Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Rosa kake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-06, 19:26   #1
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Rosa kake

Nå nærmer det seg treårsdagen til storesøster. Det hun ønsker seg er rosa kake med tre lys.

Noen som har tips eller gode oppskrifter på rosa kaker? Kan jo lage bløtkake men hvordan får jeg kremen rosa? Kan jeg få sukkerbrødet til å bli rosa også?

En annen ting. Sukkerbrødet, bør det bakes samme dag eller kan det bakes dagen før? Ev. er det bedre å bake det flere dager før og så fryse ned?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 19:29   #2
Siv
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rosa kake

Rød konditorfarge i kremen eller på marsipanen.

  Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:06   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosa kake

Jordbærsyltetøy i kremen, og rød kondittorfarge i marsipanen.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:10   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosa kake

Sukkerbrødet kan godt bakes dagen før, eller lenge før og fryses.

Jeg bruker bringebærsyltetøy i kremen, og rosa farge i marsipanen. Legger ved noen bilder.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Resize of Scan10001.JPG (25,5 KB, 30 visninger)
Filtype: jpg Resize of 2004-11-07 007.JPG (26,2 KB, 20 visninger)
Filtype: jpg Resize of 2005-11-06 006.JPG (35,7 KB, 21 visninger)
__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:33   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosa kake

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

En annen ting. Sukkerbrødet, bør det bakes samme dag eller kan det bakes dagen før? Ev. er det bedre å bake det flere dager før og så fryse ned?

Det er lurt å bake det i god tid og fryse det ned for det er mye lettere å dele det i fine lag når det er halvfrossent enn når det er nystekt.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:35   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosa kake

Jeg laget sjokoladekake med smørkrem og hadde rød konditorfarge i smørkremen. Det prinsesseslottet ble en slager.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:53   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rosa kake

Jeg lager bløtkaken dagen før med fyll og krem mellom lagene. Pyntingen tar jeg samme dag den skal spises. Da blir den saftigere.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:56   #8
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Rosa kake

Så fine kaker allium.

Takk for gode tips alle sammen.

Jeg liker ikke marsipan og storesøster har aldri smakt så jeg vet ikke hva hun synes. Det blir nok vanlig bløtkake. Blander jeg konditorfarge i fløten til riktig farge da eller? Må ha dette inn med t-skje.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg laget sjokoladekake med smørkrem og hadde rød konditorfarge i smørkremen. Det prinsesseslottet ble en slager.

Hørtes godt ut. Vi skal lage sjokoladekake også. Har du oppskrift på smørkremen? Hvordan laget du prinsesseslott?

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:58   #9
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.126
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosa kake

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Jeg liker ikke marsipan og storesøster har aldri smakt så jeg vet ikke hva hun synes. Det blir nok vanlig bløtkake. Blander jeg konditorfarge i fløten til riktig farge da eller? Må ha dette inn med t-skje.

Kremen vil bli lysere når du pisker den, så du bør vel farge fløten noe kraftigere/mørkere enn du ønsker at kremen skal være.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-06, 20:58   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rosa kake

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.




Hørtes godt ut. Vi skal lage sjokoladekake også. Har du oppskrift på smørkremen? Hvordan laget du prinsesseslott?

Smørkremen er ganske enkelt smør og melis, tror jeg. Søtt, klissete og nam.

Laget en langpanneform. Skar ut to firkanter og hadde krem mellom og så krem utenpå. Skar litt av hjørnene og satt rullekake i hvert hjørne med en iskjeks drysset med melis oppå; tårn. Tror jeg brukte marshmallows til borgmur. Så brukte jeg sjokoladebokstaver og skrev gratulerer og sånt midt på kaken.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no