Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

En hyllest til snøen, hagen vår og en deilig lørdag! :glis:

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-08, 00:13   #1
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En hyllest til snøen, hagen vår og en deilig lørdag! :glis:

Idag hadde jeg planen klar; jeg skulle gå ut med barna, måke snø, akebaner, snøborger, lage snømenn osv, så fort jeg kom til bevissthet, og gubben skulle få ta igjen all den tapte husarbeid-tiden sin de siste 3 ukene (minst 3 uker. Her i huset er trenden at jeg rydder/panikkrydder endel innimellom, mens mannen utsetter og "ser_ikke_hva_som_bør_gjøres_når"... og når det endelig blir kunngjort at han har endel å ta igjen bør jeg ikke være tilstede under hans del av husarbeidet. Ellers blir stemningen i huset lett amper... ) Ok. Nok sladder om gubbens late husarbeidsvaner.

Saken er at jeg har måkt parkeringsplassene, klargjort doseringene i akebakken, klargjort murene til 2 snøborger/snøhuler (alt etter hvor mye deilig snø vi får denne vinteren) og beskuet mine barns vakre snømann.
Så inviterte vi flere av barnas venner, per sms, og håpet å få tilslag på noen iallfall. Og gutten min var mer enn kjempefornøyd da den hjemmekjære bestekompisen (som nesten aldri tør noe uten mor eller far hakk i hæl,) foræret ham med et besøk uten foreldrene sine, og de lekte først i over en time ute i snøen på egen hånd, og så ble han med inn og lekte inne i 2 nye timer uten å etterlyse hjemreisen, hvor min gutt var så fornøyd at han snakket kontinuerlig og hadde "meg og per" med i nesten hver eneste setning, bare sånn for å få konstatert hvor gode venner de var/er.....

Snuppa mi fikk 2 venninner på besøk, og den trioen har ikke alltid fungert like bra. Men i dag klinte de til med en fantastisk god stemning (dog ikke helt konfliktfritt, men litt må man jo regne med. Ingen gikk hver til sitt for å furte i fred resten av dagen iallfall!) Ute i 2 timer, og så inne enda lenger, uten at de kranglet! Ikke en eneste gang, hverken små eller store! Vi har ikke så stort hus, det er ikke akkurat ubegrenset med plass her, så da jentene startet med midt-i-gris-lek i gangen, som ettervhert gikk over til "håndballkamp" i stua måtte jeg jo bli med. :elsker lekeslossing: Men da jeg foreslo snøbading i trusa for å roe ned jentene, tok det enda mer av. :vill villere villaveienTM: En venninne dro hjem/ble hentet etterhvert, mens kusina til barna mine kom for overnatting, og når venninne nr 2 (også hjemmekjær så det holder, og pysete hva overnatting angår) ble revet med av overnattingsstemningen og_gud_vet_hva og spurte om å få overnatte hun også, holdt jeg på å !

Så her sitter jeg, og storkoser meg etter en lang og slitsom, men usedvanlig hyggelig dag, med sengene fyllt opp av unger som sover sine søte drømmer! Jeg elsker snøen, hagen vår og når barna blir så siviliserte at de kan leke over flere timer uten altfor mye sutreputre og kjipe konflikter!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:11.