Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-09, 23:30   #1
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Tommel ned

En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!

Fikk denne mailen fra PayPal i dag:

Sitat:

Dear **** ****,

As part of our security measures, we regularly screen activity in the
PayPal system. During a recent screening, we noticed an issue regarding
your account.

We have reason to believe that your account was accessed by a third party.
We have limited access to sensitive PayPal account features in case your
account has been accessed by an unauthorized third party. We understand
that having limited access can be an inconvenience, but protecting your
account is our primary concern.

Case ID Number: ***-***-**

For your protection, we have limited access to your account until
additional security measures can be completed. We apologize for any
inconvenience this may cause.

To review your account and some or all of the information that PayPal used
to make its decision to limit your account access, please visit the
Resolution Center. If, after reviewing your account information, you seek
further clarification regarding your account access, please contact PayPal
by visiting the Help Center and clicking "Contact Us".

We thank you for your prompt attention to this matter. Please understand
that this is a security measure intended to help protect you and your
account. We apologize for any inconvenience.

Sincerely,
PayPal Account Review Department

Please do not reply to this email. This mailbox is not monitored and you
will not receive a response. For assistance, log in to your PayPal account
and click the Help link in the top right corner of any PayPal page.

----------------------------------------------------------------
Copyright © 1999-2008 PayPal. All rights reserved.

Consumer advisory- PayPal Pte. Ltd., the holder of PayPal's stored value
facility, does not require the approval of the Monetary Authority of
Singapore.
Users are advised to read the terms and conditions carefully.

Noen som har opplevd dette? Jeg kan ikke se at kontoen har blitt brukt på en mnd siden jeg selv brukte den, men jeg tar ingen sjanser så jeg har sperret VISA kortet som har koplet opp mot kontoen og har bestilt nytt kort. Må si jeg ble veldig skeptisk til PayPal. Jeg trodde det var safe å bruke, men det er jo veldig positivt at de passer på.

Sist redigert av MissS : 05-01-09 kl 23:48. Årsak: La til mer info i quote'en
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 23:32   #2
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En tredjeperson har prøvd å få tilgang til PayPal kontoen min!

Håper du ikke har klikket på noen linker som fulgte med i denne mailen? Det kan se ut som en phishing-mail, rett og slett en scam der noen prover å få ut informasjon om deg og din konto.

Hvem var avsender av mailen?

Gammel 05-01-09, 23:33   #3
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Er du sikker på at det er PayPal som har sendt ut mailen ?

Gammel 05-01-09, 23:34   #4
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Det der høres ikke ut som om noe PayPal har sendt ut.

:ut for å google litt:

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 23:35   #5
Isa
--

Isa sin avatar

Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Kjenner ikke til denne siden, men her står det noe fornuftig ihvertfall: http://www.sophos.com/security/analy...jclaggerh.html

Gammel 05-01-09, 23:35   #6
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er antagelig en phishing-mail. Ekte Paypal-mailer bruker alltid navnet ditt, og ikke "Dear Paypal member" eller noe sånt - hva står det i din?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 23:36   #7
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk en tilsvarende mail i høst.
Den PayPal kontoen jeg hadde var det han som var mannen min som hadde opprettet og var den som hadde tilgang til.
Så for min del var mailen en fin påminnelse om at den kontoen skulle slettes, noe min eks måtte gjøre mens jeg så på.

Gammel 05-01-09, 23:36   #8
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Dersom du får en legit mail fra PayPal skal den alltid inneholde ditt navn og din mailadresse eller PayPal brukeriD. Dette er en av sikkerhetsfeatures for PayPal, de skal vite hvem du er i utgangspunktet, og ikke måtte sporre deg hvem du er.

Gammel 05-01-09, 23:38   #9
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Dette ligner veeeeldig på en phisting-mail jeg fikk i sommer/tidlig høst.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 23:40   #10
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Ok, jeg er datagrønn og skjønte ikke noe av den linken, Marikken.

Jeg har ikke fulgt noen link via mailen fra PayPal. Jeg har logget meg på PayPal siden jeg på bookmarken jeg har lagret fra før, og logget meg på kontoen min der. Da jeg logget meg inn kan jeg ikke bruke kontoen min før jeg har mailet de noe som bekrefter adressen min knyttet til kontoen. Dette MÅ være et brev jeg har fått på snail mail (utility bill). I tillegg måtte jeg bytte passord og hemmelig spørsmål. Kontoen min kan altså ikke brukes til kjøp før jeg har mailet over noe som bekrefter adressen min.

Som sagt ringte jeg VISA asap nå i kveld og kortet er ikke brukt på noe jeg selv ikke har brukt det på.

Tror dere dette er svindel altså?

Gammel 05-01-09, 23:41   #11
ILY
Multitasker

ILY sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sambo fikk også en slik mail i høst og det var bare bullshit!

Gammel 05-01-09, 23:42   #12
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått ekte mail fra Paypal etter at jeg fikk kontoen forsøkt brukt etter å ha bestilt varer fra en copysite.

Det var ikke noen som helst tvil om at paypalmailen jeg da fikk var ekte.

Gammel 05-01-09, 23:42   #13
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Mailen inneholdt navnet mitt. Var bare jeg som ikke ville legge det ut her. Den inneholdt også et ID nr. for saken min som jeg kan kontakte kundeservice på. Det ble påpeket at jeg ikke måtte svare på mailen som kom, men kontakte de via innlogging på kontoen min.

Gammel 05-01-09, 23:44   #14
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

*ny info var dukka opp*

Gammel 05-01-09, 23:45   #15
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Hvor: Trondheim
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg fikk også en sånn mail tidligere i høst, og trykket heller ikke på noen linker i frykt for at det var et svindel-forsøk.
Men da jeg logget inn på Paypal så fikk jeg opp den samme beskjeden som deg, at kontoen var sperret inntil jeg fikk ordnet noen papirer til dem.
Jeg har aldri orket å gjøre noe med det, så nå bruker jeg bare Paypal-kontoen til mannen min.

Gammel 05-01-09, 23:46   #16
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MissS, her.

Mailen inneholdt navnet mitt. Var bare jeg som ikke ville legge det ut her. Den inneholdt også et ID nr. for saken min som jeg kan kontakte kundeservice på. Det ble påpeket at jeg ikke måtte svare på mailen som kom, men kontakte de via innlogging på kontoen min.

Og du er sikker på at ingen utenlandsbetalinger har blitt foretatt de siste månedene, gjerne bittesmå beløp?

Gammel 05-01-09, 23:46   #17
Isa
--

Isa sin avatar

Standard

Sjekk under der det står "More infomation". Stemmer ikke det ganske bra med mailen?

Kan selvfølgelig være at jeg tar feil, det hørtes bare litt rart ut.

Gammel 05-01-09, 23:49   #18
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Nå har jeg lagt til hele mailen.

Gammel 05-01-09, 23:50   #19
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og du er sikker på at ingen utenlandsbetalinger har blitt foretatt de siste månedene, gjerne bittesmå beløp?

Ingenting jeg kan se fra historyen på PayPal kontoen min, og ingenting hun i VISA kunne se, men det må jeg sjekke nærmere.

Gammel 05-01-09, 23:53   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg hadde to temmelig ubetydelige beløp via kortet mitt. Fikk de refundert da, etter å ha kontaktet helpdesken til de ansvarlige transaksjonsbyråene, eller hva de nå heter.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.