|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
godt brukt
|
Bordskikk og barnA: Når kan man forvente at barna sitter ved bordet under hele middagen frem til desserten? Sist redigert av Mandarin : 08-12-08 kl 22:33. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Bordskikk og barnIkke når de er 3,5 iallefall. *konfliktsky*
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bordskikk og barnHm, ikke engang jeg gjør det.
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Bordskikk og barnJeg synes det spørs på anledningen. Jeg ser ikke noe poeng i at unger skal sitte timesvis ved bordet. Da har ikke jeg det noe koselig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bordskikk og barnTja. Jeg forventer ikke at de skal gjøre det hjemme. Jeg ser absolutt ikke noe poeng i det. Men Iben forstår at hun må sitte ved bordet OM hun får beskjed og jeg forklarer hvorfor. Men det skjer jo nesten aldri. Type til jul, eller ute på finere spisesteder, som jo vi omtrent aldri er på.
|
|
|
#8 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Bordskikk og barnIkke vet jeg, men min femåring er ikke særlig tålmodig ved bordet... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Bordskikk og barn
Spørs på selskapet. JEG ville ikke latt ungene mine måtte sitte ved bordet i flere timer. JEG har det bedre ved bordet med unger som leker på gulvet eller på et rom, enn som sitter og vrir seg og maser. Under julemiddagen må de siste, men da er det jo pakker etterpå og jeg gidder iallfall ikke sitte en hel evighet ved bordet heller.
|
|
|
#10 |
|
maler
|
Sv: Bordskikk og barnDa eldstemann var 3, innførte vi som regel at han skulle sitte ved bordet til alle barn er ferdig med å spise. Det er det vi praktiserer hjemme, jeg synes nesten det er barneplageri å kreve at de skal sitte der og vente til vi voksne er ferdige med å spise, småprate og slappe av. Men fra 3-4 års alder har de vært i stand til å sitte hvis det har vært påkrevd, spesielt om det er dessert. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Helt konge
|
Sv: Bordskikk og barnNår det er hyggelig at de sitter så lenge. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Dette er jeg enig i
|
|
|
|
#14 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
I julesekskaper gjelder det samme som ellers. Er vi borte synes jeg det er ok om min ikke er den første som stikker, men jeg føler ikke noe stort behov for å ha "veloppdragent" barn som sitter i timesvis. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Bordskikk og barnDet kan ikke forventes av alle 4-åringer, i hvert fall. : datapunkt :
|
|
|
#16 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bordskikk og barnTja, det er vanskelig. Det kommer an på barnet. Vi forventer for eksempel mer av hun som straks blir syv enn av han som er ti. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bordskikk og barnStorebror må sitte til alle er ferdige med å spise til hverdags. Hvis ikke påstår han at han er mett og går fra bordet uten å spise noe som helst. Hvis han likevel må sitte der, kan han jo alltids spise litt også.
|
|
|
#18 |
|
Stort sett blid
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bordskikk og barnEnig med Sitron
|
|
|
#19 |
|
Leser
|
Sv: Bordskikk og barnJeg har ei å 7 og ei på 4. Jeg forventer at de spør før de går fra bordet i selskaper og at de takker for seg. (Men dette må drilles inn på forhånd hver gang.) Jeg har enda ikke opplevd at verten/vertinnen sier: "Nei, sett deg ned igjen" når barna spør dem direkte. Jeg kan på det sterkeste anbefale å outsource barneoppdragelsen når man er på besøk. Veldig lett for folk å være skikkelig streng hvis de selv slipper å håndheve det. Aha, jeg er bare en skikkelig sleip ål. :kroer meg:
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bordskikk og barnHos oss må alle barn sitte til alle barn er ferdige å spise. Det er viktig for at de andre barna skal få matro. Det har vært greit å innføre fra 2-3-årsalder, også for besøkende barn, inkludert 3 år gamle fetter Houdini. Det gjelder både for lørdagsgrøt til hverdags og andemiddagen i jula.
|
![]() |
|
|