Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken julepynt er du aller mest glad i?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-08, 23:59   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Hvilken julepynt er du aller mest glad i?

Hvilken av gjenstandene du forbinder med jul betyr mest for deg?

Utbroder gjerne med bilde og bakgrunnshistorie.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 00:01   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken julepynt er du aller mest glad i?

Engelen min.

(Bilde kommer.)

Jeg har en liten engels om henger på juletreet, eller i et vindu alt ettersom. Den fikk jeg julen 1978, min første jul - av mormor og morfar. Den er ikke like fin og hvit lenger, og glorien har for lengst falt av, men den er heldigvis laget av papp og plast og stoff og går ikke i stykker.
Jeg er veldig glad i den, og det blir ikke jul uten.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 23122008184.jpg (182,6 KB, 32 visninger)

Sist redigert av Ru : 24-12-08 kl 00:25.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 00:02   #3
TBM
Passiv

Standard

En veldig kjær "gammelonkel" som nå har vært død i mange år, laget en gang for lenge siden en nisse til meg. Den sitter på en trestubbe, har tråd snurret rundt ståltrådkroppen, og har et skjell med grøt i hendene. Den er nydelig og helt umistelig. Nå sitter den og lurer under et julestjernetre...

Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 00:06   #4
Poku
helt grønn

Poku sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: midt-norge
Poku har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har ikke en spesiell gjenstand jeg MÅ ha liksom, meeeeeeeeen:

Det blir ikke jul uten selve juletreet.

Klarer ikke se for meg jul uten pynta juletre i stua. har bestandig hatt juletre jeg, til og med når jeg bodde på hybel i studenttida.
Men hvordan det pyntes spiller ikke så stor rolle så lenge det har juletrelys og stjerne i toppen.

En god idè by the way; juletrelys uten ledning. Trådløse, så man slapp den ledningen rundt hele treet, og lete fram forlenger hver jul, fordi det ikke er støpsel der treet ser best ut på stua. Også skulle det vært sånn fjernstyrt av og på knapp!*ønsker meg det jeg*

Høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera, høyt i ett tre i california satt en liten nattergal og sang falleri fallera = annoying sang å ha i hodet
Poku er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 00:09   #5
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg har flere ting som er spesielle for meg. Har ikke kamera nå, så det blir uten bilder.

julekrybba
En liten nisse som jeg fikk av en av elevene mine det første året jeg jobbet som lærer.
En kongle med sløyfe, pålimt hode og glorie, som visstnok er Jesusbarnet.
Noen engler som guttene lagde for flere år siden. Kjeglekropp, ullhår, vinger av utklippede håndomriss. De er kjempefine, men jeg så nå at den ene har mistet hodet i juleesken. Må nok reparere den litt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 00:10   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Av det som henger på juletreet er jeg mest glad i to figurkuler fra tidlig 60-tall. Jeg var helt forgapt i figurene på min tante og onkelts tre som liten jente. Da jeg flyttet for meg selv fikk jeg to av dem med meg. En rød nisse som bærer et grønt tre, og et søvhjerte med røde bær i. De er så tynne og skjøre at de må henges opp med andakt.

Av annen pynt kommer en dorullnisse høyt opp på listen. Den fikk jeg av det første barnet jeg jobbet med. Dorullnissen var en av gavene han laget på skolen et år, og han bestemte selv at jeg skulle ha den. Hver gang jeg setter nissen opp tenker jeg på han, og lurer på hvor han er i verden nå.

Nytt av året er tre lysestaker i samme serie. To av dem kommer fra min tante og onkels første jul sammen. Den andre er fra mine besteforeldre.

Sist redigert av Mei : 24-12-08 kl 00:42. Årsak: La til bilder
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 00:14   #7
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Juletrepynten min.
Jeg har arvet all juletrepynten etter bestemor, og jeg har mye gammelt. Mellomsøster elsker juletrepynt og de siste årene har hun kjøpt dyr og vakker pynt i julegave til oss. Svigermor har også kjøpt mye pen, dyr pynt til oss. Vi har verdens fineste Donaldtre.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 00:14   #8
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Har noen ting som bare må opp, men denne engelen her er jeg veldig glad i.

Også er jeg glad i denne. Den er ikke gammel, men hyggelig familieminne til den. Dessuten minner den meg om sånn ordentlig gammeldags og herlig jul.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 00:31   #9
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har en gammel nisse, ca 30-40 cm lang, som sitter på peisen. Den arvet jeg etter besteforeldrene mine, og det er derfor jeg er glad i den.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 01:42   #10
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har noen eldgamle nisser. To store og 6-7 små som sitter på en liten stubbe. Disse er arvet etter mine besteforeldre og de er jeg veldig glad i.
Ellers må jo de 40 lysestakene vi har fått av ungene frem sammen med alt det andre de har laget. Det er jeg også selvfølgelig veldig glad i.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 01:45   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Denne nissen. Mmmm.
Onkel Marcus (min pappa sin onkel) støpte og malte slike nisser da pappa var liten, og pappa gikk rundt på dørene og solgte dem. For sånn ca 55 år siden.
Jeg tror dette er den eneste gjenlevende av de vi har hatt. De er så sprø og går i knas altfor lett. Jeg er livredd for den, og den står plassert høyt oppå et skap så ingen kommer borti den.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 01:49   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Litt annet her og som har fulgt meg i noen år og som jeg aldri kan skille meg av med. Jeg kan gi bort mye, men dette forblir i mitt hus.

Luciabarn fra Carl Larsson. Disse har fulgt meg i mange, mange år.

Engelen her kjøpte jeg for tre år siden, den er så vakker.

To nisser har jeg av disse, kjøpt første jula jeg hadde i eget hjem for så der 21 år siden. Og de var svinedyre, hele 69 kroner kostet de. Det var mye penger den gangen.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 02:03   #13
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Flere ting:

Engelen min som jeg overaskende fant etter mange måneders søk den 23. desember 2001 er vel den suverene.

Mors julekuler, Klaser med røde glasskuler som jeg er vokst opp med. Mange er knuste og er nå sat sammen flere. Veldig rart å se dem her men godt.

Den gamle nissen som fikk asyk her for noen år siden. Den er vel nesten hundre år gammel og jeg har vokst opp med den.

Det aller meste av julepynt her har minner og er således spesiellt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 02:03   #14
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne engelen som jeg har fått hos søstera mi:

Gammel 24-12-08, 02:23   #15
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det må være en engel jeg fikk av mormoren minda jeg var liten.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 06:01   #16
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har noen mus i filt som henger i åpningen mellom stue og kjøkken - de har min mor laget da hun var yngre og skal symbolisere min morfar, mormor, min mor og onkel. Da min morfar døde lillejulaften for 19 år siden sluttet min mormor å pynte til jul hjemme. Hun ga da disse musene til meg. De har blitt hengt opp hver jul etter at jeg fikk mitt eget hjem for 7 år siden.
Ellers så har jeg mange julekuler med mange minner, men der er et par som "stikker seg ut"; En har jeg fått av en liten gutt jeg hadde da jeg jobbet i bhg i Oslo for 5 år siden, den henger høyt oppe i treet, og jeg tenker på denne gutten hver gang jeg tar fram denne julekulen.
En annen er en lilla med sølv kule som jeg kjøpte da jeg var på besøk hos broren min på New Zealand julen 2003. Denne kulen ble kjøpt på vei hjem fra en av våre utflukter i en liten by i ingenmannsland.

Den siste kulen er min datters aller første julekule som henger på treet for første gang i år. Den er så vakker som en julekule kan bli, og hun hang den opp med en stolt mine igår

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 10:04   #17
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

For mange år siden, ca 30, fikk jeg ei nissejente av en venn av mamma og pappa. Nydlig lita nissejente, med langt hår og skjegg?! Men søt da.
Jeg fikk for et par år siden en svakt gullfarget stor håndmalt julekule, nydelig. Den må frem sammen med telys rundt, da får den så nydelig spill i seg.

Gammel 24-12-08, 10:58   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Willow Tree julekrybben. Jeg fikk den veldig overraskende av en venninne, som førjulsgave. Vi har ingen tradisjon for å gi hverandre julegave i det hele tatt. Men det har vært et tøft år og hun visste at jeg var sliten og lei. Og at jeg ønsket meg denne julekrybben.

Gammel 24-12-08, 14:04   #19
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg setter aller mest pris på storebrors hjemmelagede julepynt. Dorullnissen, juletrelenkene, noen julekort han lagde da han gikk på småbarnsavdeling, m.m. Jeg gleder meg veldig til lillebrors julegaver fra barnehagen og håper det også er julepynt.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-08, 14:10   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjertene mine, som Mjau her inne har laget til meg.
De er så fine!

Ser de her, de RØDE. De lilla har Hannah laget.. fine de også!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.