|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
trøtt
|
![]() Israel og GazaIkke at jeg tror det hjelper stort, men nå må jeg si at jeg føler sterkt for å totalt boikotte Israel/israelske varer igjen.
![]() |
#2 |
Tøff
|
![]() Sv: Israel og GazaJeg har ikke alltid vært like bevisst, men etter at jeg traff mannen min har det blitt andre boller gitt. Jeg boikotter konsekvent Israel og israelske varer. I begynnelsen fordi det ble slitsomt for gubben min å måtte gå og bytte det jeg hadde kjøpt, og så etterhvert fordi jeg har lest meg opp litt og dannet meg en mening.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Israel og GazaKan noen tipse meg om typiske Israelske varer?
![]() |
#4 |
Tøff
|
![]() Sv: Israel og Gaza
En del frukt og grønt er fra Israel. Det skal stå opprinnelsesland på varer altså =)
![]() |
#5 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Israel og GazaSympatien ligger hos sivilbefolkningen, fremfor alt. Deretter hos palestinerne. Så PK er jeg altså. ( |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Israel og GazaAh, det er så mange ganger jeg skulle ha prikket deg i det siste Hattifnatten men får ikke lov! Så da får jeg jatte med, er veldig enig i det meste du sier. Jeg tror eneste mulighet til en løsning er USA men jeg har, desverre, overhode ingen tro på at de vil gjøre noe med situasjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tøff
|
![]() Sv: Israel og GazaDet var et virkelig godt innlegg Hattifnatten! Nå må jeg hente gubben så han får lese det også, og så skal jeg legge meg og tenke så det knaker.
![]() |
#8 |
anglofil
Det kan kanskje ikke bli verre enn Bush men jeg har overhode ingen tro på at Obama vil endre USA's politikk i midtøsten, absolutt ikke. Demokratene er om mulig enda mer "styrt" av pro Israelske krefter en Republikanerne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Israel og GazaI slike saker hører jeg på de som har en nyansert og veloverveid tolkning, som Hattifnatten, for dette føler jeg meg overhodet ikke kvalifisert til å uttale meg om. Det er altfor komplisert, og det er så lett å la seg rive med av mediadekningen.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
anglofil
![]() Sv: Israel og GazaHan sier litt her men forholdsvis gammelt intervju da ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
|
![]() Sv: Israel og GazaNei, jeg boikotter ikke israelske varer. Jeg kommer heller ikke til å gjøre det. Jeg gjør meg tanker om konflikten i midt-østen, og tenker som så at det bildet media velger å servere oss angående denne konflikten er langt fra nøytralt, og at den informasjon som serveres oss er i beste fall ufullstendig og ganske propagandapreget, som den vil være i hvilken som helst form for konflikt/ krig. |
![]() |
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Israel og GazaJeg boikotter ikke israelske varer.
![]() |
#14 |
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat nå: appelsiner og grapefrukt!
![]() |
#15 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Israel og GazaJeg synes konflikten er for kompleks til at jeg klarer helt å få oversikt, og jeg har prøvd i mange år. Jeg forsøkte meg faktisk en gang på å lese Oslo-avtalen, uten at jeg ble veldig mye klokere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her tror jeg mye av kimen til konflikten ligger. Nå har vel forresten ikke jødene satt seg fore å utrydde islamistene, men islamistene har da vitterlig satt i gang en intifada som har til hensikt å rydde jødene av veien. Og dermed har vi rundt åtte millioner mennesker mot 300 millioner. Så nok en gang kan det fra jødisk side oppleves som om "verden" er mot dem. Det er bare at denne gang har de USA med seg, og de støtter Israel med et norsk statsbudsjett årlig (opp mot 30 milliarder kroner). |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
anglofil
Er det 300 millioner islamister i verden? Eller er du en av de som kaller muslimer for islamister? **oppriktig forvirret** |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Absolut ateist
|
Nja. Islamistene vil vel ikke innlemme noen i dar al islam som ikke er muslimer. Derimot betyr ikke det at alle islamister ønsker å rydde alle av veien som de anser som tilhørere til dar al harb.
![]() |
#19 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Israel og GazaSelvmordsbomberne til Palestinerne blir sett på som terrorister.
![]() |
|
|