressant og kjedelig. Livet mitt ble mye bedre etter jeg sluttet med sånt tull.

Jeg er også litt der, kjenner jeg.

Gammel 02-12-08, 16:05   #7
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg ser at det kan oppfattes sånn, men de sa det ikke på en måte jeg oppfattet som frekt. Det var mer sånn "du trenger ikke å stresse med takkekort til oss, altså".

OK, da skjønner jeg det bedre.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 16:06   #8
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Tja, vi sendte ut etter bryllupet. Etter dåpene tror jeg vi har slått det sammen med julekort jeg, husker ikke helt. Eller - jeg tror jeg lagde noen egne etter dåpen til sistemann nå sist, men ikke alle ble sendt ut .

Jeg har bestandig noen sånne kort framme jeg. Har en fin kortholder, kjøpt på en nettbutikk, som henger på kjøkkenet. Der samler jeg kortene igjennom året - og så legger jeg de bort (har planer om å få de i en egen album etterhvert). På tide å rydde bort takkekort etc, for å gjøre plass til julekortene .

Gammel 02-12-08, 16:10   #9
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker best takke og julekort med bilder.
Så samler jeg for hvert år i et album. Synes det er artig å se julekort for mange år tilbake og se hvordan venners barn ol. har vokse til.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 16:11   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Dere er flinke. Jeg vet ikke hvor halvparten av de takke- og julekortene jeg har fått er, tror faktisk jeg har klart å kaste noen.

Gammel 02-12-08, 16:13   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kastet mange.

Gammel 02-12-08, 16:13   #12
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker julekort med bilde! Har ei julebok jeg skriver i hele desember måned, pluss juledagene og julekortene limes ogsp inn i den. Kjempeartig å ta fram år etter år.

Gammel 02-12-08, 16:14   #13
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jada.
Nå har det bare vært ett bryllup og en dåp.

Forresten er sender å ta hardt i. Jeg fant nemlig, & en pose med takkekort som aldri har blitt sendt.

Gammel 02-12-08, 16:14   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Gammel 02-12-08, 16:16   #15
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Det er ett evig stress hele greia. Men synes egentlig det er koselig og både gi og få.

Gammel 02-12-08, 16:16   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De var heldigvis ikke fra dåpen, men det er jaggu ille nok.

Gammel 02-12-08, 16:49   #17
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har pleid å sende takkekort når jeg har giftet meg, ja. Dåp har jeg ingen erfaring med å arrangere selv, men jeg synes det er hyggelig å få takkekort, uten at det dermed er sagt at jeg blir sur dersom jeg ikke får det. At ingen har etterlyst det, ville jeg derimot ikke lagt så stor vekt på - det skal da litt til å etterlyse en takk, skal det ikke?

Gammel 02-12-08, 16:53   #18
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Dåp har vi ikke hatt, men vi sendte etter bryllupet.

Jeg synes det er koselig å få, men hadde vel ikke blitt sur om de ikke dukket opp.

Julekort med bilder av ungene synes jeg er kjempekoselig. Det er mange vi ikke ser så mye i løpet av året, så det er koselig med en oppdatering til jul.

Gammel 02-12-08, 16:53   #19
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Vi sendte etter bryllupet, til mesteparten av de vi fikk gave av, men ikke etter noen av dåpene.

Julekort sender vi rett og slett for å skryte litt av de vakre barna våre.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-08, 16:54   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

At ingen har etterlyst det, ville jeg derimot ikke lagt så stor vekt på - det skal da litt til å etterlyse en takk, skal det ikke?

Tro meg, min og mannens slekt sier fra når det er noe de savner. Vi sendte takkekortene litt sent etter bryllupet, og da var det flere som etterlyste dem.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.