|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kald på føttene
|
Seng til toåringJeg skal på ikea i morra og kjøpe seng til toåringen. 'Tror ikke jeg gidder gå for juniorsengvarianten, vil heller ha full lengde med det samme. Tenkte litt på Kura, har noen erfaring med den? Eller har dere noen andre tips?
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Seng til toåringVi kjøpte 120x200-seng til den unge mannen da han var 1,5 år. Da tok vi det de hadde på Ikea (ikke så mye å velge i når det gjaldt den dimensjonen). Har ikke noen spesifikke madrasstips annet enn dimensjonen. Har du plass til 120-bredde så kan jeg anbefale det. I hvert fall hvis du ikke har et sovedydsmønster.
|
|
|
#3 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Seng til toåringJeg har foreløpig et sovedydsmønster (bank i bordet). Og ikke plass til 120-seng. Er ikke helt sikker på om jeg har plass til 90-seng heller, men jeg satser på det likevel.
|
|
|
#5 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Sv: Seng til toåringMin toåring sover utmerket godt i sprikelsengen sin, og kommer vel til å fortsette med det en god stund. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Seng til toåringSnuppa arvet en gammel skuvseng som hun brukte etter sprinkelsenga. Så flyttet vi og hun fikk stor seng. Hun tagg pent om å få tilbake den lille gode senga si (som hun kalte den). I mitt hode blir en voksenseng for stor til et barn på 2 år.
|
|
|
|
#7 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Seng til toåringJeg hadde et håp om at han skulle sove i sprinkelseng fram til konfirmasjonen, men nå hopper han mer eller mindre kontrollert ut av den, og da føles det litt tryggere å ha ei seng med litt lavere kant.
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Seng til toåringVoksenseng går helt fint. :datapunkt: Vi har aldri brukt sengehest heller - sengen er så stor at han sovnet før han rakk ned til kanten (dermed var det aldri et problem at han gikk ut av sengen heller
|
|
|
#12 |
|
kamelkonsument
|
Sv: Seng til toåringPingis, jeg er også på sengejakt til min snart 3-åring. Tenker litt i samme baner som deg.
|
|
|
#15 |
|
med mange baller i lufta
|
Sv: Seng til toåringVi gikk også over til voksenseng da storesøster var to år, det var en skuvseng vi hadde stående. Det fungerte helt fint! Satte på en sengehest, men den tok vi av etter noen måneder.
|
![]() |
|
|