Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til dere som jobber: når står dere opp?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Når må du stå opp?
Før 05:30 2 0,88%
05:30 9 3,98%
05:45 13 5,75%
06:00 33 14,60%
06:15 41 18,14%
06:30 43 19,03%
06:45 33 14,60%
07:00 28 12,39%
07:15 14 6,19%
07:30 7 3,10%
07:45 1 0,44%
08:00 0 0%
Etter 08:00 2 0,88%
Deltakere: 226. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 08:30   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til dere som jobber: når står dere opp?

Poll kommer.

Jeg har nemlig akkurat begynt å jobbe fulle dager igjen etter å ha hatt en time ammfri i nesten et halvt år. Jeg synes jeg må helt grusomt tidlig opp om morgenen, men mistenker at jeg egentlig ikke har det noe verre enn dere andre. Har jeg rett, eller?

Gammel 06-01-09, 08:32   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til dere som jobber: når står dere opp?

Selv står jeg opp 06:00, og synes det er helt grusomt.

Jeg må bli veldig streng med meg selv for å komme meg i seng til rett tid.

Gammel 06-01-09, 08:34   #3
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Vekkeklokka ringer ti over fem. Og så ringer den igjen kvart over fem og noen ganger ti på halv seks også før jeg kommer meg ut av dyna.

"I seng til rett tid" vet jeg ikke hva er.

Gammel 06-01-09, 08:34   #4
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

6 eller kvart over. Jeg er i seng mellom 10 og 11 hvis jeg skal være uthvilt. Jeg er aldri uthvilt. :trøtt:

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:35   #5
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teoretisk står jeg opp 06.00, i praksis ligger gjennomsnittet rundt 06.15. Jeg må ha en temmelig lang dusj for å gjenopplives.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:36   #6
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har fleksitid, og når jeg leverer står jeg opp 7.15. Da er jeg på jobb ca 8.30 - 9 (litt avhengig av samarbeidsvilligheten til de små). Leverer jeg ikke står jeg opp 6.30, og er på jobb litt over 7. Spiser da frokost på jobb.

Gammel 06-01-09, 08:37   #7
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har pleid å stå opp 05.45, for å rekke å komme meg avgårde til 6.30. (På eget initiativ. Jeg har aldri måttet dra så tidlig, men jeg er mest effektiv om morgenen, og går heller tidligere hjem.) Da har jeg ikke ansvar for barn, mannen min håndterer den biten.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:38   #8
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå synes jeg at jeg står opp i normal tid, våkner som regel litt over 6, må være ute av senga innen 6.30.

I fjor sto jeg opp 5.15, det var tidlig ja..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:40   #9
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg står opp 6.45, lager skolemat til ungene og matpakke til meg selv, og er på jobb 07.30.

Gammel 06-01-09, 08:43   #10
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Er oppe 6:45. (eller nærmere 7, ekstrem-B-menneske med snooze-button)
Om jeg skal levere er jeg på jobb kl 9. Om jeg ikke leverer er jeg på jobb kvart på 8.

Gammel 06-01-09, 08:43   #11
Skvetten
Passiv

Standard

Står opp 06.15 dersom jeg skal tidlig på jobb, skal jeg sent blir gjerne klokken mange før jeg står opp.

Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:46   #12
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg står alltid litt for sent opp. Rundt 06:45 vanligvis, og så har jeg det alltid litt for travelt til å få gjort alt jeg skal før vi skal avgårde.

Gammel 06-01-09, 08:49   #13
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg står opp en gang mellom 6 og 6.30. Hvis jeg leverer Vesla må vi ut av huset litt før 7.30, hvis mannen leverer må jeg dra ca. 6.50.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:52   #14
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen står opp 0545. Jeg står opp 0600. Helt uten lidelse. Jeg synes ikke det er tidlig før man må stå opp før 0530. Jeg drar hjemmefra 0700, så jeg har god tid.

Gammel 06-01-09, 08:53   #15
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har klokka på 06.01, snoozer til 06.16. Er på jobb 0730 om mannen er hjemme fra sjøen, og sånn i 8- halv ni tiden når han er på sjøen og jeg må ordne alt selv. Jeg jobber redusert når han er på sjøen, og fulldag når han er hjemme.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:55   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er jo i permisjon enda, men før jeg gikk ut i permisjon så sto jeg opp 1 times tid før jeg skulle på jobb. Dvs det kom jo selvsagt an på når storebror våknet. Siden jeg begynner til forskjellige tider så varierer det jo selvsagt når jeg står opp, alt fra 6.15 til 8.15. Sånn vil det nok være når jeg begynner å jobbe igjen også, men om lillebror fortsetter å våkne tidlig så blir det jo tidlig opp hver morgen.

Gammel 06-01-09, 08:57   #17
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri vekkerklokken på tidligere enn 0700 her i huset. Klokkeslett som begynner på 05 og sånt assosierer jeg kun med flyreiser/Gardemoen/taxi lissom.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:58   #18
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg står opp 05:15 eller 05:30 de dagene jeg skal på skolen eller dagvakt i praksis. Reiser da hjemmefra ved 06:45-tiden. Når jeg skal på skolen tar jeg toget 07:30, begynner på jobb på samme tidspunkt når jeg er i praksis. Leverer som regel ungene i bhg først.

Jeg er heller ikke flink til å legge meg i tide, så da syns jeg det er greit å stå opp såpass tidlig for å unngå stress om morgenen.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 08:59   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må opp kl 6. Da skal det sies at vi har forholdsvis god tid (må ut døren mellom 7 og 7:15 litt avhengig av om jeg har Poden eller ikke), men noe annet funker ikke for min minifamilie. Både Poden og jeg blir supergrinete hvis vi må gjøre ting kjapt på morgenen.

Gammel 06-01-09, 09:00   #20
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Da jeg jobbet (før permisjonen, dvs i praksis før sommeren), gikk barna i barnehage et stykke fra hjemmet, så vi sto opp 615 ideelt sett. Hvert kvarter utgjorde en stor forskjell ang rushtrafikken. Stemte 630.

Nå er jeg i permisjon og ungene har begynt på skole et steinkast unna huset, så nå står vi opp 730. Det er luksus!

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.