Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En voksen samtale med 5-åringen ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-08, 00:29   #1
TBM
Passiv

Standard

En voksen samtale med 5-åringen ...

Minstemann fikk tidligere i kveld spørsmål om å gi hamsteren vår litt mer mat og gikk velvillig i gang med oppgaven.

Etterpå kom han inn på kjøkkenet:

Lillebror: Jeg tror jeg vet hvorfor XXXXX ikke hadde så mye mat igjen, han roter jo utover all maten jo!

Jeg: Jøss, så han er en skikkelig gris?

Lillebror: Nei, nei - han er bare en helt vanlig hamster.

Eksempel på at "voksne" samtaler kan gå litt skeis med små barn...

Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 00:30   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En voksen samtale med 5-åringen ...

De er så skjønne når de korrigerer oss slik!

Gammel 05-12-08, 00:33   #3
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Så nydelig. Metaforer er ikke lette nøtter å knekke alltid.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 00:38   #4
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Herlig.

Jeg synes det er så morsomt med språklæring. Slik er det med unger og andre folk. Vi kan fange alle ordene, men man må komme et skritt videre i forståelsen for å skjønne ironi, sarkasme, mye av den generelle humoren og metaforene.
Jaja, sånn er det jo forsåvidt med all sosialisering, spennende uansett.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...

Sist redigert av Tammen : 05-12-08 kl 01:00.
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 00:39   #5
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Unger er så kule. Jeg digger unger.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 00:56   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fantastisk herlig!

Gammel 05-12-08, 09:21   #7
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 19:43   #8
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

hehe minner om vår femåring.

Han snakket tullespråk til meg i morges, og spurte om jeg visste hva han sa. Ja, du sa du var glad i mamma.

Ser rart på meg, nei hørte du ikke hva jeg sa? Jeg sa "dokoduko" (Eller noe sånt)

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 22:18   #9
Skvetten
Passiv

Standard

Herlig.

Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 22:23   #10
Guffen
Hvor er hengekøyen!?

Guffen sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

De er smarte de små.

Herlig.

Gammel 05-12-08, 23:02   #11
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

hihi..
Minner meg om da jeg skulle forklare eldste at hun ikke måtte rope hjelp hvis hun ikke virkelig trengte det. (hun var kanskje 4-5 år).

For å gjøre det lettere for henne å skjønne (trodde jeg...) så fortalte jeg historien om gutten som ropte "Ulv!". Hun satt fint og hørte på hele historien uten å si noe. Da jeg var ferdig sier hun: Men mamma, vi har ikke sauer...

Gammel 08-12-08, 00:29   #12
Meta
Heldig

Meta sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meta er populærMeta er populærMeta er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Unger er så kule. Jeg digger unger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.