|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Permakulturell
|
![]() God oksegryte - oppskriftJeg har ca. 1 kg oksekjøtt, men ingen god oppskrift på gryte. Da jeg googlet nettet i går kveld, fant jeg en kjøttgryte fra Burgund som så OK, men kanskje litt kjedelig ut. Noen som har laget den, eller har en spennende oppskrift jeg kan prøve ut i kveld?
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: God oksegryte - oppskriftJeg anbefaler Mims vidundergryte. Jeg har laget den mange ganger, både med lam og okse, og den er veldig god uansett. Blandingen av rødvin, sitrus og kanel gjør den litt annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Permakulturell
|
![]() Sv: God oksegryte - oppskriftNam! Den så god ut. Takk for tipset.
![]() |
#4 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: God oksegryte - oppskrift
Hehe, da vi hadde navnedag for lillesøster i høst lagde vi denne fantastiske gryten. Vi fulgte ingrediensene i beskrivelsen, dvs brukte ikke purre og tomatpure fra ingredienslisten. Den ble utrolig god!
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: God oksegryte - oppskriftDet går helt sikkert fint med kortere koketid hvis kjøttet er mørt. Når det gjelder tomatene så tror jeg det går bra uansett hvilken variant du velger, det er rom for litt forskjellig her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Permakulturell
|
![]() Sv: God oksegryte - oppskriftJeg kan i alle fall opplyse at den var kjempegod, og enkel å lage (langpanne i ovn)! Og at den sannsynligvis smaker enda bedre med lammekjøtt. Takk igjen for oppskriften!
![]() |
#10 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: God oksegryte - oppskriftNår bruker man melet? Ruller man kjøttet i mel og krydder før man bruner det?
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Permakulturell
|
Jeg brukte ikke mel. Synes ikke det gjør noe at sausen/kraften er tynn.
Hermetiske, 1 boks. Og så kokte jeg ut panna med vann og litt kjøttbuljong, som jeg hadde i.
![]() |
#13 |
En som trener
|
![]() Sv: God oksegryte - oppskriftJeg skal lage denne i morgen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: God oksegryte - oppskriftDrar opp denne for å spørre om vintips.
![]() |
#16 |
Permakulturell
|
![]() Sv: God oksegryte - oppskriftJeg fikk denne fra Vinmonopolets sider da jeg googlet lam tomat kanel:
Selv har jeg god erfaring med spanske Muga, men vet ikke om den tilfredsstiller kravene over.
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: God oksegryte - oppskriftJeg har mye høyrygg. Funker det, bare at det sikkert må koke lenger? Skulle gjerne laget det i ovnen, tror vi det også funker fint med høyrygg (av okse)? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Høyrygg fungerer utmerket i langkokte gryter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Joda, jeg tenkte bare på hvor lenge den bør stå i stekeovnen. Den må vel nødvendigvis stå mye lenger enn bog? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Beklager, jeg leste bare til det om det fungerer dersom det får koke lengre. Jeg har ikke erfaring med høyrygg i stekeovn, men synes umiddelbart at 200 grader høres mye ut, og ville nok satset på lavere temperatur over lengre tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|