Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilken dag er best å ukehandle på?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvilken ukedag passer best for ukehandling
mandag 9 10,23%
tirsdag 7 7,95%
onsdag 1 1,14%
torsdag 28 31,82%
fredag 16 18,18%
lørdag 4 4,55%
Aner ikke, men vil gjerne se 17 19,32%
Ukehandle? Hæ? 6 6,82%
Deltakere: 88. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-09, 21:45   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Hvilken dag er best å ukehandle på?

Spesifiser gjerne.
Jeg trenger å finne en god handledag, der vi kan handle inn mat for en uke eller 4-5 dager fremover.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:48   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken dag er best å ukehandle på?

Jeg syns egentlig mandager.
Hvis man planlegger ukesvise middager og slikt er det liksom så fin start å fikse alt man trenger på mandager.

Jeg liker nye starter. (mandag, nyttår, ny morgen, osv)

Gammel 05-01-09, 21:48   #3
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Ukehandle? Hæ? Vi som har vært på butikken to ganger allerede denne uken, og det er mandag..... Foelger noeye med.

Gammel 05-01-09, 21:49   #4
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns torsdag. Da fylller vi opp til helga,og fyller opp med brød,frukt og melk på mandag.Men jeg skriver handleliste mandag,og skriver opp alt jeg kommer på til torsdag. trenger noen dager for og komme på alt.

Gammel 05-01-09, 21:49   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søndager i Sverige er visst ganske bra.

Nei, vi veksler litt. Vi synes det er fint å ta det som en familiehappening (da må det bli tidlig på lørdag eller etter polets stengetid på lørdag - da er det mindre folk). Ellers ofrer en av oss seg til formålet etter leggetid på fredag. Stort sett.

Gammel 05-01-09, 21:50   #6
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Så bra Jinx. Egentlig passer mandag best til mitt hode. Men det klaffer ikke med familiens agenda den dagen. Men torsdag er ikke så dumt. Rett og slett tenke forbi helgen.

Gammel 05-01-09, 21:51   #7
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

I helgene hater jeg å handle. Men må kanskje krype til korset etterhvert.

Gammel 05-01-09, 21:51   #8
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Søndager i Sverige er visst ganske bra.

Nei, vi veksler litt. Vi synes det er fint å ta det som en familiehappening (da må det bli tidlig på lørdag eller etter polets stengetid på lørdag - da er det mindre folk). Ellers ofrer en av oss seg til formålet etter leggetid på fredag. Stort sett.

Ja hender seg jeg handler da. Da er det stille i butikkene ihvertfall.

Gammel 05-01-09, 21:51   #9
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker best å ukehandle på torsdag. Grunnene til det er flere:
- Mye godt i skapene til helgen
- Helgesnopet blir spist i helgen og ikke på tirsdag slik at vi må kjøpe nytt til helgen :lite selvkontroll:
- Slippe å bruke helgene til eventuell glemt småhandling
- Vi spiser mest ferskmat i helgene

Tja, det skulle vel være hovedgrunnene.

Gammel 05-01-09, 21:51   #10
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Vi ukehandler på mandager, men det har et par ulemper:
- Det er ofte tomt for en del av varene vi skal ha. (liten lokal Prix-butikk)
- Godteriet har vansker med å holde seg i skapet til lørdag.

Tirsdag er mannens egentidkveld og torsdag er min, så onsdag er et alternativ. Vil ikke "ødelegge" helgene med handling.

Gammel 05-01-09, 21:52   #11
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fredag formiddag. Da har butikken fylt opp hyllene sine til helgen og det er fremdeles ikke helgestressede folk ute og handler.

Gammel 05-01-09, 21:52   #12
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Torsdag formiddag eller kveld. Fullt kjøleskap til helgen og alt planlagt for neste uke.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:53   #13
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Nå er vi inne i en skikkelig dårlig trend med handling flere ganger i uka, men nå blir det skjerpings igjen.
Jeg har handlet på fredager og kom fram til at det passet oss best.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:53   #14
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Sitron: Jeg elsker også slik shopping. Men nå er jeg ferdig med permisjonen. Tilbake i jobb og derfor må jeg tenke nytt.

Gammel 05-01-09, 21:53   #15
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Mandag utgår. Da er butikkene så utplukket at det bare er dårlige datoer igjen osv. Ikke så rart at det er stille i butikkene. Mange butikker får hoveddelen av varene sine på tirsdager, så jeg liker å gjøre storhandel på onsdager eller torsdager. Men nå for tiden blir det klattehandling. Dyrt og ineffektivt...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 21:53   #16
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi gjør det på lørdager, eller på mandags ettermiddag hvis vi ikke rakk det på lørdagen før.

Gammel 05-01-09, 21:54   #17
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Hvertfall ikkje mandag her. Butikken fyller opp med varer tirsdag.
Me handler på torsdag. Da er kjøleskapet fylt opp til helga med nytt ferskt pålegg og diverse. Blir jo ikkje det utvalget på slutten mot ny vekeshandling, kjedelig om det blir i helga.

Gammel 05-01-09, 21:54   #18
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Standard

Så herlig at dere spesifiserer. Dere får meg til å tenke på argumenter jeg fort glemmer.

Gammel 05-01-09, 21:54   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg ikke liker meg når det er så mye folk, så synes jeg tirsdager er en grei dag. Lørdager er det alltid jævlig fullt, og på mandager er det også endel folk ute og handler siden det har vært stengt dagen før. På tirsdager (og sikkert onsdager og torsdager også, men) så er det som regel stille og rolig.

Torsdager er kanskje enda bedre, for det er nærmere helgen.

Gammel 05-01-09, 21:56   #20
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ukehandler på onsdager, men det er fordi jeg stort sett har fri den dagen og kan handle i fred og ro uten køer.
Vi lager middagsliste for uka søndag kveld, da bruker vi opp det som er i fryser og skap til middagene mandag og tirsdag.
Jeg handler skikkelig, type 6 brød, 5 liter melk, 30 egg osv.men har stort reservekjøleskap i kjelleren.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.