Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Er Max Manus tekstet på kino?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-12-08, 21:30   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er Max Manus tekstet på kino?

Er det norsk tekst på Max Manus på kino?

Gammel 20-12-08, 21:34   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er Max Manus tekstet på kino?

Antar at det er tekst der hvor det er evt tysk eller engelsk dialog...?

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 21:51   #3
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Er det norsk tekst på Max Manus på kino?

Neppe. Det er visst ikke meningen at nordmenn som har en eller annen form for hørselsskade skal få se norsk film på kino og få med seg alt som sies.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 21:55   #4
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Så feil at hørselshemmede skal utestenges fra norske filmer når noe såpass enkelt som teksting er nok til å gjøre filmopplevelsen tilgjengelig.
Jeg vil gjerne ha teksting på norske filmer for egen del også. Hadde bare skuespillerne klart å snakke så det går an å forstå dem. Jeg synes som regel det er lettere å få med meg det de sier på engelske uteksta filmer enn norske, og jeg hører ellers bra nok.

Sist redigert av Kaija : 21-12-08 kl 00:54.
Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 22:16   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Neppe. Det er visst ikke meningen at nordmenn som har en eller annen form for hørselsskade skal få se norsk film på kino og få med seg alt som sies.

Det er akkurat det jeg også tenker på. Svigermor er døv og har SÅ lyst å se denne filmen, og det var meningen at hun skulle få bli med oss på kino i morgen, men er den ikke tekstet kan hun ikke.

Men er det noen her som har sett den og som VET om det er tekst eller ei? Antar det ikke er det, men jeg ville nå høre sånn i tilfelle.

Gammel 20-12-08, 22:52   #6
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er ikke tekstet nei, kun når de snakker engelsk og tysk. *Så den i går*

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-08, 23:02   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Fantastisk. Glad jeg ikke er tunghørt eller døv ja. Takk for svar.

Gammel 21-12-08, 00:38   #8
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Fantastisk. Glad jeg ikke er tunghørt eller døv ja. Takk for svar.

Er hun helt døv, eller kan hun f.eks. få hjelp av en teleslynge dersom kinoen har det?

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 07:28   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Hva er det? Hun er helt døv uten høreapparat men kan høre en smule om hun har det på. Men ikke nok til å få med seg en hel utekstet film altså. Hun leser på leppene når vi snakker. Men jeg kan jo høre med henne og kinoen.

Gammel 21-12-08, 08:00   #10
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje. På noen kinoer i Oslo så er den tekstet:

http://www.deafnet.no/nor/forsiden/n...tekstes_i_oslo

Gammel 21-12-08, 08:30   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg skal ringe kinoen i dag og høre! Håper virkelig den er det her, enten i Sandnes eller i Stavanger, for vi har så lyst å ta henne med oss på denne filmen.

Gammel 21-12-08, 09:51   #12
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Man trenger jo ikke være døv for å miste dialogen i norske filmer. Det er jo nok at Kristoffer Joner eller Pia Tjelta er med :nordlenning:
Ja til teksting av norske filmer!

Gammel 21-12-08, 10:05   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Pft, Tjelta og Joner snakker da helt forståelig? :født og oppvokst i Stavanger:

Neida, jeg skjønner poenget. Jeg sliter også av og til med å få med meg dialogene, og jeg er langt fra døv. Dialekter, mumling, chips-spising, et øyeblikks ukonsentrasjon osv, det skal ikke mye til, enten det gjelder engelskspråklige eller norske filmer. Jeg liker tekst uansett pga. dette, men foretrekker engelsk tekst i engelskspråklige filmer.

Gammel 21-12-08, 20:46   #14
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Selv om noen forestillinger skal være tekstet, hadde de ikke fått inn de tekstede eksemplarene av filmen da jeg var på den (oppgitt som tekstet forestilling).

Jeg synes språket var veldig forståelig, og sliter ofte med det på norske filmer. Så for de som ønsker teksting pga. forståelse, trenger man ikke bekymre seg.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-08, 18:06   #15
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Man trenger jo ikke være døv for å miste dialogen i norske filmer. Det er jo nok at Kristoffer Joner eller Pia Tjelta er med :nordlenning:
Ja til teksting av norske filmer!

Heheh, så sant!

Men, - jeg ble veldig positivt overrasket over filmen, jeg forsto alt!
Og jeg pleier vanligvis å være veldig avhengig av teksting.
Dessverre hjelper det jo lite hvis man er døv, da.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 10:44   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jøss, se hva jeg lester nå:

http://www.filmweb.no/sandneskino/in...icle183619.ece

Gammel 02-01-09, 11:26   #17
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Den var tekstet da jeg så den i sal 5 i Stavanger.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 12:04   #18
Hønemor!
Superaktiv

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Var akkurat et leserinnlegg om dette i romjulen og hun hadde fått beskjed om at den ikke kom til å bli tekstet før den kommer på dvd. Dette er i Tønsberg da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.