Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En semitrailer prøvde å presse meg av veien

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-08, 18:05   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En semitrailer prøvde å presse meg av veien

Opplevde noe greier på vei til jobb i dag. Jeg kom kjørende i julefred bak en svær semitrailer. Etter et lite stykke deler veien seg i to felt (i samme retning) i en oppoverbakke, slik at det skal være mulig å kjøre forbi. I det jeg kommer opp på siden av denne traileren legger han over og presser meg nesten helt over dobbeltstripa og over i motgående kjørebane før jeg er forbi og får lagt meg inn foran. Høy puls, ja.

Jeg noterte meg registreringsnummeret, men husker ikke firmanavnet. Tror jeg. Scan-et-eller-annet, tror jeg. Noe jeg bør gjøre? Er det noe vits? Jeg gav han fingeren, da. Det har jeg aldri gjort i trafikken før.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 18:06   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: En semitrailer prøvde å presse meg av veien

Slå opp regnummeret og ring firmaet og ta ut litt pre-juls-gruff om du ønsker det du.

Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 18:07   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ring / skriv mail til firmaet hvis du husker hvilket det var! Evt. sjekk om du kan finne ut hvem som eier traileren ved hjelp av reg.nr., og så ring / skriv mail.

Gammel 10-12-08, 18:10   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan sjekker jeg det, da?

Gammel 10-12-08, 18:11   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Finn ut hvilket firma det er og skrive til dem ja...

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 18:11   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Hvordan sjekker jeg det, da?

hm litt usikker... kanskje biltilsynet kan svare på sånt?

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 18:13   #7
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Send REGNR "reg. nummeret på bilen" til 2282! Det koster 3 kr..

Gammel 10-12-08, 18:15   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Eller ring biltilsynet og spør. Har du regnr så har du vedkommende by the balls.

Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 18:16   #9
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Eller ring biltilsynet og spør. Har du regnr så har du vedkommende by the balls.

Nummeret over er Biltilsynets tjeneste.

Gammel 10-12-08, 18:17   #10
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Da fikk jeg tak i firmanavnet. PRIMAFLOR AS OSLO. Sende epost? :hjelpesløs:

Gammel 10-12-08, 18:18   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan finne navn ved hjelp av registreringsnummer på SMS. (Jeg prøvde det tidligere i høst og det funka da, men vet at andre har hatt problemer.)
REGNR <registeringnummer> til 2282

Men det var da en merkelig oppførsel, hvorfor gjorde han det der da? Så han deg ikke eller ville han også forbi en annen bil?

Gammel 10-12-08, 18:20   #12
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Da fikk jeg tak i firmanavnet. PRIMAFLOR AS OSLO. Sende epost? :hjelpesløs:

Ring! Vær sint!

Gammel 10-12-08, 18:21   #13
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Vi lå i hver vårt felt, og han så meg. Jeg tolket det som dårlig humør hos sjåføren. Jeg lå bak han et godt stykke, og han kjørte rett og feilfritt i forkant av dette. Ettersom det var en oppoverbakke begynte han med sine utallige tonn å henge litt bakpå, og det er vel det den bakken er beregnet på ettersom det er mye tungtransport på den veien. Det var skummelt, men heldigvis kom det ingen mot (ettersom han presset meg nesten helt over dobbeltstripa).

Gammel 10-12-08, 18:25   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lå i hver vårt felt, og han så meg. Jeg tolket det som dårlig humør hos sjåføren. Jeg lå bak han et godt stykke, og han kjørte rett og feilfritt i forkant av dette. Ettersom det var en oppoverbakke begynte han med sine utallige tonn å henge litt bakpå, og det er vel det den bakken er beregnet på ettersom det er mye tungtransport på den veien. Det var skummelt, men heldigvis kom det ingen mot (ettersom han presset meg nesten helt over dobbeltstripa).

Steike, altså, det er jo farlig! Det er da pinadø ikke lov til å oppføre seg sånn, jeg hadde anmeldt ham til politiet jeg. Det hadde jeg altså.

Gammel 10-12-08, 18:27   #15
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Ja, jeg burde det, men vil nødig gjøre det hvis det ikke er noe vits. Blir den bare henlagt fordi politiet er opptatt med å konsentere ressursene sine om mord o.l., kan jeg kanskje liksågodt sende en epsot direkte til firma? Jeg er jomfru i å nesten bli presset av veien.

Gammel 10-12-08, 18:34   #16
Tammen
Fjott

Tammen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 12
Tammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smartTammen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Prøv politiet også.
Noe så frekt og farlig. Synes han som kjørte der burde få en eller annen form for straff, eller lærepenge før det uaktsomt mord politiet etterforsker han for.
Ville også ha sendt en mail til firmaet, informert dem om oppførselen og at du evt. har varslet politiet.

Godt det gikk bra med deg Skremmern.

Cave ab homine unius libri
Ride si sapis ...
Tammen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 19:06   #17
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så ekkelt! Men godt du fikk tatt nummeret, da.

Gammel 10-12-08, 20:01   #18
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg burde det, men vil nødig gjøre det hvis det ikke er noe vits. Blir den bare henlagt fordi politiet er opptatt med å konsentere ressursene sine om mord o.l., kan jeg kanskje liksågodt sende en epsot direkte til firma? Jeg er jomfru i å nesten bli presset av veien.

Send gjerne epost i alle fall. Med reg-nummer så de vet hvilken sjåfør det dreier seg om. Skader ikke å informere politiet i tillegg -om de henlegger så vet de det om de får flere klager på samme firma/sjåfør. Kansje de har et par fra før også slik at din får det til å skje noe?

Om alt annet svikter send adressen, så demonterer jeg bilen en mørk natt (:kan knapt skifte olje, men en jævel på anti-bilmekanikk: ).

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-08, 20:15   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sier som Ulvefar - en skarp e-post til firmaet, samtidig som du informerer politiet. Søren ta, slikt skal da ikke skje!

Gammel 10-12-08, 20:42   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

OK, høres fornuftig ut. Takker!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.