Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-08, 11:41   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?

Jevnt over virker det som om kvinner er mye mer opptatt av julefeiring og tradisjoner enn det menn er. Hvorfor det, mon tro?

Gammel 22-12-08, 11:44   #2
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?

Jeg tror mannen min er like glad i julen som meg, men han tenker ikke over hva det er som gjør julen til jul. Han er like glad og lykkelig hvert år fordi jeg steller og stuller og pynter og lager julestemning.

Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:46   #3
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Kan bare svare ut fra oss selv. Jeg er mer glad i julen fordi jeg har mange gode minner selv. Min mann husker julen som kjedelig og traurig med dårlig råd og noen hjemmestrikkede sokker i gave, så naturlig nok har ikke han samme forhold til det som meg. Etter 13 år med "min" julefeiring, så er han mer positivt innstilt nå, men han tar ikke helt "av", nei.

Gammel 22-12-08, 11:48   #4
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Jeg er ikke mer opptatt av det, men føler større ansvar for å lage jul likevel. Mest for Storebrors skyld. Før han kom til verden, hadde vi ikke så mye som en nisse i huset.

Gammel 22-12-08, 11:50   #5
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som nevnt i den andre tråden var jeg Frøken Anti Jul da vi møttes. Mannen er og har vært mer julete enn meg i de årene vi har kjent hverandre. Så i vår heim stemmer ikke den teorien.

Gammel 22-12-08, 11:50   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv om det ikke er sånn hos oss så vil jeg tippe det har med det tradisjonelle kjønnsrollemønsteret å gjøre. Kvinnen steller huset, mannen tjener penger og nyter at huset er pent og maten god. At kvinner er mer opptatt av små glassengler og filtnisser og lyslykter enn menn, tror jeg henger sammen med det samme. Det er noe umandig over å være opptatt av små huspynteting så det kan ikke en skikkelig mann være. Jeg mener ikke dette bokstavelig, men jeg tror det er en sterk sammenheng mellom tradisjonelle kjønnsroller og en allmenn oppfatning om at menn ikke er så opptatt av jul.

Men jeg er egentlig usikker på om det faktisk er slik jevnt over at mennene er så MYE mindre opptatt av julefeiring og juletradisjoner enn kvinnen. Jeg tror kanskje det ville blitt protester om kvinnen et år ga blanke og ikke gadd å stelle til jul. Min svigerfar for eksempel, som bare kan bruke en av platene på komfyren når han skal koke kaffe - de andre klarer han ikke å skru på, sjokkerte svigermor med å legge ned veto da hun ville kjøpe nye julegardiner. Det ble IKKE jul uten de vante (tradisjonsrike) julegardinene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 11:50   #7
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Nei, her er mannen definitivt meir opptatt av jula enn meg. Skulle eg hatt all styring, hadde me reist langt bort

Gammel 22-12-08, 11:53   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er det jeg som er mest opptatt av jul og juletradisjoner. Hos svigers er det også svigermor, men hos mine foreldre er det nok ganske likt fordelt, hvis ikke faren min er mer opptatt av det enn moren min, da.

Gammel 22-12-08, 12:37   #9
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Han er mye mer opptatt av trdisjoner, og især de rundt jul, enn det jeg noen gang kommer til å bli.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 12:39   #10
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den klassiske forklaringen er vel at kvinner bygger rede i hulen mens mannen er ute og dreper sabeltanntigre.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 12:43   #11
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Den klassiske forklaringen er vel at kvinner bygger rede i hulen mens mannen er ute og dreper sabeltanntigre.

Det er så pussig, for jeg kjenner mange par som er slik (ja, kanskje uten sabeltanntigre da..), og det hender jeg lurer på om de ville vært sånn uansett, eller om de på en måte forsterker hverandres roller.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 12:49   #12
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Mannen min er like opptatt av julen som jeg.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 23:08   #13
Explorern
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2008
Explorern har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ofte ikke, men kanskje heller på en annen måte?

Explorern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 23:10   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja. Jeg kan ikke fordra jula, og for min del kunne vi droppet hele feiringen, men siden jeg har en stor gutt på 40 og en litt mindre gutt på snart 6 som vil ha jula si, så lager jeg nå i stand.

Gammel 22-12-08, 23:15   #15
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tror igrunnen vi er like avslappet i forhold til julen begge to.

Gammel 22-12-08, 23:17   #16
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jevnt over er nok kvinner mer opptatt av julen enn menn. Trur eg.
I alle fall styrer og ståker de mer i forkant, men jeg tror gutta setter like stor pris på all den gode maten og ferien.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-08, 23:35   #17
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Det stemmer ikke helt her hvertfall. Min mann liker godt å pynte til jul.
Han setter på litt julemusikk og ordner i vei.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 01:18   #18
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff fra juletråd: er kvinner mer opptatt av julen enn menn?

Vi er overhodet ikke interessert noen av oss. Og jeg er nok hakket mer anti enn han.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 01:21   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anti-jul, dere er gale. Her sitter jeg og hører på julemusikk mens jeg ser litt på det pyntede juletreet og må nesten gråte en skvett. Jeg gleder meg ihjel til onsdag morgen da jeg skal stå opp og utføre alle Iset-tradisjonene med vesla, mens mannfolket selvsagt sover siden han driter i hele julen.

Gammel 23-12-08, 01:28   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Anti-jul, dere er gale. Her sitter jeg og hører på julemusikk mens jeg ser litt på det pyntede juletreet og må nesten gråte en skvett. Jeg gleder meg ihjel til onsdag morgen da jeg skal stå opp og utføre alle Iset-tradisjonene med vesla, mens mannfolket selvsagt sover siden han driter i hele julen.

Neinei. Du er gal.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:02.