Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kellogsreklamen ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-01-09, 19:48   #1
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Kellogsreklamen ...

"Står du også altfor lenge foran speilet hver dag?" sier reklamen, og viser forklarende en (i mine øyne) veldig pen og slank dame som forkaster halve garderoben fordi hun har lagt på seg. Er det bare jeg som tenker at denne reklamen kanskje hadde vært litt mer realistisk om hun kunne vise frem i alle fall ett gram med overvekt? Ser ingen forskjell på begynnelse og slutten på den reklamen, jeg. Og når jeg tenker over det, så gjelder det alle reklamene for denne fantastiske fitnessblandingen. Slanke solbrune damer med vaskebrettmage alle sammen

Gammel 13-01-09, 20:25   #2
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kellogsreklamen...

Aaargh, den satt jeg og brummet over senest i går.
Når hun vrenger av seg genseren, ser man faktisk ribbena hennes svært tydelig.
Da har hun søren ikke mye å kvitte seg med etter jula.
Fy søren så irritert jeg kan bli over sånne ting.

Gammel 13-01-09, 20:29   #3
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg regner med at hvis jeg spiser den blandingen går jeg fra eplefasong til timeglass i løpet av 14 dager.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 20:30   #4
Left
Passiv

Standard

Ja, da blir man slank og lekker på null komma svisj. Dritfint.

Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 21:51   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Umuriel, her.

Jeg regner med at hvis jeg spiser den blandingen går jeg fra eplefasong til timeglass i løpet av 14 dager.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ja, da blir man slank og lekker på null komma svisj. Dritfint.

Løper og kjøper med en gang! :borte:

Gammel 13-01-09, 22:08   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kellogsreklamen ...

Åhh, den er så irriterende dårlig den reklamen altså.

Er det ikk eogså mye sukker i denne frokostblandingen?
mener å ha lest det, og at den ikke var så veldig sunn allikeve.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 16:37   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir også oppgitt og irritert over reklamebilder som dette: http://www.neopuntia.no/supertilbud/

Spesielt når det ligger på forsiden av VG Nett.
Hva slags signaler sender det til usikre tenåringer?
Kan noen av dere fortelle meg nøyaktig hvor denne dama trenger slankepulver hen!?

Gammel 19-01-09, 10:22   #8
oh hvite lakenrumpe
Fullverdig medlem

oh hvite lakenrumpe sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Møre og Romsdal
oh hvite lakenrumpe har et hav av muligheter foran seg
Standard

hehe... tror det er mange som irriterer seg over den reklamen!
Dama er jo syltynn hele veien!
Er jo en haug lignende reklamer å irritere seg over også da

oh hvite lakenrumpe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 12:53   #9
Katarina
Aktiv

Katarina sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Øvre Romerike
Katarina er litt kul
Standard

Det er en av de mest selvmotsigende reklamene jeg har sett! For det første er det idealbildet av hvor slank man skal være, der modellene er usunttynne. For det andre blir man jo ikke nødvendigvis tynn av Kellogg's Special K, man får et sukkersjokk isteden!

Er det noe man i alle fall ikke kan stole på, så er det reklamen!

Kellogg's Special K som reklamen viser inneholder 16,2 g. sukker per 100 g, og den har blitt karakterisert som under middels i en test gjort av forbrukerportalen.

Sitat:

DE FARGERIKE PAKKENE ser fristende ut, spesielt for barn. Og reklamen lover at de inneholder massevis av sunne råvarer som smaker godt, og i tillegg bringer helse og velvære inn i en grå morgenstund. Dessverre viser det seg at de færreste innfrir løftene. Forbrukerrapporten har testet 16 av de vanligste frokostblandingene på det norske markedet.
Flere av produktene inneholder så mye sukker at de vanskelig lar seg kombinere med et daglig sunt kosthold, konkluderer rapporten som er laget i Danmark av Forbrugerinformationens Laboratorium. I tillegg inneholder produktene jevnt over mye salt og lite fiber. Analyseresultatene viser at
hele 13 av 16 frokostblandinger får dårlige karakterer for høyt sukkerinnhold, samt uheldig sammensetning av ulike sukkertyper.

Her er link til testen av frokostblandinger

Gammel 19-01-09, 12:58   #10
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Nekter å tro at corn flakes er så sunt som det gir inntrykk av i denne undersøkelsen.

Og i en annen undersøkelse var Crusli Solfrokost en taper.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:49.