|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du vanlig "kontorjobb" og i tilfelle jobber du på julaften? | |||
Ja, har "kontorjobb" og jeg jobber ikke på julaften |
![]() ![]() ![]() ![]() |
50 | 50,51% |
Ja, har "kontorjobb" og jeg jobber på julaften (eller tar ferie) |
24 | 24,24% |
Mannen/kona/samboern/kjæresten har "kontorjobb" og jobber på julaften (eller tar ferie) |
5 | 5,05% |
Jeg kan være nødt å jobbe på julaften, men jeg har ikke "kontorjobb" |
9 | 9,09% |
Annet |
11 | 11,11% |
Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Jeg, som er svensk, er litt overrasket over at en del "kontorjobbere" faktisk har arbeidsplasser som er åpne på julaften. I Sverige slutter jo de fleste tidligere på lille julaften også. At det som jobber på sykehus eller annen arbeidsplass som er må være åpen 24-timer i døgnet jobber er jo naturlig, i tillegg er jo en del butikker åpne. Men hvorfor skal andre arbeidsplasser være åpne? Jeg syns at man kommer i gang så sent med julferingen i Norge og jeg tror at en del av grunnen er at det har vært tradisjon for å ha arbeidsplasser åpne på julaften. I Sverige møtes man som regel tidligere på julaften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Ja - og nei! Min arbeidsplass er heldigvis stengt på julaften.
![]() |
#3 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Vi har stengt på julaften
![]() |
#4 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Jeg har kontorjobb og har tvungen ferie på julaften, vi bruker en halv feriedag på julaften og en halv feriedag på nyttårsaften, men så har vi ekstra ferie i utgangspunktet.
![]() |
#5 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Jeg har kontorjobb og fri på julaften.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?
Nehei, for jula starter ikke før sølvguttene har sunget jula inn klokka 1700, så det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Ehm, hva skal man svare? Jeg har en slags vanlig kontorjobb, og hadde måttet stikke nedom kontoret hvis noe spesielt hadde kommet på, men kan gjøre mye hjemmefra med telefon og internett. Heldigvis kom ingenting på i det hele tatt, så det ble en lugn dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Jeg jobber på kontor, og vi holder stengt julaften, romjul og nyttårsaften, mot at en av oss er tilgjengelig på telefon just in case. I år fikk vi sågar fri 22 og 23 også.
![]() |
#10 |
Etylbarbital
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Kontorjobb og hos oss er det fri jul- og nyttårsaften. (Vi har også halv dag dagen før skjærtorsdag + en annen dag som jeg ikke husker, av en eller annen grunn.)
![]() |
#11 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Mannen har kontorjobb og jobber ikke julaften og nyttårsaften. De ansatte blir oppfordret til ikke komme på jobb disse dagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Øyboer
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Jeg er student, men mannen får fri enten den halve dagen på julaften, eller den halve dagen på nyttårsaften. I år har han jobbet seg opp 4 timer og tar fri begge dagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Jeg jobber i barnehage, og vi holder stengt julaften og nyttårsaften. Vi er åpne i romjula, men siden A: jeg ikke jobber mandager og tirsdager og B: det ikke er en unge i barnehagen i romjula, så har jeg fri.
![]() |
#14 |
intro
|
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Jeg har kontorjobb, og vi holder stengt både lille julaften, julaften og nyttårsaften - i tillegg til hele romjula. :heldig:
![]() |
![]() |
#16 |
Lett rørt
|
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Mannen er revisor, tror han har tatt ferie. Hjemme var han hvertfall hele dagen.
![]() |
#17 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Jeg har kontorjobb og fri på julaften og nyttårsaften. Det samme har LøveMannen. På min forrige jobb, som også var en kontor jobb, var julaften halv arbeidsdag. De fleste tok fri, men måtte da bruke en halv feriedag eller avspasere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Jeg har kontorjobb og må enten jobbe eller ta ut ferie både julaften og nyttårsaften.
![]() |
#19 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Jeg har kontorjobb og har fri både julaften og nyttårsaften, mannen jobber med it og måtte jobbe enten julaften eller nyttårsaften. Han har imidlertid greie kollegaer, så de som har familie fikk velge først.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Teller ned
![]() Sv: Har du vanlig "kontorjobb" og jobber du på julaften?Ja, vi har åpent på julaften til 12, pga akuttvakt, men jeg fikk fri. Jobber nyttårsaften til 12. I romjula har vi vanlig tid, dvs. 08.00-15.30. Jobber på poliklinikk og ettersom vi ligger under et av de store sykehusene, som selvfølgelig må holde oppe, har vi vanlig arbeidstid mellom jul og nyttår. Skal ikke gjøres noen forskjell vettu, er visst urettferdig for alle på sykehuset hvis poliklikkene rundt om i byen får kortere arbeidsdag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|