Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-06, 16:32   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Jeg vil ha ei dukke.

Til julegave til Ihne.

Den må være myk i kroppen, altså ikke sånn babyborn/prinsesse Alexa og hva alle disse heter. Dette har hun allerede. Jeg vil ha en slik tøydukke, av litt god kvalitet, som holder en stund. Den kan ikke være så stor, senga den skal sove i er 45 cm lang og 18 cm bred. Hvor i all verden finner jeg dette? Gjerne en som ser litt trivelig ut, og som kan kles på. Ikke neonfarger og lær-å-kneppe-knapper-og-knyte-skolisser-funksjoner.

Anyone?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 16:43   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Hva med en Chou-chou? Vi har Baby Chou-chou, den er 36 cm lang, jeg tror det finnes en som er 42 cm også.

Myk kropp, og ganske søt. Vår har holdt bra i fem år nå.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 16:55   #3
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Allilum - du tenker på denne?



Søt, men ikke helt det jeg tenkte på. Mere tøydukke og mindre plast. Kanskje det finnes noe med tøyhode attpåtil, som ser litt dukkete ut allikevell?

(Men har notert ned chou-chou på sjekke-ut-på-lekebutikken-listen min. Takk for tips. )

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 16:56   #4
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

De såkalte "Steinerdukkene" er jo kjempefine. De er helt uten plast.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:01   #5
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Hva er ei Steinerdukke?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:03   #6
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Jeg tror jeg fant, jeg tror jeg fant....

Fluke - Slike som disse?



Her er noe slikt jeg tenker på ja! Men, hvor får jeg tak i disse i Tromsø, da? Jeg er elendig på nettshopping - jeg kan til nød driste meg til en norsk nettbutikk (bildet ovenfor er fra en dansk... )

http://shop.solspejlet.dk/catalog/pr...roducts_id=869

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:06   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Allilum - du tenker på denne?



Søt, men ikke helt det jeg tenkte på. Mere tøydukke og mindre plast. Kanskje det finnes noe med tøyhode attpåtil, som ser litt dukkete ut allikevell?

(Men har notert ned chou-chou på sjekke-ut-på-lekebutikken-listen min. Takk for tips. )

Ja, det var den jeg mente. Men hvis du vil ha en ren tøydukke så kanskje
Sprell har noe? Denne, f.eks:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:10   #8
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Jeg synes kålungedukkene er søte:

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:14   #9
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!



Hva med denne? Den kan kles av/på. Fra www.alveslottet.no. En av de absolutt koseligste nettbutikkene jeg vet om.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:16   #10
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Jeg tror jeg fant, jeg tror jeg fant....

Fluke - Slike som disse?



Her er noe slikt jeg tenker på ja! Men, hvor får jeg tak i disse i Tromsø, da? Jeg er elendig på nettshopping - jeg kan til nød driste meg til en norsk nettbutikk (bildet ovenfor er fra en dansk... )

http://shop.solspejlet.dk/catalog/pr...roducts_id=869

Ja, det er dukken jeg tenker på.
Her i byen er det en butikk som selger dem, jeg vet ikke hva dere har i Tromsø. Hun som driver butikken er veldig hyggelig, så det går jo an å ringe og spørre henne.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:28   #11
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Jeg tror jeg fant, jeg tror jeg fant....

Fluke - Slike som disse?



Her er noe slikt jeg tenker på ja! Men, hvor får jeg tak i disse i Tromsø, da? Jeg er elendig på nettshopping - jeg kan til nød driste meg til en norsk nettbutikk (bildet ovenfor er fra en dansk... )

http://shop.solspejlet.dk/catalog/pr...roducts_id=869

Waldorfdukke heter denne, og de har den på Sprell. Kan bestilles på nett også. Dukken vist over er ganske liten (19 cm), disse er litt større(26 cm):

Jentene våre har to, pluss en jeg har sydd etter "waldorfoppskrift". De er kjempepopulære her hvertfall

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:28   #12
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Her fant jeg fler.
Det er forresten samme type som den Acsa fant.
Alle dukkene er forskjellige siden de er håndlaget, så derfor må du nesten se hvilken type av disse du liker best selv.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:30   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Waldorfdukke heter denne, og de har den på Sprell. Kan bestilles på nett også. Dukken vist over er ganske liten (19 cm), disse er litt større(26 cm):

Jentene våre har to, pluss en jeg har sydd etter "waldorfoppskrift". De er kjempepopulære her hvertfall

Waldorf var ordet jeg var ute etter, Steiner og Waldorf er jo det samme. I mitt hode iallfall.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:31   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Linken: Sprell

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:38   #15
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!





Æææææ....De har begge disse på Sprell - og nå klarer jeg selvsagt ikke å bestemme meg. What to do? En litt større "jentedukke" eller en nusselig liten "babydukke"? Valgets kvaler.....Ihne er jo fire, og veldig i "babyer-er-såååå-søøøte" alderen....?

Tusen takk for alle tips!

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 17:58   #16
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Jeg har sydd en til av denne størrelsen, jentene min elsker småplukk. Alt skal være smått, så da er det midt i blinken. Så du kan jo vurdere litt utfra hva din jente liker.
Her får du en liten pekepinn:


Sist redigert av emm : 15-12-10 kl 19:47.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-06, 18:36   #17
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hjelp - jeg trenger ei dukke!

Snuppa skal få waldorfdokke til jul, men dog de som antropos i oslo har. De har nemlig bare øyne, ikke munn, så barna selv kan bestemme om de er glad/lei seg. Snuppa elsker den virkelig. Også er de litt tunge i magen, og stoppa i ull, så de er virkelig gode å holde i, varme og sånn.
Kan kles av og på.

(antropos, i josefinesgt. 12, går sikkert ann å ringe de og bestille, evnt. høre om andre steder de selges)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no