Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Er klokkene nikkelfrie nå til dags?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-06, 18:13   #1
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er klokkene nikkelfrie nå til dags?

Ønsker meg en ny klokke. Men siden jeg er litt allergisk mot nikkel har jeg brukt titan. Den forrige klokka mi glemte jeg igjen i svømmehallen. Så det er på høy tid å få seg en ny.
Titanutvalget er jo ikke allverden. Så jeg lurer på om klokkene som selges nå er nikkelfrie. Da blir jo utvalget enormt.
Lettere for mannen å handle julegave. Eller kanskje tvertimot.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:15   #2
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er klokkene nikkelfrie nå til dags?

Jeg tror det er mye større utvalg i titanklokker nå i forhold til for noen få år siden. Jeg fikk meg ny klokke i år, den forrige var også titan.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:26   #3
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er klokkene nikkelfrie nå til dags?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg tror det er mye større utvalg i titanklokker nå i forhold til for noen få år siden. Jeg fikk meg ny klokke i år, den forrige var også titan.

Men vanlige klokker, ikke titan, er de nikkelfrie?
Er det ikke forbudt med nikkel i smykker og sånt nå?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 18:40   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er klokkene nikkelfrie nå til dags?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Men vanlige klokker, ikke titan, er de nikkelfrie?
Er det ikke forbudt med nikkel i smykker og sånt nå?

Jeg vet ikke. Når det gjelder smykker, holder jeg meg til sølv og gull.
Titan er det eneste jeg tåler av klokker.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 22:48   #5
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er klokkene nikkelfrie nå til dags?

Da lurte jeg på det samme på nytt, og etter et Googlesøk kom jo denne tråden opp. Er det kun titan som gjelder når man har nikkelallergi? Jeg har testet en kul klokke med plastreim, men slik kan jeg heller ikke bruke.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 22:53   #6
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er klokkene nikkelfrie nå til dags?

Poden reagerte nettopp på den nikkelfrie klokka si. Det var en skrue under der som åpenbart har nikkel i seg. Jeg reagerer ikke på klokker av god kvalitet stort sett, men reimer er et annet kapittel. Klokker med metallreim er faktisk ofte bedre enn de med skinnreim da den låsen på skinnreima kan være ganske så nikkelbefengt selv om klokka i seg selv er ren.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 23:52   #7
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er klokkene nikkelfrie nå til dags?

Jeg kjøpte meg klokke i fjor som jeg ikke kan bruke uten å tape den med sportstape der metall er i kontakt med huden, så det er tydelig at det er nikkel i mye slikt enda.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 00:01   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er klokkene nikkelfrie nå til dags?

Jeg har alltid reagert på klokkene mine tidligere. Typisk var det enten låsen på reima eller den lille skruen som man stiller klokken med jeg reagerte på. Selve klokken har jeg sjelden hatt noen reaksjon på.

De siste fire-fem årene har jeg hatt et stålur, med stållenke, fra cK, og den klokken har jeg aldri hatt noen reaksjon på. Min antagelse er at de fleste klokker av høy kvalitet er nikkelfrie i dag, men jeg tror det er grunn til å være skeptisk til en hver klokke av ukjent merke og/eller billig type.

Men dette er en slik ting du absolutt må spørre om før du handler, og jeg ser ikke bort fra at du vil få et bedre svar hos en urmaker enn de fleste andre steder.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 00:03   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er klokkene nikkelfrie nå til dags?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg reagerer ikke på klokker av god kvalitet stort sett, men reimer er et annet kapittel. Klokker med metallreim er faktisk ofte bedre enn de med skinnreim da den låsen på skinnreima kan være ganske så nikkelbefengt selv om klokka i seg selv er ren.

Det er min erfaring også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 00:07   #10
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er klokkene nikkelfrie nå til dags?

Dyr klokke og urmaker skal testes. Takk for svar.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no