Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stadig fukt på innsiden av vinduene

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-09, 21:05   #1
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Stadig fukt på innsiden av vinduene

Vi har et stadig problem i huset vi kjøpte for 2 år siden: fukt på innsiden av vinduene. Og jeg stresser som en gal med å tørke vekk og vaske med klorin, siden jeg prøver å holde soppen vekk. Eller i sjakk kan man vel si, for de som bodde her før oss har nok ikke brydd seg så mye om det, så soppen har fått et lite tak i noen av vinduskarmene.

Verst er det i 2. etg, spesielt på vårt soverom. Der er det selvfølgelig veldig kaldt nå, og dersom soveromsdøren står åpen i mer enn 3 sek, slik at varmen kommer inn, så dugger det med en gang. Vinduene er åpne om natten, så det er ikke fukt der hver morgen, men av og til er det det til tross for lufting.
I jula kokte jeg en stor gryte med pinnekjøtt og hadde huset fullt av folk en kveld, da dugget det på absolutt alle vinduer i hele huset i flere dager. Helt til jeg sprengfyrte med ved for å tørke ut lufta.

Henger jeg opp en maskin med tøy inne, så blir det fukt på rutene i 2. etg, hver enda gang.

Det er sånne "luftelister" over hvert vindu i huset, og disse står åpne. Ellers er det ingen lufteluker.

Hva er løsningen på dette fukt problemet? Sette inn lufteluker på veggene? Bytte til mer isolerende vindusruter?
Jeg blir sliten av å stresse med denne soppen, altså... Sukkk..

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.