Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Yellow vs white potatoes

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-09, 20:52   #1
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Yellow vs white potatoes

Jeg sendte over en oppskrift på lomper til en amerikaner som falt for pølse og lompe. Og så har lompene gjort stor suksess "over there". Hun lurer på om "yellow" eller "white" potet er best, noe jeg selvfølgelig ikke aner siden jeg for det første ikke aner forskjellen på en gul eller hvit potet, og for det andre så har jeg aldri laget en lompe i hele mitt liv. De pleier jeg å kjøpe.

Derfor spør jeg dere kloke mennesker her på FP om det er noen som vet?

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 21:14   #2
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Yellow vs white potatoes

Fargen på poteten er ikke det avgjørende. Det finnes både gule, blå og hvite poteter som kan gi gode lomper. Jeg regner med at hun mener fargen inni poteten, ikke utenpå.

Mandelpoteter er ganske gule.

Det er forskjell på poteter når man skal lage lomper og lefser, men potetsort betyr mindre ved lomper siden de er tykke enn når man skal lage tynne lefser som er mer krevende å kjevle ut.

Jeg vet ikke hvilket råd jeg vil gi. Potetsorter er så forskjellige og det er ulike sorter i USA og Norge. Man kan også lage lomper av potetflak, men da bør ikke disse være tilsatt tilsetningsstoffer og krydder.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 19:54   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som regel er gule poteter mer melete enn de hvite, som er fastere og trenger lengre koketid. Men hvilke som er best til å lage lomper av, det aner jeg ikke.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 21:08   #4
Mamarazzi
Jazzbabe

Mamarazzi sin avatar

Hvor: Elvebyen
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg sendte over en oppskrift på lomper til en amerikaner som falt for pølse og lompe. Og så har lompene gjort stor suksess "over there". Hun lurer på om "yellow" eller "white" potet er best, noe jeg selvfølgelig ikke aner siden jeg for det første ikke aner forskjellen på en gul eller hvit potet, og for det andre så har jeg aldri laget en lompe i hele mitt liv. De pleier jeg å kjøpe.

Derfor spør jeg dere kloke mennesker her på FP om det er noen som vet?

Aner ikke, men kanskje du legger inn oppskriften på Mims oppskriftssider?

Gammel 16-01-09, 23:01   #5
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

http://www.nrk.no/mat/2372723.html

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:08.