|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() USA - hvor lang tid på passkontrollSer ut til at det kan bli en USA tur på oss til våren! Gleder meg stort, har ikke vært der på 8 år! Ser på billetter nå, og lurer litt på hvor lang tid man bør beregne på å komme seg gjennom passkontrollen på Newark. Så langt har jeg sett meg ut en reise hvor vi har ca 2,5 time før neste fly går. Er dette lang nok tid til å komme seg gjennom passkontroll, og så hente og levere bagasje? Reiser med min 3 - åring så altfor mange timer på en flyplass frister lite...
![]() |
#2 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollIflg mannen tar det normalt sett ikke så lang tid, de tar fingeravtrykk og "øyebilde", 45 min totalt ved siste reise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
padawan
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollhttp://www.fly.faa.gov/
![]() |
#4 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollVi har reist flere ganger de siste årene, og har alltid fått bagasjen levert dit vi skal. Har aldri måtte hente den underveis. Så, den biten tror jeg ikke du trenger å bruke tid på.
![]() |
#5 |
padawan
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontroll
Ja, egentlig så er kle deg etter forholdene et bra tips for å kommer kjappere igjennom.
![]() |
#6 |
Textrovert
|
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollJeg hadde 2 1/2 time p meg i Newark i fjor, og det var IKKE nok tid. Selv om jeg ble overflyttet til hastekøen i passkontrollen, så var det på hengende håret at jeg rakk flyet videre. Og jeg fikk ingen sympati av de ansatte, de sa bare alle burde vite at man burde regne med minst tre timer. Så ut fra egen erfaring, hadde jeg IKKE satset på at 2 1/2 time var nok. Jeg reiste for øvrig en helt vanlig søndag i oktober. Ikke noe høysesong av noe slag.
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollJeg har bare vært jfk en gang. Da gikk passkontrollen VELDIG fort.
![]() |
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollJa, jeg brukte maks ett minutt i passkontrollen. Men det hjelper lite når personene foran meg tydeligvis var suspekte, og de brukte over ti minutter på hver person. Pluss at køene er lange.
![]() |
#9 |
Tobarnsmor :)
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollTusen takk for tips! Tror nesten vi prøver oss med 2,5 time.. Det neste er over 6 timer... Høres ikke artig ut spør du meg..
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollOK. Da hadde vi nok flaks. Det fantes ingen kø overhodet. Vi gikk bare rett til skranken.
![]() |
![]() |
#11 |
Textrovert
|
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollBe om å få komme fort av flyet så kanskje. Jeg fløy til JFK før jul i fjor og sto mer enn to timer i kø før passkontrollen, selvom selve kontrollen da det var vår tur var over på et øyeblikk. Kan ha hatt betydning at det landet flere fly som sto i samme kø og at det var sent fredag kveld så alle skrankene var ikke betjent. |
![]() |
![]() |
#13 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollIkke kryss "yes" i noen rubrikk på de små lappene dere får på flyet. Det hjelper.
![]() |
![]() |
#15 |
Textrovert
|
Nei, du må hente bagasjen selv og levere den videre selv. Jeg måtte det, i alle fall, selv om jeg reiste med samme flyselskap videre.
![]() |
#16 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollKryss for all del bare av på No
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollJeg ville ikke satset på så kort tid når du i tillegg må sjekke inn baggasje på nytt. Jeg har reist via Newark noen ganger. Det kan gå kjapt men det kan også gå veldig tregt. Vi brukte tre timer en gang fra flyet landet til vi var ute i bilen. Det var fordi det landet to stk jumbojet fra midtøsten og sentralafrika rett før oss. Innsjekk kan også ta sin tid avhengig av når tid på døgnet det er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Bør lage seg en tittel selv
|
De siste gangene jeg har reist til USA har jeg måttet hente dem da jeg ankom første sted i USA, gå gjennom tollen (som er poenget med å plukke opp bagasjen, og selv levere bagasjen videre til innenlandsreisen videre |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Textrovert
|
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollDet viktigste er å få sjekket bagasjen videre. Jeg greide det nesten på sekundet. Sjauerne applauderte, faktisk. Er bagasjen med flyet, MÅ de vente på deg, med mindre de velger å finne bagasjen din og fjerne den, men det skal vel mye til.
![]() |
#20 |
padawan
![]() Sv: USA - hvor lang tid på passkontrollDa vi dro sist, mellomlandet vi i USA, og måtte sjekke bagasjen videre selv. Vi løp og stresset noe veldig rakk flyet videre med 2-3 min. Vi hadde da beregnet 1 time og 50 min videre i Detroit. Ulempen for oss var at flyet fra Amsterdam var forsinket. Vi brukte 50 min fra flyet landet til vi var i luften igjen. Men aldri om jeg gjør det igjen.
![]() |
|
|