Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Glutenfrie rundstykker

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-08, 10:19   #1
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Glutenfrie rundstykker

Er det noen som har en oppskrift på noen som er gode?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 10:58   #2
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfrie rundstykker

Jeg pleier å kjøpe ferdige rundstykker fra Fria. Nå har de kommet med en grov variant også, den er visst veldig god.

Jeg avventer Carrie i denne tråden, hun baker en del.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 10:58   #3
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.642
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfrie rundstykker

Det jeg vet er at de er utrolig klissete, så jeg ville bakt dem i muffinsformer. Gjerne sånne silikonformer.
Tåler vedkommende hvetestivelse? I så tilfelle har Baker Brun noen som er kjempegode.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 11:52   #4
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glutenfrie rundstykker

Jeg fant noen frosne kjøperundstykker som var gode, men de har jeg ikke funnet siden.. De vakumpakkede synes jeg ikke er like gode.

Har ikke Baker Brun i nærheten desverre. Utvalget i butikkene her er ikek spesiellt fantastisk for å si det mildt, men akkurat i jula hadde det vært godt med litt ekstra.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:44   #5
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfrie rundstykker

Jeg har brukt samme oppskrift til brød som til rundstykker.
Kanskje jeg burde bakt noen til jul? Jeg kan skrive inn oppskrift senere om du vil ha? (grove rundstykker/brød)

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 19:26   #6
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glutenfrie rundstykker

Opprinnelig lagt inn av pulverheksa, her.

Jeg har brukt samme oppskrift til brød som til rundstykker.
Kanskje jeg burde bakt noen til jul? Jeg kan skrive inn oppskrift senere om du vil ha? (grove rundstykker/brød)

Ja takk!

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 19:32   #7
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfrie rundstykker

Jeg har en super oppskrift men har ikke tid til å skrive den nå. Skal se om jeg får tid senere i kveld. Eller er de grove rutete (husker ikke hva de heter) nydelige til julepålegg.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 20:00   #8
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfrie rundstykker

Denne oppskrifta har jeg brukt de gangene jeg har bakt rundstykker. Den krever en kjøkkenmaskin for å elte deigen godt.

12 dl vann
1 pk fersk gjær
3 ss fiberhusk
300 g semper mix
200 g jyttemel
500 g semper med fiber
1 pk toro grov melblanding
1 ts salt
1 dl olje
2 ss sirup

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 21:05   #9
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfrie rundstykker

Pulverheksa, gidder du å skrive litt om framgangsmåten også, tror du?

På forhånd takk!

Vennlig hilsen Bakenovisen

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 21:15   #10
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfrie rundstykker

Klart det.

Fersk gjær røres ut i lunkent vann, tilsett fiberhusk (jeg puttet oppi litt pofiber med det samme). La stå fem minutter.
Tilsett så sirup, salt og olje, før du arbeider inn melet litt etter litt. Bruk bakemaskin og la deigen gå en stund, den er fin når den slipper bakebollen rundt kanten.
La deigen heve 40 minutter, trill så ut til brød eller rundstykker. Jeg bruker slikkepott til å dele deigen med, tupperware bakeunderlag og jyttemel til utbakingen. Når du har delt opp emnene lar du de få et par sekunder på å danne en skorpe, da er de lettere å trille ut til rundstykker.
Etterheves i 20 minutter før de stekes på 200 grader. Et brød trenger 30 minutter, rundstykkene noe mindre. Jeg er ikke så god på dette med tid, jeg pleier å ta de ut når de er ferdige, eller ser ferdige ut.

Slenger med bilde av kveldens rundstykker på vei i ovnen.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Bilde039.jpg (79,0 KB, 7 visninger)
pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 13:23   #11
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfrie rundstykker

De ser jo kjempefine ut! Tusen takk!

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 22:49   #12
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Glutenfrie rundstykker

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

De ser jo kjempefine ut! Tusen takk!

Takk.

Ikke at vesla spiser de da, men hun spiser jo ingenting av det jeg lager

pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no