|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!Fikk denne mailen fra PayPal i dag:
Noen som har opplevd dette? Jeg kan ikke se at kontoen har blitt brukt på en mnd siden jeg selv brukte den, men jeg tar ingen sjanser så jeg har sperret VISA kortet som har koplet opp mot kontoen og har bestilt nytt kort. Må si jeg ble veldig skeptisk til PayPal.
Sist redigert av MissS : 05-01-09 kl 23:48. Årsak: La til mer info i quote'en |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Trøtt
|
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!Håper du ikke har klikket på noen linker som fulgte med i denne mailen? Det kan se ut som en phishing-mail, rett og slett en scam der noen prover å få ut informasjon om deg og din konto.
|
|
|
#5 |
|
--
|
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!Kjenner ikke til denne siden, men her står det noe fornuftig ihvertfall: http://www.sophos.com/security/analy...jclaggerh.html |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bare sær
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!Det er antagelig en phishing-mail. Ekte Paypal-mailer bruker alltid navnet ditt, og ikke "Dear Paypal member" eller noe sånt - hva står det i din?
|
|
|
#7 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!Jeg fikk en tilsvarende mail i høst.
|
|
|
#8 |
|
Trøtt
|
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!Dersom du får en legit mail fra PayPal skal den alltid inneholde ditt navn og din mailadresse eller PayPal brukeriD. Dette er en av sikkerhetsfeatures for PayPal, de skal vite hvem du er i utgangspunktet, og ikke måtte sporre deg hvem du er.
|
|
|
#10 |
|
Like blid!
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!Ok, jeg er datagrønn og skjønte ikke noe av den linken, Marikken.
|
|
|
|
#11 |
|
Multitasker
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!Sambo fikk også en slik mail i høst og det var bare bullshit!
|
|
|
#12 |
|
Absolut ateist
|
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!Jeg har fått ekte mail fra Paypal etter at jeg fikk kontoen forsøkt brukt etter å ha bestilt varer fra en copysite.
|
|
|
#13 |
|
Like blid!
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!Mailen inneholdt navnet mitt.
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!Jeg fikk også en sånn mail tidligere i høst, og trykket heller ikke på noen linker i frykt for at det var et svindel-forsøk.
|
|
|
#16 |
|
Absolut ateist
|
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!
Og du er sikker på at ingen utenlandsbetalinger har blitt foretatt de siste månedene, gjerne bittesmå beløp?
|
|
|
#18 |
|
Like blid!
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!Nå har jeg lagt til hele mailen.
|
|
|
|
#19 |
|
Like blid!
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!
Ingenting jeg kan se fra historyen på PayPal kontoen min, og ingenting hun i VISA kunne se, men det må jeg sjekke nærmere.
|
|
|
|
#20 |
|
Absolut ateist
|
Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!Jeg hadde to temmelig ubetydelige beløp via kortet mitt. Fikk de refundert da, etter å ha kontaktet helpdesken til de ansvarlige transaksjonsbyråene, eller hva de nå heter.
|
![]() |
|
|