Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Jeg gikk meg over sjø og land

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-08, 14:15   #1
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gikk meg over sjø og land

Det er en julesang, sant?
Mannen mener det ikke er det, og at den ikke har noe med jul å gjøre i det hele tatt.

Han gjør narr av meg her.

Gammel 11-12-08, 14:16   #2
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Jeg gikk meg over sjø og land

Det er en julesang, dog en fryktelig snål julesang.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:16   #3
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Synes ikke det er en typisk julesang nei, men har jo observert at den ofte synges ifbm juletregang.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:17   #4
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Ikke en typisk julesang nei, men er det noen som synger den ellers i året da?

For meg er det en juletrefestsang, ergo en julesang.

Gammel 11-12-08, 14:21   #5
Manitoba
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Ikke en typisk julesang nei, men er det noen som synger den ellers i året da?

For meg er det en juletrefestsang, ergo en julesang.

Vi synger den hele året, men jeg forbinder den også med juletrefest. Sammen med nå går vi rundt om en einebærbusk og reven rasker over isen.

Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:25   #6
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ikke det er noen julesang, og her synges den stadig vekk, med eksotiske reisemål som "oransje lapper i panna"-land og sånt.

Gammel 11-12-08, 14:34   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er en av SingSang-sangene, så den synger vi hele året her i huset. Dog med innslag av mer fjollete ting. Oransje-lapper-i-panna-land har vi ikke vært i enda, for øvrig ...

Gammel 11-12-08, 14:34   #8
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er den ikke Julesang™, men jeg har en mistanke om at standpunktet mitt skyldes oppvekstmiljøet. Sanger rundt juletreet var i min barndom lange med litt snodige tekster og skulle ha et snev av «et barn er født», engler, Betlehem og «paradis grønt». Rever som rasker og jeg gikk meg over sjø og land var ikke godkjente i vårt hjem. Musevisa slo heller ikke an, mens Julekveldsvisa var helt på grensen for det akseptable.

Gammel 11-12-08, 14:36   #9
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Oransje-lapper-i-panna-land?

Gammel 11-12-08, 14:47   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det en julesang? Det har jeg aldri visst. Vi sang den hele året på barneskolen, faktisk. Har aldri forbundet den med jul og tror aldri jeg har sunget den noe sted i forbindelse med julen heller.

Gammel 11-12-08, 14:51   #11
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For meg har den alltid vært en julesang. Da jeg var liten hadde vi den på en julekasset(ikke en hjemmelaget en) sammen med flere slagere som f.eks. Reven rasker over isen og julekortvisa(den burde absolutt synges mye mer!).

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Den er en av SingSang-sangene, så den synger vi hele året her i huset. Dog med innslag av mer fjollete ting. Oransje-lapper-i-panna-land har vi ikke vært i enda, for øvrig ...

De kortene er super populære her i gården

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 14:59   #12
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Julesang? Ikke her i huset heller! :nei:

Gammel 11-12-08, 15:10   #13
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Juletrefestsang. Den og Napoleon med sin hær. Den er ikke så veldig julete den heller, i grunnen.

Gammel 11-12-08, 16:17   #14
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaskis, her.

Vi synger den hele året, men jeg forbinder den også med juletrefest. Sammen med nå går vi rundt om en einebærbusk og reven rasker over isen.

Jeg leser: "Sammen med den går vi rundt om en einebærbusk" , og tenkte at det var da særdeles festlig formulert.
Jeg ser ikke på den som en utpreget julesang, men kan huske at den ble brukt ved juletregang på juletrefester da jeg var liten - har noen vage minner om at vi sang den rundt treet under julegateåpningen i fjor også.

Gammel 11-12-08, 16:59   #15
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Agurke, her.

Oransje-lapper-i-panna-land?

Landet der alle går rundt med oransje PostIt-lapper i panna. For øvrig nabolandet til Balansere-legotårn-på-en-finger-land.

Gammel 11-12-08, 17:37   #16
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

For meg er det en julesang.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 17:49   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en julesang for meg, eller juletrefestsang.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 17:52   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva har den egentlig med jul å gjøre? Ingenting i sangen handler jo om jul i det hele tatt?

Gammel 11-12-08, 18:02   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men hva har den egentlig med jul å gjøre? Ingenting i sangen handler jo om jul i det hele tatt?

Er vel mest det at den har blitt sunget i forbindelse med jul. Var fast innslag når vi gikk rundt juletreet på juletrefest.

Og nå har minsten begynt å øve på den på skolen, som julesang.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-08, 18:20   #20
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min far har i alle år insistert på Epler og Pærer under gang rundt juletreet. Det er veldig viktig for ham at vi alle faller ned på rygg som råtne epler. Jeg gikk meg over sjø og land er således en soleklar deltaker i vår familie.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.