Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tragisk nyhet (Dagbladet)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-06, 11:56   #1
AvivA
Prøver så godt jeg kan :)
 
AvivA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 389
AvivA er litt kulAvivA er litt kul
Utrop

Tragisk nyhet (Dagbladet)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/28/484423.html

Jeg får helt vondt i meg. At noen mennesker kan være så kalde!
Ble skikkelig trist nå.


Sist redigert av AvivA : 30-11-06 kl 12:10. Årsak: siden overskrifta ble endret så.
AvivA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 11:59   #2
Siv
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: drepte sin 3 år gamle søn i microbølgeovn

Hun var 3 uker gammel. Ja det er helt grusomt hva folk kan finne på og gjøre. Stakkars liten babyjente Og stakkars den lille gutten på 5 uker også

  Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 12:01   #3
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: drepte sin 3 år gamle søn i microbølgeovn

Dette er dypt, dypt tragisk og jeg har bare lyst til å gråte når jeg tenker på hvor mange barn i verden som lider under sine egoistiske eller dumme foreldre!
Men det var unødvendig å lage den overskriften. Jeg vil helst slippe å få den slengt i trynet hver gang jeg åpner FP.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 12:11   #4
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Om det er slik det har skjett er det jo helt forferdelig.
Men før man "dømmer" more nedenom og hjem vil jeg bare minne på at hun er siktet og ikke dømt. Og politiet har tatt feil før.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 12:14   #5
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Takk

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 12:25   #6
Lotta
Fullverdig medlem
 
Lotta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Midt-norge
Innlegg: 39
Lotta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Om det er slik det har skjett er det jo helt forferdelig.
Men før man "dømmer" more nedenom og hjem vil jeg bare minne på at hun er siktet og ikke dømt. Og politiet har tatt feil før.

Så sant.

Og faktisk så kan det ligge noe bak denne hendelsen som vi ikke får vite.

Lotta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 12:30   #7
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Med fare for å tråkke på noen tær:
Jeg vil helst ikke vite om sånne grusomme saker.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 12:40   #8
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Dette er dypt, dypt tragisk og jeg har bare lyst til å gråte når jeg tenker på hvor mange barn i verden som lider under sine egoistiske eller dumme foreldre!

Jeg syns det er dypt tragisk at ingen ser ut til å se at vedkommende kan ha hatt fødselspsykose. Mødre som gjør sånt som dette er i de aller aller fleste tilfeller veldig syke, og det er tragisk at de ikke har fått hjelp _før_ de gjør noe sånt.

Å dømme dem å sende dem i fengsel for dette er bare trist.

Psykoser har ingenting med dumskap eller egoisme å gjøre.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 12:44   #9
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Holder for meg å lese svarinnleggene her.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 12:44   #10
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns det er dypt tragisk at ingen ser ut til å se at vedkommende kan ha hatt fødselspsykose. Mødre som gjør sånt som dette er i de aller aller fleste tilfeller veldig syke, og det er tragisk at de ikke har fått hjelp _før_ de gjør noe sånt.

Å dømme dem å sende dem i fengsel for dette er bare trist.

Psykoser har ingenting med dumskap eller egoisme å gjøre.

Signerer. Stakkars, stakkars familie.

Det var forresten bra at overskriften ble endret til en mer "nøytral". Å få slike overskrifter slengt i "trynet" gjør meg ikke mer opplyst, bare kvalm...

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 12:45   #11
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg syns det er dypt tragisk at ingen ser ut til å se at vedkommende kan ha hatt fødselspsykose. Mødre som gjør sånt som dette er i de aller aller fleste tilfeller veldig syke, og det er tragisk at de ikke har fått hjelp _før_ de gjør noe sånt.

Å dømme dem å sende dem i fengsel for dette er bare trist.

Psykoser har ingenting med dumskap eller egoisme å gjøre.

Selvfølgelig! Jeg beklager at jeg ikke tok med dette i uttalelsen min!

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 13:55   #12
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Med fare for å tråkke på noen tær:
Jeg vil helst ikke vite om sånne grusomme saker.

Dette har stått både på tekst-TV og i avisene. Hvordan kan du unngå å se nyheter?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 14:09   #13
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Dette har stått både på tekst-TV og i avisene. Hvordan kan du unngå å se nyheter?

Det står ikke i papirutgaven av dagens Ap i dag ialle fall, så det trenger jo ikke å bety at hun ikke leser nyheter...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 14:17   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Dette har stått både på tekst-TV og i avisene. Hvordan kan du unngå å se nyheter?

Hvis man kjøper Dagbladet, vet man litt om hvilke saker man kan regne med å finne der. (Det er derfor jeg aldri gjør det. ) Hvis man derimot trykker "Uleste innlegg" på FP-forum, forventer man neppe slike overskrifter som den opprinnelige her. (Den nåværende overskriften er helt OK, der får man vite nok til at man kan se om dette er noe man vil vite mer om eller ikke.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 14:21   #15
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Jeg mener jeg så samme overskriften på tekstTV, man bør kanskje ta opp deres type anonsering også.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 14:27   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.128
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg mener jeg så samme overskriften på tekstTV, man bør kanskje ta opp deres type anonsering også.

Det kan man selvsagt, men da er kanskje ikke dette riktig sted å melde fra om at man er misfornøyd. Overskrifter her på forumet er det derimot rimelig å ta opp her.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 14:43   #17
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Hvordan kan du unngå å se nyheter?

Hvis jeg ignorerer den noe syrlige tonen i spørsmålet ditt, er mitt poeng:


Nyhetsbildet er så fullt av sånne tragiske tilfeller at jeg skulle ønske at jeg slapp å få dem i fanget her inne også. For ja, jeg trykker "Uleste innlegg", og da kommer det meste opp.

Hvis folk ønsker å videreformidle nyheter, kunne det kanskje være en idé at man for hver "Se så forferdelig!"-sak postet en "Se så flott"-sak?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 14:46   #18
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Hvis jeg ignorerer den noe syrlige tonen i spørsmålet ditt, er mitt poeng:


Nyhetsbildet er så fullt av sånne tragiske tilfeller at jeg skulle ønske at jeg slapp å få dem i fanget her inne også. For ja, jeg trykker "Uleste innlegg", og da kommer det meste opp.

Hvis folk ønsker å videreformidle nyheter, kunne det kanskje være en idé at man for hver "Se så forferdelig!"-sak postet en "Se så flott"-sak?


Det var ikke syrlig ment. Når jeg våkner bruker jeg å starte dagen med en kopp kaffe og tekstTV. Slik får jeg med meg det meste som har skjedd. Dermed kunne jeg ikke unngå å se overskriften. Jeg beklager hvis du oppfattet det som syrlig.

Samtidig, jeg skjønner du ikke vil se overskriften på uleste unnlegg og repekterer det.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 16:38   #19
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av Lotta, her.

Så sant.

Og faktisk så kan det ligge noe bak denne hendelsen som vi ikke får vite.


Uansett hva som ligger bak en slik handling, så er handlingen helt uakseptabel og bør straffes deretter.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 17:18   #20
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tragisk nyhet (Dagbladet)

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Det var ikke syrlig ment.

Alt i orden.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no