|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Jevnt over virker det som om kvinner er mye mer opptatt av julefeiring og tradisjoner enn det menn er. Hvorfor det, mon tro?
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Jeg tror mannen min er like glad i julen som meg, men han tenker ikke over hva det er som gjør julen til jul. Han er like glad og lykkelig hvert år fordi jeg steller og stuller og pynter og lager julestemning. |
|
|
|
#3 |
|
En Som Trener
|
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Kan bare svare ut fra oss selv. Jeg er mer glad i julen fordi jeg har mange gode minner selv. Min mann husker julen som kjedelig og traurig med dårlig råd og noen hjemmestrikkede sokker i gave, så naturlig nok har ikke han samme forhold til det som meg. Etter 13 år med "min" julefeiring, så er han mer positivt innstilt nå, men han tar ikke helt "av", nei.
|
|
|
#4 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Jeg er ikke mer opptatt av det, men føler større ansvar for å lage jul likevel. Mest for Storebrors skyld. Før han kom til verden, hadde vi ikke så mye som en nisse i huset.
|
|
|
#5 |
|
Glad
|
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Som nevnt i den andre tråden var jeg Frøken Anti Jul da vi møttes. Mannen er og har vært mer julete enn meg i de årene vi har kjent hverandre. Så i vår heim stemmer ikke den teorien.
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Selv om det ikke er sånn hos oss så vil jeg tippe det har med det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret å gjøre. Kvinnen steller huset, mannen tjener penger og nyter at huset er pent og maten god. At kvinner er mer opptatt av små glassengler og filtnisser og lyslykter enn menn, tror jeg henger sammen med det samme. Det er noe umandig over å være opptatt av små huspynteting så det kan ikke en skikkelig mann være. Jeg mener ikke dette bokstavelig, men jeg tror det er en sterk sammenheng mellom tradisjonelle kjønnsroller og en allmenn oppfatning om at menn ikke er så opptatt av jul.
|
|
|
#7 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Nei, her er mannen definitivt meir opptatt av jula enn meg. Skulle eg hatt all styring, hadde me reist langt bort
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Hos oss er det jeg som er mest opptatt av jul og juletradisjoner. Hos svigers er det også svigermor, men hos mine foreldre er det nok ganske likt fordelt, hvis ikke faren min er mer opptatt av det enn moren min, da.
|
|
|
#10 |
|
Bare sær
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Den klassiske forklaringen er vel at kvinner bygger rede i hulen mens mannen er ute og dreper sabeltanntigre.
|
|
|
#11 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?
Det er så pussig, for jeg kjenner mange par som er slik (ja, kanskje uten sabeltanntigre da..), og det hender jeg lurer på om de ville vært sånn uansett, eller om de på en måte forsterker hverandres roller. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
♥ ♥ ♥
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Mannen min er like opptatt av julen som jeg.
|
|
|
#13 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2008
![]() |
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Ofte ikke, men kanskje heller på en annen måte? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Tja. Jeg kan ikke fordra jula, og for min del kunne vi droppet hele feiringen, men siden jeg har en stor gutt på 40 og en litt mindre gutt på snart 6 som vil ha jula si, så lager jeg nå i stand.
|
|
|
#15 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Jeg tror igrunnen vi er like avslappet i forhold til julen begge to.
|
|
|
#16 |
|
Tante Sofie
|
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Jevnt over er nok kvinner mer opptatt av julen enn menn. Trur eg. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
strikker
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Det stemmer ikke helt her hvertfall. Min mann liker godt å pynte til jul. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
Medlem siden: Aug 2007
Re: Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Vi er overhodet ikke interessert noen av oss. Og jeg er nok hakket mer anti enn han.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?Anti-jul, dere er gale. Her sitter jeg og hører på julemusikk mens jeg ser litt på det pyntede juletreet og må nesten gråte en skvett. Jeg gleder meg ihjel til onsdag morgen da jeg skal stå opp og utføre alle Iset-tradisjonene med vesla, mens mannfolket selvsagt sover siden han driter i hele julen.
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?
|
|
|
|
![]() |
|
|