Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har alle barn skøyter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-09, 12:18   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har alle barn skøyter?

Yngstemann går i første klasse, og de har utedag annenhver onsdag. På tirsdag fikk vi med lapp hjem hvor det sto at de skulle stå på skøyter dagen etter, så husk skøyter og hjelm.

Jeg ble litt paff. Sønnen min har ikke skøyter, så jeg måtte ringe læreren og høre hva i all verden vi skulle gjøre på så kort varsel. Heldigvis hadde skolen skøyter til utlån. Men er virkelig skøyter noe alle har?

Jeg har hatt kjempedårlig samvittighet fordi vi nesten ikke har tatt med ungen ut på ski. Nå begynner jeg å tenke at jeg sikkert må kjøpe skøyter til han også, siden det virket som om skolen antok at dette var noe alle barna drev med.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:20   #2
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Sv: Har alle barn skøyter?

Alle min barn har stått på skøyter siden de var 2 år, så ja alle her i familien her har skøyter.
(Mamman og pappan også.)

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:22   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nope.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:22   #4
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Mine hadde skøyter der vi bodde før, men da var de små.
Etter dette har kun mellomste arvet danseskøyter av en tremening,
men de er ikke blitt brukt.
Så nei, alle har nok ikke skøyter.

Hadde vi hatt skøytebane i nærheten, hadde det nok blitt mer aktuelt.

Gammel 08-01-09, 12:23   #5
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Storesøster fikk skøyter i julegave, da det er noe "alle" har her også. Men her står det skøyter/rumpeakebrett på lapen om utedager.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:23   #6
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sidan det ikkje er noko plass å gå på skøyter her, så tviler eg på at ungane kjem til å få det.

Gammel 08-01-09, 12:23   #7
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det virker mye vanligere enn før å ha skøyter. Da jeg var liten, hadde jeg av og til arveskøyter, sånn innimellom når noen tilfeldigvis kom med noen jeg kunne få. Nå virker det som om veldig mange har skøyter. S har ikke skøyter, og jeg har ikke selv heller, men det kan vel virke som vi havner på skøytebølgen neste år hvis de snøfattige vintrene fortsetter.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:23   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, så absolutt ikke, og jeg synes det er helt tullete å automatisk gå ut fra at alle har det på den måten. Vi går på skøyter hva, 1 gang i skuddåret? Mannen har skøytefobi og det er jo aldri kaldt nok til at det er skøyteis noen steder her. Vi har bare Siddishallen (og Jærhagen), men har liksom aldri kommet så langt. Uansett så går vi så sjelden på skøyter at vi LEIER når vi er der, jeg ser ikke poenget med å kjøpe noe som blir brukt så sjelden, så lenge det faktisk er gode leiemuligheter.

Gammel 08-01-09, 12:23   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, alle barn har ikke skøyter og skolen burde opplyst om det finnes låneskøyter.
I noen områder har de fleste barn skøyter og andre områder er det flere som ikke har. :har jobbet på forskjellige plasser i Trondheim:

Her i distriktet har vi allidrett og der er skøyter og ski en del av opplegget så vi har begge deler.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:24   #10
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig har alle barn skøyter, Divine. Alle barn har skøyter, akebrett, rettkjelke, bortoverski, alpinski, hjelm, alpinbriller, Bjørn Dahli-dress, alpindress, sykkel og sparkesykkel. Alt må sendes med på skolen ved behov sammen med sitteunderlag, pølsetermos, pølser til grilling (som alle har i fryseren til enhver tid) og varm kakao på termos nr. 2.

Dusteskole.

Vi kjøpte brukte skøyter til lillesøster på Fretex. (Mellomsøster har arvet etter storebror, storbror har ikke skøyter. Vi bor i regnbyen, så gudene vet hva vi skal med disse skøytene. )

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:24   #11
leliane
madmanized

leliane sin avatar

leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Våre førsteklassinger fikk skøyter i år for første gang, så det er ikke noe de har drevet med i mange år. Vi voksne går også, og i jula har det vært utrolig bra forhold. Det har det ikke vært tidligere år, så da har de nøyet seg med å skli på skoene hvis vi har vært på skøytetur en sjelden gang. De syntes imidlertid det var veldig moro, så vi kommer nok til å fortsette å kjøpe skøyter til dem.

Om man kan forvente at barn har skøyter? Tja, det er vel det samme som med ski, tenker jeg. Man kan ikke forvente det, og det er jo flott at de har låneskøyter, da.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:24   #12
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Jeg stod masse på skøyter som liten, så jeg hadde alltid det.
Har faktisk ett par på loftet enda (som passer altså), men jeg har blitt gammel og stiv.

Gammel 08-01-09, 12:25   #13
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemte rumpeakebrett.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:27   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer nok an på hvor man bor. Her har alle ski, skøyter og akebrett - det er helt nødvendig både i barnehagen og på skolen. De har skøytebane på skoleplassen, og man er rimelig utenfor om man ikke har vinterutstyr stående der. Jeg bare venter spent på når kravet om slalåmski dukker opp, det er nemlig et lite skitrekk oppi bakken her også som skole/sfo benytter...

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:27   #15
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har i alle fall skøyter til både store og små. Hos oss så en det så lite snø om vinteren, og det er kjedelig ute på vinteren når det ikke er snø, bare kaldt, så da er det skøytebanen som er en fin mulighet for å utfolde seg litt vinterstid med vinteraktiviteter i nærheten her vi bor. Ikke det at vi er der så ofte, så vi burde sikkert gjort det oftere. 1. klassingen vår hadde også utedag på skolen i går, og fikk beskjed dagen før om å ta med skøyter og hjelm de som hadde. Aner ikke om skolen vår har til utlån, men er jo litt kjedelig og bli stående og se på. Tror flere lånte av andre for å ha til denne dagen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:27   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har to par skøyter! :dåner: Visste ikke at jeg hjadde mine gamle danseskøyter (ubrukte) liggende i kjelleren og kjøpte nye i fjor pga podens skøytedebut. Noen i Trondheim som trenger et par i ca str 40?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:33   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, ikke alle har det. Her vi bor er det en mye brukt ishall, så i høst/vinter har skolen vært på skøyter to ganger, men ishallen har utlån til de som ikke har. Jeg ga skøyter til jul, og firet ikke på det selv om han egentlig trengte de tidligere. På 1 trinnet var det en god del som hadde skøyter, men også flere som ikke hadde og som da tok utlån.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:35   #18
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks.
Min sønn har ikke. Enda vi bor 250 m fra den tryggeste isen i hele byen, ishallen ...

Det er ikke så ofte det er skøyteis, akkurat.

Gammel 08-01-09, 12:37   #19
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Alle barn har skøyter, akebrett, rettkjelke, bortoverski, alpinski, hjelm, alpinbriller, Bjørn Dahli-dress, alpindress, sykkel og sparkesykkel. Alt må sendes med på skolen ved behov sammen med sitteunderlag, pølsetermos, pølser til grilling (som alle har i fryseren til enhver tid) og varm kakao på termos nr. 2.

Jeg tror jeg har vært borti alle disse "kravene" i mine ni år som skolebarnmamma. Med unntak av Bjørn Dæhli-dress, muligens. :bor i Bærum:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 12:37   #20
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Mine to har skøyter og har hatt det i mange år. Alle har ikke skøyter, det kommer jo an på interesse og tiljengelighet til is også. Skolen her pleier å ha både skøytedag og skidag, gjerne på en dags varsel. Da er det slik at de barna som ikke har skøyter, de får enten lånt seg eller går på føttene (ikke like morsomt). De barna som ikke har ski, tar med seg kjelke eller akebrett og renner i en nærliggende bakke.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.