Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Juice, hvilken er best?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 15:30   #1
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Juice, hvilken er best?

Jeg har en datter som ikke kan spise eple bla. og hun vil absolutt ikke spise andre frukter. Hun får vondt i magen av appelsin, sier hun, men hun _kan_ drikke juicen.

Men finnes det juicer som er mer sunnere enn andre? Jeg vet at nektar bare er tull.. Er det noe jeg kan gjøre for gjøre en juice evnt MER sunn, bare ikke tilsette fuktkjøtt..
Jeg kjenner jeg er på ukjent terreng her, for jeg drikker ikke juice selv.

Gammel 12-01-09, 15:35   #2
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
sannereg er litt kul
Standard

Sv: juice, hvilken er best?

den beste er den du lager selv

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:36   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig glad i premiumjuicene fra tine fordi de er med frutkjøtt og smaker nesten ferskpresset. Men det kunne hun vel ikke ha.
Er også glad i frokostjuicen som jeg ikke husker hvem som lager. Det er vel litt gulrotjuice også i den.....De har den på Rema i alle fall....

Jeg vil vel tro juicer som ikke er laget på konsentrat er sunnere en de som er det med tanke på næringsstoffer og slikt.

Gammel 12-01-09, 15:38   #4
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker best Tropicana sine juicer. Mandarin Morning er kjempegod.

Gammel 12-01-09, 15:52   #5
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Tropicana sine har vel fruktkjøtt?

Jeg kan kanskje lage den selv, men da må jeg vel sile av fruktkjøttet? Eple kan jeg ikke lage selv, for legen sier stoffet som hun ikke tåler blir borte i prosessen, men da lurer jeg jo på hvor sunt det er det som blir igjen...

Gammel 12-01-09, 15:55   #6
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes Tropicana er god. Det er 100% juice som ikke er fra konsentrat.
Ellers finnes det jo flere gode rene eplejuicer som er 100% presset eple uten tilsetningstoffer type gårdsbrukjuice, men det kan hun kanskje ikke drikke. Balholm har mange forskjellige, og de er jo uten tilsetninger.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:58   #7
Koma

Koma sin avatar

Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tropicana har appelsinjuice med og uten fruktkjøtt, også har de den med mandarin og druer.

Gammel 12-01-09, 16:00   #8
Koma

Koma sin avatar

Standard

Det er jo også det danske merket som selges overalt med smoothies og rene fruktjuicer som er på sånne rillete plastflasker. Husker ikke hva det heter, men de har en veldig god bringebærdrikk som er 100% uten tilsetninger.

Gammel 12-01-09, 16:06   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker best Tropicana sin uten fruktkjøtt og Tine sin Hardanger Eplejuice.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:08   #10
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

*noterer*
Jeg ser at jeg får rett og slett se i kjøledelen av butikken. Takk så mye!

Gammel 12-01-09, 16:11   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juice, hvilken er best?

Den beste juicen kommer fra Tine og heter Mana.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:14   #12
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Brämhult sine juicer er gode
Du kan jo se her: http://www.bramhults.se/ for å finne ut om det er noen der hun kan drikke? Hvis du ikke rister dem før du heller, vil fruktkjøttet bli liggende igjen i bunnen av flaska.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:18   #13
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Fikk juicemaskin til jul, og må bare si at jeg er frelst!
Bare å putte frukt og grønnsaker inn på toppen, og så renner juicen ut på siden.
Bedre juice finnes ikke!

Gammel 12-01-09, 16:20   #14
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tropicana sin eplejuice er dritdigg, jeg fikk ikke helt med meg om hun kunne drikke dette eller ikke? (Det er vel trengt tatt tungt fordøyelig med juice) Utvannet juice er kanskje en løsning ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:24   #15
Koma

Koma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Brämhult sine juicer er gode
Du kan jo se her: http://www.bramhults.se/ for å finne ut om det er noen der hun kan drikke? Hvis du ikke rister dem før du heller, vil fruktkjøttet bli liggende igjen i bunnen av flaska.

Det var Brämhult jeg tenkte på over

Gammel 12-01-09, 16:25   #16
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

Kif: det vet ikke jeg heller.. Han bare sa uoffisielt at hun kunne drikke eplejuice, for den var behandlet. Men hun kunne reagere, siden hun er allergisk mot pollen, og det var visst en kryssreaksjon? Hun klør på tunga om hun spiser litt eple..

Gammel 12-01-09, 16:27   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan be mannen smake litt på juicen, han er allergisk for epler nemlig ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:30   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden liker Tropicana sin Mandarin Morning bedre enn appelsinjuice, den er en del mildere, men har antagelig litt mer C-vitaminer enn f.eks. eplejuice.

Gammel 12-01-09, 16:32   #19
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg får også vondt i magen av appelsinjuice, så det går an.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 16:47   #20
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det sunneste når det gjelder inntak av frukt og grønnsaker, er å variere mest mulig og dermed få i seg mest størst mulig spekter av antioksidanter. Det er mye man ikke vet om hvilke antioksidanter mtp helseeffekter og derfor går anbefalingen på variasjon. Om du kan lage selv er jo det supert, ellers finnes det mye bra på markedet.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.