Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kan du tyde drømmer?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-06, 13:21   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Kan du tyde drømmer?

Jeg drømmer så ofte om den samme tingen altså. Blir snart gal. De er som oftest det samme som skjer, men noen ganger tar drømmen en annen vending. Noen som vil hjelpe meg å tyde. Jeg har en teori selv, men vil gjerne at dere først skal si hva dere mener så kan jeg si min teori etterpå.

Jeg drømmer ofte at jeg skal ut og ri på hester. Jeg kaver meg opp på et ridesenter hvor hestene skal stå klare for oss. Når jeg kommer er det alltid ett eller annet som er skjedd. Enten blir jeg avvis i døren fordi hestene er syke, for små (!) eller at det ikke passer at jeg rir likevel.
En gang var det datteren min som skulle ri og så ble hun avvist i døren fordi hun var for ung.

De gangene jeg har drømt at jeg har fått lov å ri, er enten hesten helt vill og løper løpsk eller at den ikke vil gå og jeg jobber hardt med å få den til å gå framover.
Noen ganger på slutten av drømmen gråter jeg og er veldig skuffet med at jeg ikke får ridd når jeg vil, eller så blir jeg jaget av en eller annen.


som bakgrunns info så har jeg ridd mye som tenåring og savner dette veldig, men jeg tror heller at drømmene om ridingen egentlig bare er et symbol for noe annet.. men HVA?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv  
Gammel 29-11-06, 13:26   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kan du tyde drømmer?

Det kan vel sammenlignes med at man strever og strever med å komme seg på toget, bussen eller flyet. Fremkomstmiddelet symboliserer en reise på en eller annen måte, forandring fysisk eller mentalt, men at forandringen er vanskelig å gjennomføre. Noen ganger er det så enkelt som at man faktisk skal ut på tur og er livredd for å miste flyet, men det kan også være at man grubler over ting man vil/må/bør gjøre annerledes uten at man helt vet hvordan. Frustrasjonen over dette kan fort manifestere seg i en drøm. Når hesten ikke vil gå dit du vil eller ikke vil bevege seg i det hele tatt kan det være uttrykk for at du kanskje ikke har kontroll over situasjonen eller ikke får det som du vil.

Høres det veldig dumt ut?

 
Gammel 29-11-06, 13:35   #3
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du tyde drømmer?

Nei absolutt ikke dumt ut. Var i likhet over det jeg tenkte men ikke helt.. Men en god teori. Noen flere?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv  
Gammel 29-11-06, 13:59   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.127
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan du tyde drømmer?

Det er nok du selv som har det beste utgangspunktet for å vurdere hva du tror drømmen sier for deg selv. Ridning kan være en fremkomstmetode, men det kan også være naturopplevelser, eller fysisk aktivitet (kanskje til og med sex?), eller å utfolde seg generelt, å ha det gøy.

En annen mulig teori: Kanskje ridningen for deg er et symbol for ungdomstiden din, for det å være ansvarsløs og bare kunne tenke på seg selv og å ha det gøy? Datteren din er for ung til å gjøre dette, og hun er også for ung til at du kan gjøre dette, og "utfolde deg fritt", siden du har ansvaret for henne, derfor ble dere stoppet. Kanskje savner du litt det å være "fri", men når du (i drømmen) opplever friheten, så er det ikke så gøy likevel - du misliker å ikke ha kontrollen, det er for voldsomt, det blir ikke som du hadde forventet deg likevel. (Om noe av dette gir mening for deg, kommer vel an på om du kjenner igjen elementer fra det "virkelige" livet ditt.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv  
Gammel 29-11-06, 14:01   #5
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan du tyde drømmer?

Kanskje du bare har fryktelig lyst til å ri igjen?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv  
Gammel 29-11-06, 14:24   #6
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan du tyde drømmer?

Drømmer du om hester så er du jo seksuelt frustert, det er da noe alle vet :bedreviter:

Nei, men ærlig talt jeg har faktisk lest og hørt det flere steder. Det at du ikke får ri og blir lei deg for det kan jo bare være mangel på sex i livet ditt :hjelpsom:

Mani er ikke aktiv  
Gammel 29-11-06, 14:37   #7
Mayasmum
Fullverdig medlem
 
Mayasmum sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Maidstone, Kent, England
Innlegg: 84
Mayasmum er litt kul
Standard

Sv: Kan du tyde drømmer?

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Jeg drømmer så ofte om den samme tingen altså. Blir snart gal. De er som oftest det samme som skjer, men noen ganger tar drømmen en annen vending. Noen som vil hjelpe meg å tyde. Jeg har en teori selv, men vil gjerne at dere først skal si hva dere mener så kan jeg si min teori etterpå.

Jeg drømmer ofte at jeg skal ut og ri på hester. Jeg kaver meg opp på et ridesenter hvor hestene skal stå klare for oss. Når jeg kommer er det alltid ett eller annet som er skjedd. Enten blir jeg avvis i døren fordi hestene er syke, for små (!) eller at det ikke passer at jeg rir likevel.
En gang var det datteren min som skulle ri og så ble hun avvist i døren fordi hun var for ung.

De gangene jeg har drømt at jeg har fått lov å ri, er enten hesten helt vill og løper løpsk eller at den ikke vil gå og jeg jobber hardt med å få den til å gå framover.
Noen ganger på slutten av drømmen gråter jeg og er veldig skuffet med at jeg ikke får ridd når jeg vil, eller så blir jeg jaget av en eller annen.


som bakgrunns info så har jeg ridd mye som tenåring og savner dette veldig, men jeg tror heller at drømmene om ridingen egentlig bare er et symbol for noe annet.. men HVA?

Har du et problem i livet ditt som du ikke finner loesningen paa? det aa bli hindret betyr ofte enkelt og greit at man har et valg i livet eller at det staar et hinder i veien for noe du vil oppnaa.... feks hvis du er hjemmehverende og soeker jobb men mannen din synes det er best for barn og hus at du er hjemme saa er han et saannt hinder...(teit eksempel men det er for aa sette det paa spissen)
neste gang denne droemmen oppstaar foelg noeye med paa hvem det er som stopper deg og hvis det er noen i det virkelige liv, tenk paa hva slags paavirkning denne personen har paa deg i det virkelige liv.... hvis du foeler deg undredanig denne personen saa maa du takle det i livet foer du kan komme deg "opp paa hesteryggen"

Mayasmum er ikke aktiv  
Gammel 29-11-06, 19:06   #8
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan du tyde drømmer?

Takk for dere tolkninger. Jeg tror mange av dere har rett i NOE, hvis dere skjønner. Jeg selv tror dette har mye med livet mitt å gjøre. Jeg er eneforsørger, har lyst på utdanning, jobb osv. men dette er vanskelig og jeg klarer ikke oppnå de karakterene og poengene jeg vil. Jeg har heller ingen kjæreste.. dvs ingen sex. hehe.. jeg har også lest det om hester og sexliv. knis.. god sammenheng ja.. hehe..
nei det betyr vel litt av hvert. men det er skikkelig frustrerende å ha nesten den samme drømmen minst en natt i uken.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no