Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Badekar - akryl eller emalje?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-09, 21:43   #1
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.940
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Badekar - akryl eller emalje?

Vi har sett oss ut et rålekkert badekar i akryl. Men det er ikke mange som har akrylbadekar - er det noen ulemper med det (sammenlignet med vanlig emaljebadekar)? Evt. noen fordeler?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 21:45   #2
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Badekar - akryl eller emalje?

Jeg ser for meg at akryl blir lettere oppripet?

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 21:55   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Badekar - akryl eller emalje?

Jeg ble litt nysgjerrig så jeg har snoket litt:

http://www.homeimprovementcorner.com...c_bathtubs.php

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 22:36   #4
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.239
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Badekar - akryl eller emalje?

Vi har i akryl oppe og emalje nede.

Ulempen med akryl er at leker kan sette farge og det er lettere å få hakk/riper. Vårt kar er nesten 3 år og har fått 2-3 striper med farge etter leker til guttene. Fordelene er at det er deilig varmt å ligge i, en slipper å legge seg mot kald badekarkant og i tillegg holder vannet seg varmt lengre.

Emaljekaret ned er fra 1960 og har ingen riper. Vi bruker det aldri fordi det er så kaldt og vannet blir fort for kaldt.

Nestegang jeg skal ha kar blir det akryl igjen, er veldig fornøyd med komforten.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 22:40   #5
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Badekar - akryl eller emalje?

Vi har akryl. Jeg var litt forvirret i kjøpsøyeblikket og tenkte ikke på emalje i det hele tatt. Ble derfor skeptisk da vi fikk det hjem og jeg kjente hvor lett det var. Men all skepsis er gjort til skamme, vi er så langt veldig fornøyd. Ingen riper hos oss, og vannet holder seg godt og varmt.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 22:47   #6
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Badekar - akryl eller emalje?

Vi skal ha akryl i alle fall.
Det er jo mye lettere da. Og ikke så hardt å slå seg mot om man skulle falle, selv om det som regel ikke skjer så ofte.

Ellers går det vel mest på komforten ja.

De jeg har snakket med på butikken sier de selger bare akryl nå....

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no