Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fondvegg ...?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-06, 21:27   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Spørsmål

Fondvegg ...?

Veggene i stuen er i fargen creme. Lurer på om det hadde vært fint å male hovedveggen i f eks caffe latte? Vi har caffe latte nede i hallen og begge fargene "møtes" i trappeoppgangen...
På hovedveggen har jeg bl.a. en lav skjenk i hvitt (ikea), og med å male denne veggen om, så håper/tror jeg at skjenken kommer litt bedre til sin rett. Det blir da ikke hvitt på nesten hvitt....
Er det noen av dere som har fondeveggen i en annen farge enn stuen forøvrig? Ev hvilke fargekombinasjoner har dere?
Gjerne bilder hvis noen har lyst.....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 22:03   #2
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fondevegg...?

Fondvegg er moro!

Jeg har en vegg i min stue som jeg maler etter humøret...eh...nesten

Stuen ellers er i latte, og nå for tiden er fondveggen i kaffe. Den har hatt fargen rød, lime og plomme også....

Det finnes en tråd om denne veggen inne på NM. Skal se om jeg finner den...

Bare ta sjansen! Det blir sikkert bra!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 22:44   #3
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fondevegg...?

Jeg har fondvegg både på soverommet (brun) og en i stua (lilla).
Veldoig fint syntes jeg.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 22:48   #4
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fondevegg...?

........................


Sist redigert av Pastill : 03-12-06 kl 12:54.
Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 22:54   #5
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fondevegg...?

Pastill - det var utrolig fine rom!

Hvordan ser det ut der fargene møtes da? Fint?

Jeg synes det er fint når fondveggen har en markert sterkere farge - ikke nesten samme som resten av veggene.

Jeg har fondvegger på barnas soverom. Blå på hans og lilla på hennes.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 22:56   #6
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fondevegg...?

Fondvegg med tapet er også lekkert! Det ønsker jeg meg i stua, og da i litt barokk stil i lyse farger.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 22:57   #7
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fondevegg...?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Pastill - det var utrolig fine rom!

Hvordan ser det ut der fargene møtes da? Fint?

Jeg synes det er fint når fondveggen har en markert sterkere farge - ikke nesten samme som resten av veggene.

Jeg har fondvegger på barnas soverom. Blå på hans og lilla på hennes.

Styre fælt med å få hjørnene pene... de er så og si bra..hehe.
Jeg syntes det går ann å "dra på" litt når det bare en EN vegg. Tar en dag å gjøre den om bare...
Stua mi ser litt anderledes ut nå, men har ikke noe nyere bilder..

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 23:04   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fondevegg...?

Jeg ville valgt en litt sterkere farge enn kaffe latte mot creme iallefall.. om du først skal ha en slik vegg

"café o le" er også en type farge med brunt i som kan brukes i den kategorien du er i nå.

Vi har ei bokhylle som er grønn vi da (innebygd) - mot en lys vegg.
Har også en grønn vegg på badet (lyse fliser)

Her er der vi skal ha bokhylle.. vises ikke så godt da men

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 23:07   #9
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fondevegg...?

Brunfargen på veggen på soverommet mitt heter "substans". Jeg ville valgt en enda mørkere skulle jeg malt den nå......

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 23:08   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fondevegg...?

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Brunfargen på veggen på soverommet mitt heter "substans". Jeg ville valgt en enda mørkere skulle jeg malt den nå......

Var et lekkert soverom!

*inspirert*

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 23:09   #11
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fondevegg...?

Flotte farger, Pastill!
Lurer på om kaffe latte blir for lyst i forhold til hverandre i min stue? Er det lurere med litt større kontrast? Hvilken farge kunne jeg ev. valgt hvis jeg skal gå litt "dypere"?
Jeg er dårlig på fargevalg og sammensettning, så tips tas gjerne imot
Forøvrig i stuen så er sofaen gråsort (stoff), litt kraftig og stilren modell... Offhwhite gardiner med stuktur... Resten er temelig nøytralt for tiden (har vært i en litt minemalistisk, "hvit" stil lenge....Er moden for litt forandring, vil ha det litt mere kozy....men fremdeles "enkelt"....
(har også planlagt nye gardiner og sofaputer...tar også gjerne imot tips i denne sjangeren.....

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 23:12   #12
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fondevegg...?

Ladybug - jeg tror jeg ville hatt noe med større kontrast.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 23:12   #13
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fondevegg...?

Innebygd bokhylle er flott, Guniss
Får jeg større stue en gang i fremtiden, så står det øverst på ønskelisten....
Nå har jeg alle bøkene mine på kontoret....og all plass er okkupert Det får vel bare bli bibliotekbøker på meg fremover

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 23:14   #14
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fondevegg...?

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Ladybug - jeg tror jeg ville hatt noe med større kontrast.

Ja, det blir nok penest det.... Har fått et par fargeforslag jeg skal sjekke ut, men flere forslag tas imot med takk

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 23:18   #15
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fondevegg...?

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Flotte farger, Pastill!
Lurer på om kaffe latte blir for lyst i forhold til hverandre i min stue? Er det lurere med litt større kontrast? Hvilken farge kunne jeg ev. valgt hvis jeg skal gå litt "dypere"?
Jeg er dårlig på fargevalg og sammensettning, så tips tas gjerne imot
Forøvrig i stuen så er sofaen gråsort (stoff), litt kraftig og stilren modell... Offhwhite gardiner med stuktur... Resten er temelig nøytralt for tiden (har vært i en litt minemalistisk, "hvit" stil lenge....Er moden for litt forandring, vil ha det litt mere kozy....men fremdeles "enkelt"....
(har også planlagt nye gardiner og sofaputer...tar også gjerne imot tips i denne sjangeren.....

Tror heller jeg ville valgt en sterkere farge ja. HVIS du blir misfornøyd så kan du jo bare male over...
Jeg er i en "lillaperiode" nå og syntes det er gøy (med litt orange innimellom).
Syntes også det kan være kuult hvis du maler veggen skikkelig sjokoladebrun og feks har hvite gardiner fortsatt, men kjøper en del stæsj i feks orange, turkis eller lilla. Da blir rommet lett å gjøre om. Brun er jo en ganske rolig og nøytral farge....

Alternativ to er å matche sofan.... finn en gråfarge i noen nyanser lysere enn sofan... Og pynt med en annen farger på feks gardiner og puter?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-06, 23:25   #16
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fondevegg...?

Med det samme tenkte jeg også at det fineste er god kontrast på hovedfargen og fondveggen. Men så kom jeg over dette, og det ser jo veldig delikat ut...


Det er eggehvit og en lys nougatfarge.

Ellers er jo denne kombinasjonen lekker om du er litt vågal:

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 00:17   #17
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fondvegg ...?

Jeg syns at fondvegger ofte er finest hvis man bruker en sterkere eller mørkere farge på fondveggen. Du har ikke en farge som går igjen i stuen som kan hentes opp på veggen, da? Ellers har jeg sett flere fondvegger som har vært flotte. En stue med hvite vegger og en burgunder fondvegg, én som hadde sjokoladebrun fondvegg og (den sprekeste) med en limegrønn fondvegg.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-06, 01:48   #18
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fondvegg ...?

Takker for mange fine forslag
Det blir nok en fondevegg i en brun/beige variant! Tar meg en tur på Corona i morgen!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no