Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

NÅ kom julekjolen min fra La Redoute

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 20:34   #1
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

NÅ kom julekjolen min fra La Redoute

I november bestilte jeg en kjole fra La Redoute. Denne, bare i sort.

Den skulle være meg i hende etter 10-15 dager, men det varte og det rakk, og ingen kjole dukket opp. Til slutt mailet jeg dem og etterlyste kjolen, og 27. desember fikk jeg svar.
Vi beklager forsinkelsen og at du samtidig ikke fikk beskjed om dette.
Dette er vanligvis ikke standardpraksis hos oss, men nå den siste tiden har vi hatt lengre elveringstider enn forventet.

Pakken ble sendt fra Frankrike 19. desember og har ikke ankommet Norge enda.
Den er sendt som B-post og slike forsendelser tar 12-15 dager fra de er pakket på lageret.

Ingen kjole til jul, altså, og ingen avslag i pris eller noe. (Til tross for at kjolen ble solgt for - 40% fra et par dager etter at jeg bestilte den.)

Jaja, jeg ble stående uten kjole til jul og nyttår. (Jeg hadde bukse, så helt bar var jeg ikke.) I DAG kunne jeg endelig hente julekjolen min. Jeg var egentlig innstilt på å returnere den. Jula er over, og med så elendig service ville jeg ikke bruke penger på dem i det hele tatt. -Alt til nå er altså til skrekk og advarsel...

Men kjolen er kjempefin, til og med på meg som ikke pleier å finne kjoler jeg liker. Og jeg trenger faktisk fremdeles en pen kjole, siden jeg skal i barnedåp til Huldrebabyen til helga. Så kanskje jeg skal beholde den.
Det er bare det at utringningen er så uanstendig lav. Langt nedenfor min laveste bh. Går det å sy et par sting i utringningen for å prippe den opp??? Kan den i det hele tatt brukes i dåp, og hva slags tilbehør passer til.

Sist redigert av Kaija : 12-01-09 kl 20:50.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:05   #2
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: NÅ kom julekjolen min fra La Redoute

Kanskje du kan ha en svart singlet under? Evt annen farge og ta igjen fargen på annet tilbehør

Gammel 12-01-09, 21:12   #3
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 811
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig fin kjole!

Kan jeg spørre om hvordan den er i størrelsen?

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:18   #4
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Svart singlet/topp under, det pynter bare i utringningen, men skjuler. Jeg bruker det mye.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:19   #5
Kaija

Kaija sin avatar

Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg bestilte 48, og den sitter ok på meg. Kanskje bittelitt romslig i størrelsen. Den falt veldig fint over mage og hofter. Kvinnelig pent, og ikke for mye blubbedeise, som jeg lett kjenner det som i de fleste kjoler.

Gammel 12-01-09, 21:20   #6
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Svart singlet/topp under, det pynter bare i utringningen, men skjuler. Jeg bruker det mye.

Sort inni også når jeg har den sorte kjoleutgaven?

Gammel 12-01-09, 21:21   #7
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Den er aldeles nydelig! Om det ikke går med singlet under, så ville jeg prøvd med et par sting.

Gammel 12-01-09, 21:21   #8
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

En grå kanskje?

Gammel 12-01-09, 21:22   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, hvis ikke du vil bryte av med en farge som passer da, og som du tar opp i tilbehør. Jeg synes kjolen passer veldig godt til dåp.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:25   #10
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Bør en singlet gå vannrett over puppesprekken, eller være skrå og følge skjæringen?

Gammel 12-01-09, 21:51   #11
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kva type stoff er den i?

Gammel 12-01-09, 21:53   #12
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

La Regoute er ikke av de kjappeste. Jeg bestilte en kjole i august, fikk den i november og den var for stor... Sendte tilbake og ba om en mindre størrelse og fikk den en uke før jul.

Gammel 12-01-09, 21:55   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bør en singlet gå vannrett over puppesprekken, eller være skrå og følge skjæringen?

Vannrett.

Gammel 12-01-09, 22:09   #14
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

La Regoute er ikke av de kjappeste. Jeg bestilte en kjole i august, fikk den i november og den var for stor... Sendte tilbake og ba om en mindre størrelse og fikk den en uke før jul.

Så skal man ha sommergarderobe derfra er det på tide å bestille...

Gammel 12-01-09, 23:02   #15
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, god grunn til å ikke bestille derfra. Jeg bestilte sommerklær til Admini der, og når de kom var han vokst ut av størrelsen ...

Gammel 12-01-09, 23:17   #16
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Kva type stoff er den i?

Slik jeg tolker vaskelappen er overkjolen er i viskose, mens underkjoledelen er i nylon

Gammel 12-01-09, 23:21   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan tror du denne kjolen vil være til meg, som er normalt slank, men har eplefasong over en litt for stor mage og kjempesmå pupper? Hvilken størrelse, eventuelt, eller kan jeg bare droppe tanken på den...?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 23:35   #18
Kaija

Kaija sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvordan tror du denne kjolen vil være til meg, som er normalt slank, men har eplefasong over en litt for stor mage og kjempesmå pupper? Hvilken størrelse, eventuelt, eller kan jeg bare droppe tanken på den...?

Jeg er nok ikke den rette til å svare på det, men guniss introduserte kjolen i "julekjoletråden", så hun kan kanskje svare. Regner med at hun har temmelig mye mere forståelse for klær og fasong og slikt enn meg. http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=julekjole

Gammel 12-01-09, 23:41   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, takk, jeg kan spørre henne.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.