Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Hvor mange feil finnes i denne norske teksten?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 17:24   #1
Groover
Nybegynner
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 5
Groover har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvor mange feil finnes i denne norske teksten?

Hei alle sammen!

Kunne noen lese gjennom denne teksten for meg? Jeg studerer norsk, har oversatt denne teksten fra fransk og ville gjerne vite hvor feilene er.
På forhånd takk!


God dag, fru Hansen.
God dag.
Hvordan går det med Deres/din sønn Reidar?
Utmerket, takk.
Hvilket yrke har han valgt?
Han vil bli ingeniør. Han har flyttet til Trondheim for å studere på Høyskolen. I går fikk/mottok jeg et brev fra ham, der han skrev at han hadde allerede begynt (på) studiene sine; det er vanskelig men meget interessant.
Har han funnet et værelse?
Ja, han har vært heldig. Han har funnet et pent værelse midt i byen/i byens sentrum.
Det har vært meget kaldt i Norge i vinter. Vi har frosset mye. Heldigvis er husene godt oppvarmet. Det er som regel kaldere på Østlandet enn på Vestlandet.

Groover er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 17:34   #2
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mange feil finnes i denne norske teksten?

Det eneste jeg har å utsette på dette er at det ikke lenger heter Høyskolen... Ellers ser det bra ut.

Sitat:

han hadde allerede begynt (på) studiene sine;

Kanskje bytte om hadde og allerede.


Sist redigert av Albertine : 12-01-09 kl 17:40.
  Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 17:38   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84