Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-08, 18:07   #1
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein Sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Denne julen er det mange kaptein sabeltann effekter under juletreet, og jeg vet det bli stormende jubel hos vår gutt som snart rundet 4 år. Men jeg registrerer også at mange rundt oss bevisst unngår å kjøpe kaptein sabeltann ting (og andre sjørøver effekter). Så da lurer jeg på hva DU syns om dette? Er det ok, eller ikke, og hvorfor.

Jeg er ikke redd for en ærlig ytring, selv om jeg er en av de med huset fullt av kaptein sabeltann ting.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:12   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Jeg kan ikke fordra Kabelsatan, og gjør hva jeg kan for å unngå utysket. Så langt med hell.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:13   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Helt topp, minus pistoler og sverd.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:13   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Her har guttungen vokst fra Sabeltann, men da han var mindre hadde han både det ene og det andre med sabeltann ting. Helt ok det. Kan ikke se problemet med å kjøpe sånt?

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:15   #5
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg kan ikke fordra Kabelsatan, og gjør hva jeg kan for å unngå utysket. Så langt med hell.

Hva er du har så intenst imot ?? Nyskjerrig....

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:17   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Hva er du har så intenst imot ?? Nyskjerrig....


Jeg synes sangene er forferdelige, tingene er stygge og, tja, rett og slett trass. Nei, seriøst, jeg får neller av musikken.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:17   #7
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av Kate, her.

Kan ikke se problemet med å kjøpe sånt?

Noen jeg har snakket med har vært imot det fordi de ikke vil barna skal bli aggressive, at de ikke vil oppmuntre til "hardhendt" lek etc..

Selv har vi vel tenkt at det er bra for gutta å få utløp for slike følelser og at det er en naturlig del av en utvikling.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:18   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Jeg tror det er en liten poppisrunde med Sabeltann for mange barn i 3-6 års alderen, men så dabber det vel av?
I barnehagen har jeg inntrykk av at det går litt i bølgedaler.

Jeg er ikke imot han i grunn. Jeg har sett hvor mye det engasjerer barna i barnehagen, og da tenker jeg ikke bare på slossing og fekting med sverd. Men med sang og lek.

Jeg er litt sånn "alt med måte" til det meste. Om ikke en lek tar fullstendig overhånd, så tror jeg få tar skade av Kaptein Sabeltann lek.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:19   #9
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg synes sangene er forferdelige, tingene er stygge og, tja, rett og slett trass. Nei, seriøst, jeg får neller av musikken.

Skjønner den. Men selv syns jeg denne musikken er av de bedre. Sangene til lillefot er mye verre. For ikke å snakke om den grusomme teletubby melodien

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:20   #10
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Helt greit det, men så har vi ikke hatt de helt store Sabeltannrundene her i huset.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:21   #11
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Gutta mine elsket virkelig Sabeltann mellom 3 og 5-års alderen. Jeg har null problemer med det. Nå er han ikke helten lengre. Nå er det Star Wars...

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:21   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Skjønner den. Men selv syns jeg denne musikken er av de bedre. Sangene til lillefot er mye verre. For ikke å snakke om den grusomme teletubby melodien

Bare fordi andre ting er forferdelige betyr det ikke at Sabeltann er bra. Jeg unngår alt det der, så godt som mulig. I hvertfall i større doser enn tilfeldig barne-tv.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:24   #13
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Bare fordi andre ting er forferdelige betyr det ikke at Sabeltann er bra. Jeg unngår alt det der, så godt som mulig. I hvertfall i større doser enn tilfeldig barne-tv.

Å hadde jeg endelig klart å unngå det. Jeg har fått så mange forferdelige sanger på hjernen..... Min mann synger barnesanger på jobben dagen lang. Selv mener han det er bedre enn Cornelius Wreesvijk som jeg "lurte på han" en periode..

...jag hadde en gang en båt...

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:26   #14
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Her er også Sabelann den virkelige store helten hos (snart) 3 åringen og 4 åringen, og også her ligger de mange Sabeltann-effekter under treet. Jeg synes musikken er fengende jeg da De to eldste har også hatt sine runder med Sabeltann for noen år tilbake, og de har også min yngste bror (født i 93). Jeg har ingen problemer med at de fekter med svers ol så lenge det foregår under "rolige" former uten aggressivt språk og adferd.
Eneste aberet synes jeg er de logiske prisene, det er jo til å bli ruinert av...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:31   #15
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Sabeltann er grei nok, men er årsak til uhorvelig mye ståkeleker. Ergo har jeg tatt meg en lang prat med ham og blitt enige om at Sabeltann og mannskapet hans pent må vente ute på lekeplassen så barna kan leke ute med ham. Han får ikke lov å komme inn i barnehagen vår.

Som voksen grøsser jeg over hele figuren. Men Storebror elsker ham og får høre musikken og har vært på showet med pappaen sin. Han har en Langemann-lue, men takk og lov hater Storebror dypt og intenst å kle seg ut, så effektene stopper der.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:31   #16
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Jeg har egentlig ikke noe imot Sabeltann, men gutta blir helt idioter og løper rundt som noen tullinger. Vi orker ikke å ha utstyret fremme.


Sist redigert av Anne C : 21-12-08 kl 18:38.
Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:34   #17
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Kabelsatan. Måtte han brenne.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:34   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.305
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Tinetoff! Soulmate!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:36   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Selvsagt. Det er pga. musikken her også. Det er faktisk mulig å lage bra musikk for unger. Å avspise de ukritiske små med spekulativt søppel, er direkte ondskapsfullt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-08, 18:37   #20
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg vil ha din ærlige mening om kaptein sabeltann! Og gjerne en diskusjon...

Det var en fase, og det er jeg glad for... Vi har et flagg og en paraply. That's it.

Det er kvalmende å se spin off-effektene. Vi som bor i Sabeltannby registrerer nye småfans til stedet hvert år. De har sunnivakjoler og sabeltannfrakker og alle andre effekter attåt. Ikke rart alle snakker om hvor dyrt det er å dra til Dyreparken når uniform er påkrevd.

Men musikken er fengende.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no