|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Gift tillatt i vaksinerJeg er glad for at fagfolk tar opp igjen debatten rundt bruk av kvikksølv i vaksiner. Er det noen her som vet hvorfor det er nødvendig å bruke kvikksølv i vaksiner? Det må da finnes noe det kan erstattes med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tøff
|
![]() Sv: Gift tillatt i vaksinerJeg er høygravid med mitt første barn, og dette med vaksine er noe som opptar meg. Jeg synes det er mye motstridende og vanskelig informasjon der ute, og jeg har virkelig kvaler i forhold til hva som er best for barna mine.
![]() |
#3 |
anglofil
![]() Sv: Gift tillatt i vaksiner[quote=Pappalille;1386550]Jeg er høygravid med mitt første barn, og dette med vaksine er noe som opptar meg. Jeg synes det er mye motstridende og vanskelig informasjon der ute, og jeg har virkelig kvaler i forhold til hva som er best for barna mine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Gift tillatt i vaksinerSåvidt jeg vet, så er thimerosal byttet ut i flere vaksiner.
![]() |
#5 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Gift tillatt i vaksiner
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Gift tillatt i vaksinerOg om man googler dette, så ser man også at den norske influensavaksinen ikke er anbefalt nettopp på grunn av dette.
![]() |
#9 |
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gift tillatt i vaksinerI følge folkehelseinstituttet så inneholder ikke vaksinene i barnevaksinasjonsprogrammet kvikksølv lenger.
![]() |
#10 |
anglofil
![]() Sv: Gift tillatt i vaksinerSå hvem skal man tro på? (Artikkelen jeg linket til stod i Aftenposten i dag.)Er det Folkehelseinstituttet eller Kjell Døving- fysiolog, professor emeritus Institutt for molekylær biovitenskap (IMBV), Universitetet i Oslo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
anglofil
![]() Sv: Gift tillatt i vaksinerJeg tror Kjell Døving er mer opplyst en at han skriver det han skriver hvis så ikke er tilfelle. Da vil jo i så fall Folkehelseinstituttet lett kunne tilbakevise det han skriver i avisen i dag. Håper de gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
anglofil
![]() Sv: Gift tillatt i vaksinerDet er på ingen som helst måte noen forsikring for meg. En forsker har ikke samme interesser eller representerer samme "system" som de to nevnte instituttene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Palliasjonsnurse
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gift tillatt i vaksinerJeg har sendt mail til Folkehelseinstituttet, så får vi se hva de svarer.
![]() |
#17 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Gift tillatt i vaksinerhttp://www.fda.gov/CbER/vaccine/thimerosal.htm#tox |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gift tillatt i vaksiner
Slik jeg oppfatter det sier han at det finnes i vaksiner i Norge, ikke at det finnes i de vaksinene som brukes i standard vaksinasjonsprogrammet. Mens folkehelseinstituttet påpeker at det ikke brukes i vaksninasjonsprogrammet. Da kan vel begge ha rett? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Gift tillatt i vaksinerHan skriver ikke at det er tillatt i barnevaksiner her i Norge, han skriver at det er tillatt i vaksiner, det kan vel f.eks gjelde den omtalte influensavaksinen.
![]() |
#20 |
anglofil
![]() Sv: Gift tillatt i vaksinerOk ... jeg bare mener å huske at han snakket om barn spesifikt men har ikke tid til å lese opp igjen, må rekke flyet til London |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|