Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-08, 10:34   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Dagens dumme fra meg ... Saken er at jeg har funnet et bilde jeg vil ha. Hvis jeg kjøper litografiet i original vil det være med en brett i bildet. Det kan også kjøpes i kopi. Er det beinharry, og på linje med å henge Mona Lisa på veggen? Jeg får litt campingfølelse, samtidig så er jeg ikke ukjent med å få hang-ups, så det er greit å avstemme med verden rundt meg av og til. Hva tenker du?

Her er bildet, forresten. Det er av Mel Ramos.





Eventuelt Chiquitaen her:

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:44   #2
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Så lenge ikke huset ditt ellers er fylt opp med kopier av Munch, Monet etc.. så ser ikke jeg noe i veien for å ha en kopi. Og jeg vet jo du har god smak ellers (fiiine lampen og kule tapeten), så jeg tror dette blir råbra!
Stilig bilde forresten.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 10:48   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Jeg er sikkert litt beinharry selv, men synes forøvrig at denne var kjempestilig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:03   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Jeg likte señoritaen men ikke chiquitaen.

Hvor stor er den forresten? Jeg hadde ikke hatt problemer med å henge den opp.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:06   #5
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Jeg har bare orginal kunst på veggene mine.

Selvsagt kan du ha det på veggen, likte best señoritaen.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:07   #6
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Dersom du virkelig liker pinpup-er, og kanskje skulle få råd til å bruke litt penger på det, så kan jeg anbefale denne fliseprodusenten. Snakker om mosaikk.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:12   #7
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvor stor er den forresten?

Originalen er ca 38*40 cm. Kopien jeg titter på nå får jeg i size 40*50. Jeg antar det er det hvite rundt bildet (av mangel på faguttrykk) som utgjør forskjellen.

Det er julegave til mannen. Sant han blir glad for et slikt bilde?

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:17   #8
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Dersom du virkelig liker pinpup-er, og kanskje skulle få råd til å bruke litt penger på det, så kan jeg anbefale denne fliseprodusenten. Snakker om mosaikk.

Ha! Kult!

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:20   #9
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Originalen er ca 38*40 cm. Kopien jeg titter på nå får jeg i size 40*50. Jeg antar det er det hvite rundt bildet (av mangel på faguttrykk) som utgjør forskjellen.

Det er julegave til mannen. Sant han blir glad for et slikt bilde?

Det er jo en ok størrelse, må ikke være for stor, da blir det posterfølelse, og heller ikke for liten, det blir feil. Jeg synes han skal være glad for et slikt bilde ja.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 11:50   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Det må vel være ok å ha kopier? Mulig jeg ikke er trendy nok, men så lenge man liker det man ser på veggen, er det vel det som teller?

Synes forøvrig bildene over var kule hvis de passer sammen med resten

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 14:29   #11
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Jeg har en reklameplakat med bilde av Scarlett Johansson på veggen. Go for it.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 18:01   #12
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Makan til snobberi. Dersom man ikke har råd til orginale kunstverk så kan man ikke ha bilder?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 18:01   #13
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Men jeg har jo en gang før fått bekreftet på FP at jeg er Harry så...

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 18:06   #14
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Makan til snobberi. Dersom man ikke har råd til orginale kunstverk så kan man ikke ha bilder?

Ja, hjelpes.

Selvfølgelig kan du ha en kopi. Kopier på veggen blir vel først harry om vi snakker kopier av de aller største mesterverkene?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 18:23   #15
to hen
***al-logisk
 
to hen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
Innlegg: 132
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Spørs hva som menes med "original". Original som i nyskapende, eller original som autentisk, mao fra en kunstners hånd? Tror uansett det blir snakk om smak. Her er jeg av den oppfatning av at det finnes god og mindre god smak, for å si det diplomatisk. Det viktigste er at det visuelle uttrykket faller sammen med resten av interiøret, slik at det ikke fremstår som "schizofrent".

__________________
Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 19:17   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Makan til snobberi. Dersom man ikke har råd til orginale kunstverk så kan man ikke ha bilder?

Nei, himmel og hav. Hvem vil vel ha hjemmet fullt av billige kopier som hvermannsen har?

Jeg har bare orginaler.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 19:19   #17
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Dersom det er snakk om samme bilde i original eller kopi, hadde jeg ikke nølt med å kjøpe kopien.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 19:28   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Makan til snobberi. Dersom man ikke har råd til orginale kunstverk så kan man ikke ha bilder?

Var det jeg tenkte også. Jeg skjønner ikke at noen bryr seg? Skulle vi bare hatt originaler på veggene, hadde de vært ganske tomme, med unntak av et par store flotte, Photoshoppede bilder av eldste.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 19:45   #19
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Kjøp en original litografi. Det kommer du neppe til å angre på. Det er naturligivis ikke noe i veien med å ha plakater på veggen, men hvis du kan kjøpe originalen gjetter jeg at du siden, når du ikke kan få en original lenger, kommer til å angre på å ha kjøpt en plakat. Og hvis det kan bidra til å bruke opp julebudjsettet: jeg angrer bittert på et par trykk jeg vurderte, men ikke kjøpte for mange år siden, men jeg kan ikke se for meg at jeg skulle angre på å kjøpe kunst for å ha den på veggen.

Bildet var kult også forresten.

Ben "you're welcome" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-08, 19:59   #20
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må kunsten være original for å komme opp på veggen?

Herlighet, har dere kunst på veggen og nå!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no