|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
villende
|
![]() IKEA og Baker Hansen har lurt megJeg har i alle år levd under den villfarelsen at pepperkakedeig er kjempevanskelig å lage selv og at den derfor må handles inn på IKEA, Baker Hansen eller Rema. Nå har jeg oppdaget at det jo ikke stemmer i det hele tatt, bare man har en brukbar oppskrift så er det jo faktisk bare å røre sammen ingrediensene og vispvaps legg deg til å sove og så er pepperkakene klare til utbaking. Og det med hjemmelaget deig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt megHer skal bakes pepperkaker neste helg, kan du vennligst dele mer spesifikk oppskrift? :spørpent:
![]() |
#6 |
Unik
|
![]() Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt megDeigen er absolutt ikkje noko vanskelig å lage. Problemet er vel helst at det etter ei stund blir noko så inn i hampen kjedeligt å stikke ut desse kakene.
![]() |
#7 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt megDet er lettere å kjøpe deig på Ikea enn å sørge for å ha sirup i hus. Sirup! For ikke å snakke om krydderiene som du har benevnt som "diverse krydder". (Men har man alt i hus så er det like enkelt å lage deig, jadda. Been there, done that. ... men har Ikeadeig i år likevel.)
![]() |
#8 |
villende
|
![]() Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt megSeff. Her er oppskriften jeg bruker (jeg dobler den, fordi vi er mange som skal bake, men denne holder lenge): |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Øyboer
![]() Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt megIkea sin er melk og soya +++ fri *lat* |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg@Veronal: kransekake får jeg altså ikke til. :har prøvd: De krydderene som brukes har jeg faktisk i huset. Det eneste jeg måtte kjøpe var sirup, og den står jo rett ved siden av hvetemelet og restene kan sikkert brukes i tomatsaus. :Praktisk: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Etylbarbital
![]() Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt megJeg har debutert med kransekake i år. Det ble en fet kransekake.
![]() |
#13 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt megMin er også melkefri.
![]() |
#14 |
villende
|
![]() Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt megKransekaken min fløt ut under steking og smakte underlig. Det er mulig jeg ikke hakket nøttene nok eller gjorde noe rart med eggehvitene. Jeg skal prøve igjen neste år. Men nå ga jeg opp og kjøpte ferdigmasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Etylbarbital
![]() Sv: IKEA og Baker Hansen har lurt meg
Ah, 1 ord: Mandelkvern.
![]() |
|
|