Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vurderer du å få et fadderbarn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-08, 21:20   #1
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vurderer du å få et fadderbarn?

Jeg fikk julebrevet fra boliviafamilien i dag. Og jeg synes jeg må slå ett slag for denne organisasjonen. Den er basert på frivillig arbeid og får administrasjonskostnader dekket av sponsorer, så pengene går uavkortet til driften av barnehjemmene og dagsenterne. Det er en liten organisasjon ihvertfall sammenlignet med Plan etc., men ikke desto mindre blir det hele veldig personlig. Siden jeg ble fadder har det vært arrangert to reiser til Bolivia, hvor faddere kan henge seg på og få møte fadderbarna. Og reisebrevene fra disse turene har vært hyggelige å lese. Man har ett konkret fadderbarn, som man kan sende gaver og brev til, men pengene går som sagt til generell drift av hjemmene.

Hvis noen vil vite mer, så se hjemmesiden eller denne informasjonsbrosjyren.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:16   #2
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vurderer du å få et fadderbarn?

Jeg har et fadderbarn gjennom Plan. Har hatt det i et år nå. En nydelig gutt fra Equador.

Gammel 15-12-08, 22:18   #3
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har og et fadderbarn, gjennom sos barnebyer.
Ei herlig frøken som nettopp fylte ni år.
Datteren min har og sitt eget fadderbarn som hun betaler for selv, jeg er så stolt av henne.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:19   #4
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har også et fadderbarn gjennom sos barnebyer, en herlig liten guttt.

Gammel 15-12-08, 22:45   #5
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har fadderbarn gjennom Verdens Barn.

Gammel 15-12-08, 22:48   #6
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har fadderbarn gjennom Plan, en gutt fra Kambodsja.
Det har vi hatt i over 5 år nå.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:51   #7
Fargo
Hogger i stein

Fargo sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Fargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populærFargo er populær
Standard

Hvem gir mest bang for the buck av disse organisasjonene? Vil nødig finansiere en eller annen doplanger heller, men har veldig lyst å ha et fadderbarn.

Fargo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 22:53   #8
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Vi har hatt et fadderbarn fra Plan i ca. et år nå, me hadde vi ikke det, så skulle vi helt klart vurdert det.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:37   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke et barn, men en hel SOS by. Dvs. den er under bygging.
Jeg er ikke så veldig begeistret for Plan og dets like, kjenner jeg.

Når poden blir større skal vi vurdere å få et fadderbarn, men jeg synes det er bedre å støtte en hel by/samfunn.

Gammel 15-12-08, 23:46   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for så vidt enig med Ru, men vi har et fadderbarn fra Plan likevel. Det handlet mest om timing.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 23:58   #11
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har og hatt fadderbarn i SOS barnebyer de siste 10 åra og er fornøyd med det.

Gammel 16-12-08, 00:12   #12
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det er veldig fint å tenke på at pengene mine går til driften av ett konkret barnehjem som mitt fadderbarn bor på. Synes det er mer konkret enn en by, samtidig som det er minst like samfunnsnyttig.

Fargo: Som nevnt i startinnlegget så går pengene man betaler inn (200kr mnd) uavkortet videre til Bolivia.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 00:13   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to. Plan og SOS- barnebyer.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 00:16   #14
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har fadderbarn gjennom zulufadder. Det er en frivillig organisasjon og alle pengene går direkte til barna.

Gammel 16-12-08, 00:24   #15
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har 1 fadderbarn gjennom Plan-Norge. En jente fra Haiti som er like gammel som Christian.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 00:26   #16
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Vi har et fadderbarn. Han er nydelig. Vi har hatt ham i 4 år nå, og han sender bilde av seg selv til oss hver jul. I år hadde han skrevet navnet sitt selv på kortet.

Gammel 16-12-08, 00:46   #17
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor har alle dere fått så nydelige fadderbarn? Mitt er stygt som juling!

Ok, jeg har ikke fadderbarn engang, men jeg har lest at det er viktig at det ikke blir for mye PK her inne. :bidrar:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 00:55   #18
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Ok, jeg har ikke fadderbarn engang, men jeg har lest at det er viktig at det ikke blir for mye PK her inne. :bidrar:

Vi har også fadderbarn gjennom Plan.

Svar med sitat
Gammel 16-12-08, 10:41   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg synes det er veldig fint å tenke på at pengene mine går til driften av ett konkret barnehjem som mitt fadderbarn bor på. Synes det er mer konkret enn en by, samtidig som det er minst like samfunnsnyttig.

Du er ikke helt inne på hva en Barneby er, skjønner jeg.

Gammel 16-12-08, 11:01   #20
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Vi har faddebarn gjennom den lille, frivillige organisasjonen Mary's Venner. De driver barnehjem i Sri Lanka og Thailand. Vi har ei konkret jente som vi sponser. Det er et lite bidrag til administrasjonsutgifter, men ellers går pengene uavkortet til jenta (som selvfølgelig er alldeles nyyydelig). De settes inn på bankkonto for at hun skal kunne ha muligheter blant annet til å ta en utdannelse når hun er så stor at hun må flytte fra barnehjemmet. Mine foreldre har hatt fadderbarn gjennom denne organisasjonen lenge og da jeg var 11 år besøkte jeg hun som da var vårt fadderbarn på barnehjemmet i Sri Lanka. Det er en opplevelse jeg fortsatt husker godt! Jenta var forøvrig på min alder, men på bildet ser jeg ut som en forvokst kjempe ved siden av henne

Sist redigert av Tuddelu : 16-12-08 kl 11:46.
Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.