Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Potensielle søkere for neste sesong av Luksusfellen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-08, 23:44   #1
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Potensielle søkere for neste sesong av Luksusfellen?

Lurer på jeg, hvilket syn disse har på penger? Om de har så mye av det håper jeg for deres skyld at de har så uendelig mye at de kan spare og investere en større andel enn det de bruker på champagne. For all del, jeg unner alle all verdens suksess, jeg bare undrer meg over pengebruken, og hvorvidt den er gjennomtenkt...

http://www.kjendis.no/2008/12/05/556946.html

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 23:55   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Potensielle søkere for neste sesong av Luksusfellen?

Status, status, status. Suksessen blir målt i hvor mange flasker champagne du kan kjøpe på de hotteste stedene der du skal være på viplisten. Har jobbet sammen sånne. De er nok lykkelige med livet sitt, det er forskjellige verdier folk har her i verden.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:01   #3
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner jeg ikke orker bry meg med hva disse menneskene bruker pengene sine på. Og penger har de nok mer enn nok av.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:04   #4
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Arveprins

foran ham er fremtiden gyllen
han går dit på italienske såler
innhyllet i Armani
og solskinnsdager av blitz og lutter velvilje

tid er Rolex
og ubegrenset som kapitalen

på sidelinjen står lakeiene
med tindrende ører og
stjerner på fingrene
drikker av champagneregn
som drypper fra glatte smil

bak ham er jenter mørke

Gammel 06-12-08, 00:05   #5
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Desverre kjenner jeg en del av de som henger på slike fester. Det verste er at de virkelig ikke bryr seg. Forkastelig!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:11   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, kjenner jeg gleder meg veldig til å feire bursdagen til søsteren min på akkurat denne plassen om en snau uke. :not:

Tror dere jeg blir kasta ut om jeg bestiller en pils?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:14   #7
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Men jeg tenker at de en eller annen gang må få en liten smell? Om ikke annet med tanke på alt de kunne gjort med pengene i stedet for å kjøpe dyr champagne? Feks investere og få pengene til å vokse.... Eller alt det gode de kunne gjort ved å engasjere seg i forskjellige organisasjoner.
De har jo en kjempefin mulighet til å se verden også.

Og hvor har de lært å håndtere pengene sine på den måten?

Kjenner jeg blir litt frustrert over at de ikke utnytter mulighetene sine litt bedre, i stedet for å sløse bort alt..

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:15   #8
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg klarer ikke forholde meg til slike mennesker :fordomsfull:

For meg blir de rett og slett "enkle". De har mistet totalt fokus på hva slags verdier som teller i livet...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:16   #9
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Å, kjenner jeg gleder meg veldig til å feire bursdagen til søsteren min på akkurat denne plassen om en snau uke. :not:

Muligens.

Ha på deg converse . Vet faktisk om noen som ble utestengt fra et av de stedene der oppe på grunn av det.
Come on!

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:16   #10
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han som driver dette stedet la meg til på vennelista si på Facebook fordi jeg leide et lokale av han til en fest engang.. han har lagt ut maaaasssse bilder, og alt lukter sleik, snobberi og dusteverdier syntes jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:17   #11
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Lokalene ser fantastiske ut på bildene.. det skal de ha.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:18   #12
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tammen, her.

Muligens.

Ha på deg converse . Vet faktisk om noen som ble utestengt fra et av de stedene der oppe på grunn av det.
Come on!

Hmmm, vurderer. Har faktisk sølvconverse.

minibolle mai 2012
Gammel 06-12-08, 00:20   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Lokalene ser fantastiske ut på bildene.. det skal de ha.

Har vært der en gang før. Da ble vi anbefalt å gå dit pga musikken. Mulig det var bra, men jeg følte mest at det var mer "hei bejbi, can I buy you?".

minibolle mai 2012
Gammel 06-12-08, 00:25   #14
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Harry.

Jeg hadde vært flau hadde det vært mine barn.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:40   #15
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg klarer ikke forholde meg til slike mennesker :fordomsfull:

For meg blir de rett og slett "enkle". De har mistet totalt fokus på hva slags verdier som teller i livet...

Nå vet du vel lite om dem annet enn at de bruker mye penger i helgene, og kan vel vanskelig uttale deg om de har mistet fokus eller ei.

Gammel 06-12-08, 10:34   #16
Jessica
Pauset

Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå vet du vel lite om dem annet enn at de bruker mye penger i helgene, og kan vel vanskelig uttale deg om de har mistet fokus eller ei.

Som sagt så er det fordommene som spiller inn her, men jeg har jo møtt noen "statusjagere"........ og syns det er tragisk med de verdiene de er opptatt av. Slik jeg ser det har de mistet fokus på hva som er viktig her i livet. Men lykke kan være så mangt...

Jeg vet også om godt voksne mennesker som har to og tre jobber for å klare å holde det forbruket de har. For å kunne reise til syden flere ganger i året og blant annet sponse barna med bil, førerkort osv. så jobber de livet av seg. Men det er jo deres valg, men da tenker jeg at de har havnet i ei "luksusfelle". Tingene de har skal være merker av ymse slag og huset skal være "perfekt". Fasaden i livet deres er viktig. Trist!

Gammel 06-12-08, 10:45   #17
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg vet også om godt voksne mennesker som har to og tre jobber for å klare å holde det forbruket de har. For å kunne reise til syden flere ganger i året og blant annet sponse barna med bil, førerkort osv. så jobber de livet av seg. Men det er jo deres valg, men da tenker jeg at de har havnet i ei "luksusfelle". Tingene de har skal være merker av ymse slag og huset skal være "perfekt". Fasaden i livet deres er viktig. Trist!

Jeg må alltid spørre: vet du virkelig om noen, eller har du hørt om noen, som har hørt om noen som har det slik? Som regel har folk alltid bare hørt om noen, som har hørt om noen.

Gammel 06-12-08, 11:05   #18
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Men jeg tenker at de en eller annen gang må få en liten smell?

Ja - ikke nødvendigvis en liten heller.

For oss som husker 80-tallet (jappe-tida), så var det akkurat slike steder og tilstander da også. Med sinnsyk dyr champagne og graverte skilter for de som kjøpte den dyreste. Det gikk historier om at folk kom å ba om å få skiltet tatt ned, fordi de syntes det ble pinlig etter at økonimien hadde gått skikkelig på dunken og japper var blitt teite og ut.

For meg er denne kulturen et tegn på en syk økonomi, og at den finanskrisen vi ser i dag er bare starten.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:34   #19
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg må alltid spørre: vet du virkelig om noen, eller har du hørt om noen, som har hørt om noen som har det slik? Som regel har folk alltid bare hørt om noen, som har hørt om noen.

Ja, jeg vet om noen... et par stykker. I enkelte miljøer blir det nærmest konkurranse, ubevisst kanskje, men dog på at man skal ha en viss standard.

Den ene jeg kjenner har vært gift med en mann som var direktør. De ble skilt og mannen lurte henne for det meste av det de hadde. Han hadde ordnet en "hemmelig" konto med penger som han holdt vekk fra henne. Hun tviholder på å ha den samme standarden og være like god på å støtte sine barn som faren gjør. Hun har ikke økonomi til dette egentlig, men sliter livet av seg for å klare det. Det er trist å se. Hun begynner nå å komme opp i et hjørne der de økonomiske løsningene ikke lenger finns og "freser" mot venner og kjente. De snur ryggen til henne nå pga hennes oppførsel. Dette er en ressursterk dame på mange måter, men hun har nok gått seg "blind" og klarer ikke å senke kravene. Det er trist fordi hun vil jo bare godt på mange måter, men hun har ikke lenger økonomi til det.
Dette er den ene jeg kjenner til, uten at jeg vil utdype hvor nært jeg kjenner henne.

Gammel 06-12-08, 12:36   #20
Jessica
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Ja - ikke nødvendigvis en liten heller.

For oss som husker 80-tallet (jappe-tida), så var det akkurat slike steder og tilstander da også. Med sinnsyk dyr champagne og graverte skilter for de som kjøpte den dyreste. Det gikk historier om at folk kom å ba om å få skiltet tatt ned, fordi de syntes det ble pinlig etter at økonimien hadde gått skikkelig på dunken og japper var blitt teite og ut.

For meg er denne kulturen et tegn på en syk økonomi, og at den finanskrisen vi ser i dag er bare starten.

Enig.

På mange måter tror jeg slike finanskriser nesten er uungåelige og rett og slett at vi trenger de. Det som er trist er de som "faller dypt" og som er helt uskyldige. Mange gjeldsslaver fra 1980-tallet har endelig kommet på fote igjen, mens noen sliter enda. Får bare håpe at de slipper å "falle" igjen nå.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:05.