Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som har vært i Hellas i april?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-06, 12:02   #1
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Noen som har vært i Hellas i april?

Jeg har veldig lyst til å reise til en gresk øy i april (begynner å jobbe igjen etter endt permisjone 30. april) og lurer på om det er for ustabilt vær der da?

Kypros er vel det varmeste alternativet på den tiden så jeg lurer på om det blir dit vi reiser. Blir det en sommerlig og varm ferie i midten av april? I havet er det nok ikke så varmt, men treåringen vår ønsket bare å bade i bassengene da vi var på Rhodos i september, så det er egentlig ikke så viktig.

Noen med erfaring?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 12:05   #2
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Har ikke vært der på den tiden, men skulle tro Kypros hadde behagelig temperatur på den tiden. Vi var på Kypros i september et år, og da var det ca 30 grader.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 12:10   #3
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Har ikke vært der på den tiden, men skulle tro Kypros hadde behagelig temperatur på den tiden. Vi var på Kypros i september et år, og da var det ca 30 grader.

Ja vi var på Rhodos i september i år, og da var det også rundt 30 grader, men jeg tror egentlig ikke at april og september kan sammenlignes. Jeg tror april er kjøligere og at mai er mer lik september.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 12:10   #4
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Jeg ville tippe at Kypros er behagelig på den tiden, men vet ikke sikkert.

Vi var på Kreta siste uken i april et år. Da var det som en norsk sommer, kaldt å bade både i sjøen og basseng, men behagelig for barna (vi hadde med to babyer på 7 mndr).

Første uken i mai gikk ble det endel varmere, men fortsatt behagelig. Vi ble enige om at vi ville reist en uke senere (altså i mai) hvis vi skulle reise tilbake.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 12:53   #5
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Det er mer ustabilt i april enn i september, ja.

Du kan være heldig, men det kan også være fuktig og bikkjekaldt. Jeg ville i alle fall satset på et sted som har oppvarmet basseng.

:gammel reiseleder:

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 15:58   #6
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Vi var på Poros første uka i mai et år, og holdt på å fryse ihjel!

Mellom 12 og 15 grader, og shortsvær 1 dag, ellers gikk vi i langbukse og fleecejakke.

Det er for tidlig på sesongen, så endel ting var fremdeles stengt.

Mannen badet, han var tross alt i syden, og trosset kaldt vann og kald luft. Kon hjem med dobbeltsidig lungebetennelse...

Hadde satset på Kanariøyene i april.

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 16:47   #7
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Gerbera har et godt poeng!

Burde tatt med det i mitt innlegg. Jeg har nemlig vært i Hellas tidligere i april/mai, så vi hadde pakket ned langbukse og varm genser/fleece.

De vi reiset sammen med hadde pakket til "sydentur" og endte med å kjøpe varmere klær.

Hvis du pakker på samme måte som du gjør til en norsk sommerferie (med unntak av gummibukse og slik da ), så er det behagelig. Jeg syntes det var deilig at det var lite turister også.

Hvis du finner et sted hvor det er oppvarmet basseng så får dere badet litt også. Vanlige basseng er for kalde (vi badet nesten ikke, altfor kaldt).

Dessuten var det billigere i april!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:27   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Min tidligere sjef var på Kreta i april et år.
Det sluddet og regnet hele uka.
... men sjefen fortjente det ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 18:59   #9
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.907
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

...Det er for tidlig på sesongen, så endel ting var fremdeles stengt...

Det er også et godt poeng. Det kan være mer fredelig der enn du liker. Særlig i april. Etter det jeg husker starter sesongen rundt midten av april, og full fart blir det gjerne ikke før uti mai en gang.

Kanariøyene er helårs, men har noe av det samme pga. ferieavviklinger m.m. Men varmere er det nok.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 20:03   #10
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Jeg har vært i Hellas på den tiden, mot slutten av april, og det var helt fantastisk! Vi var på Skopelos, i Aten og en liten tur inn i landet. Det blomstret og var frodig overalt, den frodigste tiden mange steder. Allikevel var det allerede blitt varmt i luften, også utover kvelden gikk det fint å sitte ute. Vi overnattet til og med ute en natt, det var fantastisk! Det eneste som var kaldt, var havvannet. Mange steder var det bare 16 grader i vannet. Så selv om luften var veldig varm ble badeturene korte.

Det andre som er positivt med å reise på våren, er at du inngår turistrushet. Klarer du å legge ferien unna påsken, så kan du få billige billetter. Et annet moment er at de lokale ikke har rukket å bli dritlei turister enda, men tvertimot er veldig hyggelige og imøtekommende.

God tur! Heldiggris.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 01:10   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Kypros er ikke Hellas, men det spiller ikke så stor rolle....

Hellas i April kan være kaldt, veldig kaldt. Det kommer selvfølgelig an på hvor du reiser. Sporadene, Athen og andre steder nord i Hellas er veldig ustabilt i april beg. av mai, så ønsker du sol og bad er nok Kypros bedre ja. Men klart, man kan være heldig. Rhodos er nok den øya som er mest "stabil' på den tiden om du skal til Hellas og ikke Kypros....

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 10:54   #12
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Var på kreta i midten av april for et par år siden. Det var ikke spesielt bra badetemperaturer, men ellers hadde vi vel mellom 18 og 30 grader på dagtid. Helt ok tatt i betraktning at vi hadde med en tre mnd gml baby.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 10:58   #13
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Ønsker du å reise til Hellas, er tiden fra midten av mai å anbefale.

Før dette er det ganske så ustabilt vær. I april er temperaturen på rundt 20 grader, og det er fremdeles ganske kaldt i vannet.

Store nedbørsperioder er det også.

Selv reiser jeg til Kreta 19 mai, og satser på at sommeren har startet da!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 12:26   #14
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Det er mer ustabilt i april enn i september, ja.

Du kan være heldig, men det kan også være fuktig og bikkjekaldt. Jeg ville i alle fall satset på et sted som har oppvarmet basseng.

:gammel reiseleder:

Jeg ville ikke reist dit med tanke på å skulle bade og sole seg så tidlig i sesongen. Lufta kan være ok på dagtid men kveldene kalde og sjøen likeså.
Selv tidlig i mai kan sjøen være kald.

: Gammel reiseleder:

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 20:05   #15
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Vel... som skrevet i hovedinnlegget er ikke temperaturen i havet så interessant, og bassenger er vel ofte oppvarmet. Dessuten så kan jeg som kjent ikke reise i mai ettersom jeg skal begynne å jobbe 30. april.

Elin: Såvidt jeg har skjønt er Kypros delt mellom Hellas og Tyrkia, og det er den greske delen jeg ser for meg å reise til.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 20:56   #16
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Elin: Såvidt jeg har skjønt er Kypros delt mellom Hellas og Tyrkia, og det er den greske delen jeg ser for meg å reise til.

Nei, Kypros er en egen uavhengig republikk, men de snakker hhv gresk og tyrkisk på øya. Inntil 1960 var det en britisk koloni...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-06, 23:16   #17
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har vært i Hellas i april?

Abbonerer.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no